Gå til innhold

HVORFOR så innmari imot tredelingen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heldigvis rammer ikke 3-delingen meg fordi jeg får barn før denne tullete ordningen trer i kraft, men sykemeldingstallene kommer til å skyte i været når småbarnsmødre skal ut igjen i jobb når babyen er 5-6 måneder. Etter å hatt mang en våkennatt og barn som ikke er avvendt fra nattpupping kommer det til å bli sinnsykt dyrt for staten både å betale far for å være hjemme og for mor som blir sykemeldt og også blir hjemme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo faktisk ikke stor forskjell fra slik det er i dag! 2uker mer til far, og 1 uke mer totalt.

Jeg jobber på en mannsdominert arbeidsplass (les jeg er eneste jente!). Med førstemann valgte vi å dele 50-50, fordi far hadde like lyst til å være hjemme som det jeg hadde! Fikk god oppbacking på jobb, 2 timers kortere dag pga ammefri, og mulighet til å pumpe (og kjøleskap). Var det noe så fikk jeg og mulighet til å gå hjem å ev. jobbe litt mer en annen dag. Tror faktisk ikke barnet merket store forskjellen. Han og pappa hadde vært MYE i lag, og pappa'n var engasjert fra dag 1.

Jeg kjenner INGEN som har fullammet etter 6mnd, iallefall ingen som ikke har et måltid når ungen er 7mnd. - De fleste tar også ut 5uker ferie og da er barnet 8mnd før man må ut i jobb. Innføring av mat er faktisk lettere for pappa enn for mamma da barnet forbinder mamma med pupp.

Skrevet

Jeg fullammet til 8 mnd (ville ikke ha fast føde) og de må gjerne tredele så mye de vil for meg. Helsen min var så dårlig at resultatet hadde bare blitt at vi ble hjemme begge to (i stedet for å få hjelp av kommunen, besteforeldre osv).

ps - far tok 3 mnd perm, så det var ikke det at jeg ikke unner far det i det hele tatt!

Skrevet

Jeg begynte å jobbe heltid igjen da ene barnet vårt var seks mnd gammelt. Siden jeg hadde fullammet og det tar tid å introdusere fast føde måtte pappaen ta med barnet på jobben så jeg fikk ammet i lunsjen + at jeg måtte pumpe morgen og kveld så han hadde litt mm å gi på flaske. Datteren vår nektet nemlig å drikke mme. Hun spyttet ut samtlige sorter vi iherdig prøvde.

Hadde jeg hatt noe valg hadde jeg tatt ut ubetalt permisjon og vært hjemme lengre. Hvor blir det da av poenget med tredeling? Skal man ha tredeling og samtidig ta hensyn til at mange ønsker å amme lengst mulig må permisjonen være lengre, type 15 mnd eller noe.

Skrevet

Forøvrig var jeg utslitt i lange tider fordi vesla ikke sov hele natten. Mannfolk våkner virkelig ikke så lett av babygråt - noe jeg derimot gjorde. Så jeg gikk nok et halvårs tid med konstant søvnmangel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...