Gå til innhold

5-åringen ble sur for kalendergaven...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble lei meg jeg, her har jeg sittet i flere timer og pakket inn gavekalender, trålet rundt butikkene på jakt etter gaver.. første hun sier er: det var ikke det jeg ville ha vel!

Skal nevnes at barna mine sjelden får nye leker utenom jul og bursdager, så de er ikke bortskjemt på ting heller.

God advent ja! heldigvis ble minstemann fornøyd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg blitt irritert!! Mine ble veldig glade og takknemmelige for det de fikk..de blir like glade for en innpakket stein egentlig, som en gave ;)

Det høres kjedelig ut å ikke få leker annet enn til bursdager og jul da, klanskje det var nettopp derfor hun reagerte på den måten...

Mine får stadig vekk litt leker. Kjøper når det er salg på lekebutikker.

Skrevet

Irritert fordi hun ikke får leker oftere?! De får jo småting av og til da, men de får MYE leker til jul og bursdager (stor familie) så da har de jo for lang tid fremover.

Skrevet

Kanskje 5-åringen din trodde at det var denne gaven hun fikk av dere i år. Min gutt på 5 år trodde at i dag var det julaften - og sjokoladen han fikk i kalenderen var det han fikk av oss i år.

Skrevet

Signere denne.

Antagelig hadde hun veldig store forhåpninger siden hun aldri får leker. Kan slå begge veier det å aldri kjøpe leker til barna utenom jul/bursdag. Her kjøper vi leker nå og da og her ble 4-åringen så glad for pakken idag at han hoppet;)

Skrevet

Da sier du at man skal være gøad for det man får ellers trenger han ikke få flere gaver

Skrevet

Første gang jeg har hørt at barn får for sjelden gaver:) Vi fikk stort sett bare leker til jul og bursdag og spesielle dager da vi var små selv, kan ikke si vi led noen nød!

Skrevet

Det desidert dummeste rådet jeg har lest på lenge. Giveren har ingen rett til å forlange takknemlilghet for en gave. Derimot bør giveren bare være glad til at barn er ærlige sjeler, så lenge det varer ... De blir tidsnok opplært til å være falske.

Skrevet

Lider nød er det klart man ikke gjør, men synes fremdeles det høres kjedelig ut å få leker to ganger i året. Synes dere ikke det er gøy å kjøpe litt småring til ungene innimellom da?

Skrevet

10:27 var et svar til 10:18, men pga elendig teknisk oppsett her inne på Dib, er det umulig å skjønne det.

Skrevet

Jeg skrev jo at de får småting av og til.. og de har besteforeldre som kjøper til dem innimellom også.

Skrevet

Kjøper leker stadig vekk? Da kan du takke deg selv når de blir større

Skrevet

Han er bare 5. Han skal lære seg disse tingene nå, som å sette pris på alle gaver, selv om det ikke var noe han så for seg...og det KAN jo vær han har misforstått dette med kalendergaver ;)

Bare forklar han hva kalenderen er til. Det er jo nedtelling til de virkelige gavene. Dette er bare små "ventepakker" :)

Skrevet

Tull igjen. Hva slags oppdragelse er dette? Skal vi virkelig lære oss "å sette pris på alle gaver", uansett? Sludder. Skal du oppdra barna dine til å opptre falskt og løgnaktig?

Hvis formålet ditt med kalendergaver er å se takknemligheten lyse i ansiktet til barna dine, så finn på noe annet i stedet. En kalender skal være til glede for barna, ikke for at du skal få takknemlighet i retur.

Skrevet

Folk her inne altså. Om hi ikke hadde hatt med at barna sjelden får gaver, så hadde svarene vært "det er sikkert fordi de er bortskjemte og får så mange leker ellers i året".

Skrevet

Femåringer sier jo rett ut det de tenker. Hun har vel gått rundt med en eller annen fiks ide om hva hun trodde hun ville få i adventspakkene. Og som mor vil man vel helst at barna sier det de virkelig mener til seg?

Du får prøve å ta en prat om hele pakkeopplegget og forklare at folk kan bli lei seg når den som får gave ikke takker ... har hun forsøkt å gi bort ting selv? I så fall kan du be henne tenke etter hvordan hun hadde følt det om mottaker hadde snakket stygt om det hun ga bort.

Skrevet

Det med små "ventepakker" var en god ide å forklare henne hvordan dette med kalendere funker. Forresten er dette en jente, ikke en han:)

Skrevet

Syns jeg ser deg når barna dine gir deg gaver til jul og bursdag anonym 10:53.

"Nei, æsj! Den var stygg! Det var ikke helt det jeg ønsket meg fra deg, altså"....

KALENDER ER VENTETID. Er ikke snakk om takknemlighet. Trenger ikke lyve. Jeg ble oppriktig glad for alle mine gaver da jeg var liten. Har du fått dårlig oppdragelse du kanskje??? Er sikkert vanskelig for deg å forstå at det faktisk er mulig å være takknemlig for TANKEN personen la bak gaven. Kalender eller ei.

Takk til deg, forumtroll :D Gå og kos deg i en annen tråd nå.

Skrevet

Beklager HI. Hehe..bomma litt på kjønnet her. Er full i feber, så får lure det unna som en unskyldning :P

Skrevet

Jeg prøvde å forklare at jeg ble lei meg når hun ikke ble glad for gaven, og at jeg har kjøpt ting jeg trodde hun ville like (selvsagt). Da sa hun at hun skulle takke for gaven de andre dagene da:) Hun er ikke noen frekk type, så hun ble sikkert bare skuffet da hun sikkert hadde for store forventninger.

Kanskje hun trodde hun skulle får det hun ønsker seg til jul i kalenderen?!

Hun begynte forresten å leke med det hun fikk etter en stund, så så galt var det visst ikke.

Skrevet

Jeg synes det var et fantastisk godt råd! Kan ikke skjønne hvorfor man ikke skal lære barna sine å si takk for alt det de får! Herregud, så utakknemlige folk! Hva skal det bli med verden?!

(for ordens skyld var dette til 10.27 ang 10.18. Jeg er ikke 10.18)

Skrevet

Fort gjort å lese feil, spesielt når en har feber (ikke at kjønnet er så nøye heller da).. god bedring:)

Skrevet

Eh?? Falsk og løgnaktig?? Herregud, menneske! Det er det verste jeg har hørt! Synes du virkelig ikke man skal si takk??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...