Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Hadde dåp i går og presten klarte og si feil navn.forsøkte og si det til presten men hun bare fortsatte å si navnet til den ungen som ble døpt før oss. Alle satt bare å måpte for det var jo helt tydelig for folk at det var feil iogmed at hun spurte far på navnet og han sa jo selvsagt rett så begynner hun med et helt annet..Kjenner i dag at jeg ønsker å gjøre det pånytt...hadde hun bare rettet opp feilen så hadde det ikke hatt noe å sagt men kjenner i dag at jeg er litt ukomfotabel med det...er jeg sær da el ?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 sagt er sagt og gjort er gjort, get onwith it. Dere vet jo hva ungen heter og det er jo det som blir stående på papiret
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Dåp har ingenting med navn eller navngiving å gjøre så hva er problemet? Ungen har fått navn og ungen er døpt
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Hva mener du med "bare fortsatte" å si feil navn. Presten sier da ikke navnet så mange ganger? Er det ikke normalt bare én gang, nemlig idet han øser vann på hodet?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 Merkelig at dere ikke gjorde henne oppmerksom på det der og da egentlig. Etter at far da har sagt navnet spør jo presten "Vil dere at Liam Carosander (eller hva han nå enn heter) skal oppdras i den kristne tro.. bla, bla, bla". En yppelig anledning til å informere henne om at det er feil navn for hun går ikke videre før dere har sagt ja.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 Syns du har fått noen usympatiske svar. Jeg skjønner godt at du er lei deg. Dåpen er en stor dag for familien. Og en stor dag for barnet og da bør alt gå riktig for seg. Og selv om dåpen ikke har noe med navnet å gjøre så skal jo ikke presten si feil navn!! Min datter heter Sofie. Jeg ville jo syns det var leit hvis presten sa et helt annet navn i dåpen hennes! Jeg ville ringt presten og hørt om dere rett og slett kan få seremonien på nytt. Og hvis ikke presten kan svare på det kan du jo prøve å søke til biskopen. Hvis ikke dette går er jeg redd du må prøve å legge det bak deg. Men uansett burde presten fått påpakk.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #9 Skrevet 29. november 2010 Dramaqueen kan du være selv. Men det er jo klart det finnes vel de som driter i alt. Og som ikke er så nøye på det. Du er vel gjerne en av dem du da. 1649
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #10 Skrevet 29. november 2010 Da minsten her ble døpt sa presten feil navn på de to første barna. Så minsten sin fadder sa navnet høøøøyt og tydelig så presten ikke skulle ta feil en tredje gang... Men, det var verst med den ene som han sa et veldig feil navn på, og som jeg vil tro ingen vil assosieres med.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #11 Skrevet 29. november 2010 ...Ja, det er kanskje litt irriterende der og da, men ikke noe jeg ville brukt masse tid til å tenke på i ettertid. Presten i begravelsen til faren min sa feil navn til han også, noe jeg synes er langt verre. Det var jo bare han som skulle begraves, og sermonien var jo kun for han, så det føltes veldig respektløst ovenfor faren min. Som om han ikke betød noe...Moren min har vel aldri kommet helt over det, og det kan jeg i grunnen forstå bedre.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #12 Skrevet 29. november 2010 HERREGUD, NY DÅP FORDI PRESTEN SA FEIL NAVN?!?! Hvorfor er det så forferdelig? HVEM er det forferdelig for? BARNET? neppe! Foreldrene? hvorfor? dere vet jo selv hva barnet heter? gjestene? de driter nok i det og blir sikkert sure hvis de må i en ny dåp!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #13 Skrevet 29. november 2010 Okey skjønner folk syns jeg overreagerer men jeg tenker selvsagt ikke ha alle gjestene igjen. tenkte bare at vi foreldre drar og gjør det en gang til.Jeg forsøkte å si det til presten og sa det så høyt at alle andre fikk det med seg bare ikke hun. Så ut som hun gikk på autopilot.Kalte han feil navn hele veien når hun viste han fram og vann over hodet ol ..Så for oss ble øyeblikket ødelagt av å høre navnet Didrik hele veien...Så jeg håper vi får gjort det en gang til:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #14 Skrevet 29. november 2010 Hør om å få gjort det en gang til, er dere det gjelder. Vi fikk feil navn på dåpsattesten, de rettet den, men ikke den som fadderene fikk.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #15 Skrevet 29. november 2010 Vel.. Dåpen er for å innvies i den Kristne tro. Jeg vil tro Gud selv skjønner at presten sa feil (han vet vel alt?) og at det ikke er et større problem enn det du gjør det til. Men ja, jeg skjønner selvsagt at du er skuffet,hade selv blitt ganske så sur. Man bruker ikke masse penger på dåpsfeiring fordi at en Didrik ble døpt. Men drit i det og kom deg videre
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #16 Skrevet 29. november 2010 Denne må jeg bare kommentere for vi var i den dåpen. Hørte at presten sa feil to ganger å så du prøvde å fortelle henne det, men presten bare raste vidre. Jeg husker godt hva deres lille skjønne heter, men ikke alle de andre dåpsbarna ) Synes presten burde rettet det inn etterpå, holdt opp deres dåpsbarn å presentert med riktig navn. Det ville kostet så vedig lite, men hadd stor beydning for dere. Håper resten av dåpsdagen deres ble riktig fin. Trøsteklem
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #17 Skrevet 29. november 2010 Hvorfor svarer du slik på ditt eget innlegg??
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #18 Skrevet 29. november 2010 Er det virkelig så lite sannsynlig at jeg var i samme dåp? Lett å kjenne den igjen da. Det var kvinnelig prest, hun da Didrik til dåpsbarn 2, og jeg så tydelig mammaen prøve å si navnet til poden sin. Jeg tilhørte Didrik sin dåp, så kvakk til når navnet hans ble nevt igjen. Trodde først jeg hørte feil, men når hun holdt opp dåpsbarnet å sa "Dette er Didrik" ble feilen tydelig. Samme for meg hva 18.58 tror, men synes synd på mammaen som jeg så ble lei seg i går...!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #19 Skrevet 29. november 2010 så koslig å få trøsteklem fra noen fra søte didrik sin dåp.Vi skal prøve å få gjort det igjen neste søndag.Da håper vi at ikke øyeblikket blir ødelagt igjen
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 29. november 2010 #20 Skrevet 29. november 2010 Jeg ble litt sjokkert over svarene du har fått her ... Selvfølgelig reagerte du! Det hadde jeg også gjort.. Det er jo en veldig spesiell dag! Det at disse andre ikke skjønner det, det er litt overraskende for meg.. Men ja, jeg hadde reagert selv! Og blitt mektig irritert hvis presten fortsatte å si feil navn selv etter å ha blitt rettet på! Nei, jeg håper dere likevel fikk en fin dag og ikke heng deg opp i alle de useriøse svarene! Du har all rett til å reagere¨på det..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #21 Skrevet 29. november 2010 Hadde klart å se det komiske i det....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #22 Skrevet 29. november 2010 Presten sa feil navn på barnet mitt også. HVER gang han sa det:) Det lignet for så vidt, men det var fortsatt feil navn. Vi i forsamlingen bare kniste:) Presten er kjent for å være av den surrete typen, så det ble igrunnen mest komisk:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #23 Skrevet 29. november 2010 Så godt å høre at flere hadde reagert. Begynte å tro at jeg var veldig selvhøytidelig som bryr meg så mye he he men jeg klarer faktisk å se det komiske i det også.Men samtidig syns jeg at lille gutten min fortjener å bli presentert til menigheten med riktig navn.Resten av dagen var flott og vi koset oss med familie og nydelig mat.Vi fikk iallfall noe å snakke om under middagen.Og alle var enige ar presten burde gjort det om igjen med en gang jeg gjorde henne oppmerksom på det.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #24 Skrevet 29. november 2010 Og gutten min heter Hans Christian så var ikke i nærheten av å likne på navnet hans engang:) Tror at hvis dere hadde vært i dåpen hadde dere forstått til dere som syns jeg er skikkelig teit:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #25 Skrevet 29. november 2010 .....går det ikke an å snakke med presten om det? Jeg hadde virkelig sett det komiske i det. Særlig med tanke på at Didrik er bare et komisk navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå