Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #26 Skrevet 30. november 2010 Siden det ikke er en eneste i hele Norge som heter Trost fra før, er nok det ett av de beste navn du kan velge, antar jeg. Vel å merke hvis du er opptatt av å ha et navn som ikke "alle andre" har. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #27 Skrevet 30. november 2010 "HI her, dere som mener at han kan bli mobbet som barn - tror dere det er fordi de andre barna synes det er rart eller fordi foreldrene til de andre barna har fortalt ungene sine at det er et rart navn? Det er jo mange barn som heter Erle for eksempel, regner ikke med at de blir ertet for å hete det samme som en fugl? Nei jeg tror faktisk det blir Trost jeg, jo mer jeg smaker på det jo bedre liker jeg det" Spiller d noen rolle om d er voksne som sier til barna at d er et rart navn, eller om de finner d ut selv? Utfallet blir uansett mobbing! Og selv om d er barn som heter Erle, betyr d ikke at alle fulglearter gjør seg som navn: Ville du kalt han Hakkespett, Dompap, gjøk... Hvis du absolutt vil ha et passende fuglenavn på ungen, så foreslår jeg "hakkekylling"!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #28 Skrevet 30. november 2010 Synes du skulle kalle ham Gjøkunge. Så kan han skifte navn til Gjøk når han blir voksen og flytter ut av redet.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #29 Skrevet 30. november 2010 Hehe, mange usaklige svar her ja.. Men må bare spørre om noe her.. Trost er jo faktisk ikke et navn ? Det er jo ingen registrert med det navnet såvidt jeg vet ? Så da er det jo faktisk ikke et navn, bortsett fra på en fugl..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #30 Skrevet 30. november 2010 Jeg synes nesten alle svarene var helt saklige.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #31 Skrevet 30. november 2010 Ja ja... Det er jo stort sett slik at når man kjenner noen med et navn, så venner man seg til det, og tenker ikke så mye over at det er spesiellt. Har selv litt uvanlige navn på barna mine. Men, største sitt navn er plutselig iferd med å bli litt mer vanlig. Minsten sitt vil nok fortsette å være uvanlig. Vi synes navnene er fine, og vi får mange positive kommentarer. Jeg tror personlig ikke at man blir mobbet på grunn av navnet sitt, men på grunn av hvordan man er. Altså, navnet brukes i mobbingen, men sannsynligvis ville vedkommende blitt mobbet med et vanlig navn også. Ser jo over her at noen ble mobbet fordi de het Tina, og det kan jo ikke være fordi det er et så uvanlig navn...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #32 Skrevet 30. november 2010 Det er ikke navnet som utjør om en blir mobbeoffer. Jeg syntes ikke navnet var fint, men det finnes mange andre (vanlige) navn jeg heller ikke liker Men jeg liker annerledes og litt tøffe navn som ikke følger den satte normen og det er jo Trost så absolutt. Men finnes da mange navn som kan bety noe annet, eller bli assosiert med noe, skal man kutte ut alle dem da, sånn i tilfelle noen kan komme på å mobbe?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #33 Skrevet 30. november 2010 Hehe, jeg ble også ertet for TINE MELK, selv om jeg heter Stine.. !
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #34 Skrevet 30. november 2010 Syns det var fint jeg! Veldig mange gir litt spesielle navn nå, så tror ikke akkurat det er mobbegrunn. Unger finner på noe å kalle hverandre likevel. Samboeren min heter Pål, han ble kalt Pål-kål, hehe.. Jeg skal gi ungen min navnet Ravn, det er lang tradisjon med det navnet da, men likevel en fugl. Lett for alle å slenge ut kommentarer når en gjemmer seg bak anonym altså!
Tante Blås Squaw Skrevet 30. november 2010 #35 Skrevet 30. november 2010 Man kan sikkert helt fint hete Trost. For meg er det ille uvant, men hva så?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #36 Skrevet 30. november 2010 Jeg syns ikke du skal høre så mye på oss andre, men heller konsentrere deg om du/dere syns navnet er fint, og passer frøet. Selv syntes jeg det var et veldig fint navn,og kunne godt vurdere det til en sønn. Nå venter jeg mitt tredje (og siste!) barn, og det blir en datter endelig. Hun har fått navnet Saga! Kos dere så mye med gutten, og lykke til med navnevalget.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #37 Skrevet 30. november 2010 Igjen : Problemet er ikke at det er spesielt.. Problemet er jo at dette IKKE ER ET NAVN! Det er ikke registrert som navn.. det er registrert som fugleart! Det at man velger et spesielt navn er jo noe man velger selv, men velg nå ihvertfall et navn som faktisk er et navn! Saga er nydelig forresten! Det er på min liste, hvis jeg får en datter en dag!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #38 Skrevet 30. november 2010 Er jo lov å prøve og se! Er mange som bruker så mangt som navn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå