Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 jeg synes det er et tøft navn, og jada jeg vet det er en fugl...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Faktisk ja. Aldri hørt det før, men jeg likte det med en gang. Stilig navn.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Hvis etternavnet er I Taklampa, går det helt greit. Ellers ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Ja, det tror jeg. Har aldri hørt det før, og synes det er rart, men jeg tror nok man fint kan kalle en gutt for det.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Ja på Islandsk skrives det þröstur og det er veldig vanlig
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Fint navn! Adlri hørt før, men pent.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Trost i taklampa eller Lille Måltrost!?? Huff og huff. Navnet er sikkert helt fint, men du bør tenke på hvordan andre (og spesielt andre barn) reagerer på navnet. Aboslutt et navn som fort blir gjort narr av...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Det het katta mi Jeg personlig syns ikke det passer som "menneskenavn". Men likte navnet godt på den svarte katta mi, som jeg oppkalte etter den forrige, Trøst
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 jada! også kan han få leke med barna mine som heter gjøk og stær! neste barn blir hetende sisik om det blir ei jente. jeg selv er myrsnipa og naboene mine er nattergal og hakkespett. (begge to er noe irriterende, vi har ikke så godt forhold) hauk, ravn og lille meis er barna deres. i nabohuset på andre siden heter barna forøvrig bjørn, ulv og mår. vi er ikke så gode venner med dem. de er litt annerledes.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #10 Skrevet 30. november 2010 kjempekult!!!! MEN...det kan man jo bli litt mobba for som barn dessverre...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #11 Skrevet 30. november 2010 Javisst, og om han får søsken kan de hete henholdsvis Gjøk, Sisik og Stær...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #12 Skrevet 30. november 2010 HI her, dere som mener at han kan bli mobbet som barn - tror dere det er fordi de andre barna synes det er rart eller fordi foreldrene til de andre barna har fortalt ungene sine at det er et rart navn? Det er jo mange barn som heter Erle for eksempel, regner ikke med at de blir ertet for å hete det samme som en fugl? Nei jeg tror faktisk det blir Trost jeg, jo mer jeg smaker på det jo bedre liker jeg det.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #13 Skrevet 30. november 2010 Nei jeg tror ikke foreldrene har fortalt ungene at det er ett rart navn, for i ditt tilfelle VET unga at det er en fugl, og ungene har fantasi nok selv til å finne på å si noe slemt i den forbindelsen. Må bare beklage. Og regner nesten med at de fleste foreldre ville prøvd å snakket med ungene om at det er greit å ha uvanlige navn, uten å bli mobbet, hadde dem visst om mobbing fra sine barns sider! Og dette er ikke fugler, men jeg ble MYE MOBBA pga TINE MELK, selv om jeg heter TinA. Så unger mobber om dem vil, finner en vri uansett.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #14 Skrevet 30. november 2010 Syns du virkelig det? Jaja uff, stakkars unge!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #15 Skrevet 30. november 2010 Trost???????? Stakkars barn! Kaller da ikke en unge for Trost?????
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #16 Skrevet 30. november 2010 Nei, det var IKKE fint! Trost... Feminint er det og.... Finn et menneske navn til menneske barnet ditt!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #17 Skrevet 30. november 2010 Grunnen til at et barn vil reagere mer på Trost enn Erle, er jo at Norges mest kjente barnesang er Lille Måltrost =P barna kommer garantert til å få med seg at det er en fjærkre du har oppkalt sønnen din etter...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #18 Skrevet 30. november 2010 11.38: Jeg også.. Tine melk, eventuelt Tina melk dersom jeg poengterte at jeg ikke het Tine. Og til HI: Trost synes jeg ikke du kan kalle barnet ditt, men det er selvsagt opp til deg. Folk går altfor langt for å finne et navn ingen andre har.. Tenk litt på barnet ditt. Du kan spare det for masse mobbing dersom du droppe det navnet.. Trenger ikke ha et kreativt navn for enhver pris.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #19 Skrevet 30. november 2010 Ja det ble Tina melk her å når jeg sa ifra. Skikkelig frustrerende husker jeg det var. Ble jo skikkleig lei meg. "litt deilig å høre det har vært fler med akkurat den der". Takk. Men glad jeg da i tillegg ikke er oppkalt ettet en fugl, når barn til og med mobber med navn som ikke har riktig assosiasjon!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #20 Skrevet 30. november 2010 Lille måltrost, lille måltrost, hvorfor er du så glad? "Jo, fordi jeg har rede som ingen vet a' langt inni skogen den grønne." Lille måltrost, lille måltrost, hvorfor strever du sånn? "Jo, fordi jeg må finne litt mat til de små langt inni skogen den grønne." Lille måltrost, lille måltrost, har du tre eller to? "Jeg har tre som er flinke og en som er go' langt inni skogen den grønne." Lille måltrost, lille måltrost, vil du hilse fra meg? "Ja, i kveld skal vi synge en vise om deg langt inni skogen den grønne." Hehe
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #21 Skrevet 30. november 2010 Lurer på om disse damene som absolutt skal finne et sært navn til barna sine har noen anelse om hvor mye framtidig trøbbel de kan forårsake for barna sine pga dette. Faren er vel at omløpet i hodene deres er så lite at de overhodet ikke tenker tanken engang.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #22 Skrevet 30. november 2010 Hva er greia med at noen MÅ kalle ungen sin for überspesielle navn?? I dette tilfellet er det jo ikke en gang et navn, men en fugl for pokker!!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #23 Skrevet 30. november 2010 Veldig sant det om Lille Måltrost.. I tillegg har du jo barnesangen " Alle fugler små de er".. Ingen der som synger om Erle... Men TROST
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #24 Skrevet 30. november 2010 Spiller vel ingen rolle om ungene selv finner ut at det er et fuglenavn og mobber'n, eller om noen foreldre slenger kommentarer om det. Poenget er jo at han uansett vil bli mobbet, så om du vil ha et passende fuglenavn på han, så foreslår jeg "hakkekylling"!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #25 Skrevet 30. november 2010 Du bestemmer selvfølgelig helt selv hva du kaller barnet ditt Hvis du føler at det er et tøft navn, og føles riktig, så bruker du det! Men, ja du har en viss risiko for at det blir mobbenavn.. Ettersom to populære barnesanger omhandler fuglen Trost..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå