Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har faktisk lyst til å gå alene når det er fastlegen min jeg skal til. Jordmor kan han jo sikkert være med til, men fastlegen min er fastlegen min, og vi prater ikke bare om svangerskap der...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Nei, han er da på jobb. Var med på UL da
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 I første svangerskap ja, men bare fordi han hadde fri. I andre gikk jeg alltid alene.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Nei, her var han med på UL og fødsel. Thats it. Han prøvde seg på å si at han skulle være med hver gang, men da sa jeg at det ikke er aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Nei da jobbet han. I første svangerskap var han med på den ene UL(den ordinære) og en jordmortime. Med andre var han med på en privat ul og den ordinære ul.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Så det er bare din baby da eller? Ikke hans?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 Han var med på første legekontroll i uke 11-12(pga tidlig UL),ordinær UL i uke 18 og 3D UL i uke 31, samt første jordmorbesøk(uke 16). Alle de andre har jeg dratt på alene, han må jo jobbe Hadde jeg hatt et slags risikosvangerskap eller noe så hadde jeg nok forlangt mer deltagelse.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 Dette barnet blir hans første, mitt tredje, så han ønsker å være med på alt Syns det er koselig jeg, og det jeg prater med fastlegen min om (andre ting evt) er ikke hemmelig for ham. BF til de to første mine var aldri med på noe så jeg synes det er utrolig koselig å være to i svangerskapet også, liker at han har blitt pappa NÅ, ikke bare etter fødsel
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Nei, han er ikke med på svangerskapskontroller. Jeg vil ikke ha han med heller Er ikke alt jeg har lyst å dele med han og er nok ikke alt han vil at jeg skal dele med han heller Har en del underlivsproblemer som han ikke trenger å få høre detaljer om. Men har han med på ultralyd da
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #10 Skrevet 1. desember 2010 Ja, gjennom 2,5 svangerskap har han det. Men dersom jeg ikke hadde villet ha ham med, så hadde jeg bare sagt det til ham.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #11 Skrevet 1. desember 2010 Vært med til en kontroll, for å hilse på jordmor:) Vært med på ul, og ellers mer spesielle undersøkelser på sykehus f.eks. Dette synes jeg fungerer fint for oss. Det er jo ikke så spennende med blodtrykk, urinprøve, og "joda, alt er bra"...hver gang..hehe
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #12 Skrevet 1. desember 2010 Han er ikke med på kontrollene nei. Skulle være med til jordmor i uke 12 i første svangerskap, men jordmor ble langtidssykemeld, så ble ikke noe mer tilbud fra henne. Han var dessuten pendler så var ikke så lett å få til at han skulle være med kontroller. Var med på ordinær og 3D ul, samt kontroll hos lege på termin, kontroll hos lege 7 dager over termin og overtidskontroll på fødeavdelingen 8 dager over termin. Er nå gravid for andre gang, og vi har ikke barnehage/pass til første barn, så nå er han hjemme med barnet vårt når jeg er på kontroll. Får ikke jordmor denne gang heller, og legen har ikke nevnt noe om at han kan være med, så da går jeg alene. Og til kommentaren om det er pappaens barn også: Med førstemann var han med på alle kontroller på helsestasjonen de første 2 årene. Vil tro han får mer utbytte av å følge opp på det, enn å være med meg på standard kontroller, hvor det ikke skjer så mye mer enn blodtrykk, måling av symfyse, høre etter hjertelyd, sjekk av urin osv.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #13 Skrevet 1. desember 2010 Nei, kun ultralydene. Selv om han har vært hjemme har jeg gått alene, har ikke vært et tema en gang at han skal være med. Jeg foretrekker å gå alene. Men han er ofte med på kontroll på helsestasjonen hvis han har fri. Altså med babyen...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #14 Skrevet 1. desember 2010 Første svangerskapet jobbet han skift, og det falt tilfeldigvis slik at han alltid hadde fri når jeg hadde kontroller, så da var han med. Denne gangen jobber han vanlig 8-16, så nå går jeg på kontrollene alene Han var med på tidlig ul i uke 8 og på ordinær ul. Så skal han være med til jordmor neste gang (uke 32). Har ikke behov for å ha han med på hver eneste kontroll
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #15 Skrevet 1. desember 2010 Prøvde å ha ham med, men syns det var liten mulighet for ham til å si noe. Han kunne jo stilt spørsmål, men... Jordmor hadde sitt foredrag om hvilken mat man kan spise, og så var det det vanlige med blodtrykk og urin og vekt, og ta målene av magen og kjenne på magen. Det som kan være interessant for mannen er å høre hjerteslagene, men det varer ikke så lenge.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #16 Skrevet 1. desember 2010 Har hatt 2 svangerskap. Han var med noen få ganger, jeg hadde mange kontroller og ul:) Klarte meg fint uten han, første gang var han heller ikke særlig intresert..2 gang var han engasjert.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #17 Skrevet 1. desember 2010 Vi har alltid gått sammen, opplevde en spontan abort sist jul 11 uker på vei. Og det føltes veldig godt og ha han som støtte. er i uke 30 nå, og han er ivrig med på kontroller. Ja det er mye "kjedelige" målinger, men liker godt han engasjerer seg det som skjer. Har en fantastisk jordmor, som forklarer ting han lurer på. Kjenner det er godt og ha han og dele alt med. Men folk er forskjellig, så det som passer oss passer ikke alle andre Og ja han har 100 % jobb,
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #18 Skrevet 1. desember 2010 Selvsagt ikke - da hadde han ikke fått jobbet halve graviditeten min... men han var med på ordinær ul og en av de utallige ekstra + at han besøkte meg på sykehusest og bodde også der noen dager.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #19 Skrevet 1. desember 2010 Selvfølgelig er det mannens barn også, hva i alle dager har det med saken å gjøre? Blir barnet mindre fars hvis han ikke er med og måler blodtrykk og sjekker urinprøve til mora? Enn så lenge er det heldigvis slik at mor "eier" sin egen helse, og hun bestemmer da selvsagt selv hvem som skal være med når hennes helse skal vurderes. Om det ikke er en menneskerettighet, så burde det i hvert fall være det. Makan, så mange pappafanatikere det er blitt!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #20 Skrevet 1. desember 2010 Mannen min er pappa NÅ han også, uten å henge seg på ethvert lege- eller jordmorbesøk. Han er veldig engasjert, og ligger og prater og synger til magen hver kveld:) Men vi synes begge det blir i overkant "dillete" at han skal ta seg fri fra jobb bare for å høre den samme, gamle leksa fra jordmor/lege. Det han evt lurer på kan han jo bare spørre meg om:) Godt det er valgfritt! I dette politisk korrekte landet så blir det vel snart sånn at ikke alle fedre som er på hver eneste lege- og jordmortime blir uglesette og stemplet som dårlige fedre...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #21 Skrevet 1. desember 2010 Han har vært med på tidlig UL etter en blødning, ordinær UL og en 30-ukers placentakontroll UL. I tillegg var han med på en jordmorsamtale for å fylle ut farskapserklæring. Jeg syns ikke det er nødvendig for min del at han er med på dette, men han har villet se UL selv. Mulig han vil være med på en jordmorsamtale nærmere fødsel, for hvis noen av oss har fødselsangst, så er det han
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #22 Skrevet 1. desember 2010 Nei, herregud, selvsagt er han ikke det. Han jobber! Trenger ikke å ha han til å sitte og holde meg i hånda når jordmor/lege måler blodtrykk og sjekker urinprøven min. Man oppdager uansett ikke alarmerende ting på en rutinekontroll, så jeg trenger ikke hans støtte da. Det man evt oppdager er små avvik og så blir man kanskje videresendt for flere undersøkelser dersom noen resultater ikke er helt som de skal være. Da kan det evt være greit å ha med mannen.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #23 Skrevet 1. desember 2010 Ne, han var ikke med på en eneste rutinekontroll (ikke noe poeng i det heller, man blir jo bare veid og målt. Han trenger da vel ikke vite hvor mye ræva har est ut? ). Han var ikke med på alle ultralydene heller (var vel på en 10-15 stykker), for det var ikke alltid at det passet. Jeg hadde risikosvangerskap.
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 1. desember 2010 #24 Skrevet 1. desember 2010 Nå venter jeg nr 3,så denne gangen har jeg vært på første kontroll alene. Mens han skal være med på ordinær UL og resten av jordmor kontrollene som foregår på kveldstid (Tusen takk Jordmor Kjersti som har fleksible åpningstider). De to første svangerskapene var han med på alle
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 1. desember 2010 #25 Skrevet 1. desember 2010 Nå venter jeg nr 3,så denne gangen har jeg vært på første kontroll alene. Mens han skal være med på ordinær UL og resten av jordmor kontrollene som foregår på kveldstid (Tusen takk Jordmor Kjersti som har fleksible åpningstider). De to første svangerskapene var han med på alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå