Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #26 Skrevet 1. desember 2010 Forresten, hva anbefaler dere, hanne eller tispe til en førstegangs hundeeier? Bris mend jente nr 2 i vente: var inne å så på bildene av Wilmas kull, ble nyskjerrig, hvilken av dem er det som er deres?
ellen-propellen Skrevet 2. desember 2010 #27 Skrevet 2. desember 2010 Kjønn spiller for så vidt liten rolle syns jeg. Skal man ha en dominerende rase bør man ikke velge den mest dominerende hannen i kulet,men heller ikke den mest dominerende tispen. En hannhund blir mer lydig ovenfor jenter,en tispe blir mer lydig for menn (er min erfaring)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 2. desember 2010 #28 Skrevet 2. desember 2010 Nelli er våres Vi endte opp med tispe, og er godt fornøyd med det. Det er fordeler og ulemper med begge, så det var tilfeldig at vi fikk tispe.
klg,2 boys now:) Skrevet 2. desember 2010 #29 Skrevet 2. desember 2010 blir helt dårlig når jeg ser det innlegget her.elsker berner over alt på jord,de er bare herlige.vår kjære gutt måtte vi desverre avlive august 08;(((((stor sorg enda.de er helt herlige.har stor forkjærlighet for store raser,de er så trygge på seg selv slipper alt gnellet og usikkerheten ihvertfall sammen barn er det ubeskrivelig. vår eldste gutt vokset opp med vår kjære berner og vi følte aldri noe usikkerhet med gutten sammen med vår store hund.det var stor kjærlighet ved første blikk,å hunden visste hele tiden sin plass i rekka. nok om det du har vel sett hvor herlige de er;)vi ser selv etter berner valp i disse dager.kennel vegamo har så fine hunder synes jeg.men vi kjøpte vår første av ett par som ikke hadde registert paring,men hunden vi hadde var bare herlig i gemytt og utsende. ang tispe vs.hanne er det fordeler og ulemper med begge.hanner stikker gjerne av,men er igjen lettere for "mor"å få kustus på.tisper har løpetid,det er jo noe søl.synes også tisper var vanskeligere å få husrene.hannen vår var så å si husren på 3 dager:) herlige klumsete store kosebamser:)love love
Prinsessemamma x 2 Skrevet 2. desember 2010 #30 Skrevet 2. desember 2010 Morsomt at det er flere som har en forkjærlighet for bernere her Forresten: Før valpen kom i hus kjøpte vi en bok om berner sennen. Den sier noe om rasen, hvordan en hverdagen er med en berner, valpetiden, fòring, ting man kan gjøre med hunden osv: http://www.hunden.no/artikkel.html?news.nid=5538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå