Gjest grønn paprika Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Den er jo dyr, og ikke lenger bedre enn endre dresser? Den er heller ikke lettere, mer vindtett eller varmere, snarere tvert i mot. Og nå er den heller ikke mest vanntett. Jobber i bhg, og der og overalt ellers putter man gummibukse på utsiden i våt snø eller regn, så hvorfor? Bare lurer.. :-)
Gjest Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Hvorfor vil "alle" ha gucci, armani, guess.. osv ?
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Aner ikke, har lurt på det samme. Jeg kjøper IKKE reima...altfor dyrt ift kvalitet - liker bedre ting fra Obs (Friends?) som scorer bedre i testene og andre billigere alternativer. Bogerud har bra ting. Og ja, gummibukse er jo tingen
annesmil Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Vet ikke helt, men jeg kjøpte Reima dress i fjor (den som er to lags, men uten boble for) og gutten min kunne bruke den hele høsten, vinter og våren. Med en ull dress under når det var kaldest. Han var aldri kald eller våt gjennom. De andre vi prøvde var veldig stive/store i foret å jge følte da at han fikk veldig lite bevegelse frihe for en så liten guttt. Så da var valget lett i år, når man har funnet noe som funker for en så forsetter en gjerne med det : ) Å ja den er dyr, men når jeg kan bruke en dress hele året til alt så synes jeg det er ok : )
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 For min del går det mest på egen og andres erfaringer med denne dressen; har hørt så mye positivt om den fra alle og er også godt fornøyd med den selv, at jeg føler det "tryggest" slik
solstråle69 Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Fordi den passer så godt på jenta vår. Prøvde Reflex i år, men måtte bytte til Reima. Rett og slett fordi passformen passet bedre. I tillegg er den ikke stiv, lettere enn noen annen dress jeg har sett, og flott med den glatte innsiden. Vi er rett og slett veldig fornøyd, 5. året på rad. :-)
Synnøve_Solbakken Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Jeg har ikke inntrykk av at alle vil ha Reima. Men jeg vil det. Har vært strålende fornøyd med alle Reimadressene. Kjøper dem litt store slik at hvert barn kan ha dem i to sesonger. Nå har jeg to barn, og hver dress blir altså brukt i fire sesonger. Når jeg i tillegg kjøper dressene på salg, og sjelden har betalt over tusen kroner for en dress, så synes jeg ikke det er så verst. Ikke ofte barna har regnbukse utenpå.
Gjest grønn paprika Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 I bhg bruker de alle barna samme dressen året rundt også, uavhengig av merket, mange av de andre dressene kan man ta ut foret..Har aldri opplevd at et barn har vært gjennomvåt med andre dresser heller. Vi tar bare på mer/ mindre under utifra været..samma hva slags dresss det er.
Gjest grønn paprika Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 Som sagt, vi i bhg trekker gummibuksa på uansett hva slags dress ungene har- så vi merker ingen forskjell :-)
Gjest ->>- Skrevet 27. november 2010 #10 Skrevet 27. november 2010 Gummibukser utenpå vanntett tøy? Så absurd.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Fordi jeg tror den passer veldig godt her vi bor. Iskaldt, tørt innenlandsklima. Pappan i huset bruker også Reima når han kjører snøscooter, og han sier det er det beste han kan bruke på vinteren. Så da tenker vi at det er fint for jenta vår også. Jeg har enda ikke kjøpt, men tenkte å kjøpe en Reimadress som er på salg. Syns også det er litt mye å bruke så mye penger på en dress som bare passer for en sesong. Og hvis man skal nevne noe som ikke er like viktig, så er det at jeg syns Reima- dressene til de minste er veldig fine. Skulle det vise seg at den ikke holder mål, så går vi over til et annet merke neste sesong, men jeg har også hørt mange skryter av dressene, selv om de ikke kom best ut i test på vanntetthet.
Nikamo Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 Har tidligere tenkt litt som deg... Har hatt Reimadress til jentene mine faktisk, men det var en gave fra farmor og jeg var IKKE fornøyd! Synes dressen var tung, klumpete, og snøen satte seg fast i glidelåsen så den ikke gikk an å få igjen... Men jeg ser nå at Reima TEC dressen er super - spesielt til de minste! Den er utrolig lett og enkel å bevege seg i... Så jeg kommer faktisk til å kjøpe denne dressen til lillesnupp når hun begynner i barnehage (Polarn o pyret har en lignende dress,så det kan være et alternativ, men det skiller ikke stort i pris... Så at Reima er så mye dyrere enn alt annet stemmer heller ikke...) Hadde forresten syntes det var dumt hvis de i bhg tok på regnbukse utenpå vanntett dress på mine barn; de ville da bare blitt unødvendig klamme, og det er stivt å bevege seg i. Trenger ikke være samlebåndmentalitet i bhg - jfr. det du skriver om at dere tar regnbukse på okke som... Det er lov å bruke huet! (Ja, jeg jobber også i bhg...)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. november 2010 #14 Skrevet 27. november 2010 signerer prinsessemamma! jobber også i bhg, og vi tar helst ikke regnbukse utenpå dress.men har barna en dress som ikke holder våt snø unna, og ikke har fleeceregntøy og varmt nok tøy til å ha under, så må vi jo... jeg har brukt reima til mine barn, og spesielt når de er små mener jeg det er dressen som er mest bevegelig...og de er aldri våte gjennom, selv om de ligger i sørpa! hadde tenkt på å teste ut polarn og pyret på yngste iår, men fant ut at den er vnskeligere å ta på..foret henger seg lett opp i beinet, og da er det vanskelig å trene på påkledning selv! vurderte fix til eldste i fjor, da den kom godt ut på test, men syns den var veldig stiv og klumpete. jeg pleier å kjøpe dressene på salg etter endt sesong, så da syns jeg ikke prisen er avskrekkende(og vi har ikke god råd)...men for meg er det viktigere at barna har bra tøy, enn at jeg kjøper nye støvletter:-) nå ser jeg flere og flere med didriksons dress, og den virker veldig bra! og den er billigere(8-900 kr tror jeg). og jeg sier klart ifra på avd til barna mine at jeg IKKE ønsker regnbukse utenpå reimadressen!
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 27. november 2010 #15 Skrevet 27. november 2010 Fordi jeg er fornøyd med reimatec dressen! Never change a winning team Nå har jeg to (snart 3) jenter som arver etter hverandre, så ikke blir det så dyrt heller
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 27. november 2010 #16 Skrevet 27. november 2010 hm....i vår bhg bruker de kun regnklær når det regner og IKKE utenpå vinterdresser OKKE som. Hadde jeg merket det på min unge hadde jeg gitt beskjed om at det er totalt unødvendig og bedt dem om å ikke gjøre det neste gang. Reima tec dressen har jeg vært utrolig fornøyd med. Har prøvd maaaange dresser og den kommer hos oss best ut. Mange av de billige dressene er så utrolig stramme i strikken rundt beina og håndleddene at det er nesten umulig å få en hanske eller sko inn under. Dessuten er de romslige i passformen, veldig slitesterke i stoffet (Ja jeg har 2 stk som aker på berg og grus så sant det er litt kaldt ute, og hadde det regnet hadde det kommet som snø.) Mine har også brukt vinterdressen som vår, høst og vinterdress. Kommer ann på årstiden hva som brukes under. Så her blir det reima så lenge vi trenger heldresser her i hus:)
Lovemelikeyoudo Skrevet 28. november 2010 #17 Skrevet 28. november 2010 Fordi Reimstec er best! Jenta mi er aldri kald eller våt-ser andre barn hutre og fryse, mens hun leker og koser seg;) Den er lett, varm, vann og vindtett!!
Jubelbrus* Skrevet 28. november 2010 #19 Skrevet 28. november 2010 Det jeg liker best med reimadressene til barna mine er at de ikke er laget så høy i halsen. Reflexdressen vi hadde ifjor hadde det, så det ble veldig trangt å skulle glide låsen helt igjen. Reima er helt super her synes jeg - du får glidet helt igjen. En annen ting er at de ikke er så forferdelig trang i strikken rundt armene, sånn at det blir vanskelig å få ut hendene med votter på. Dette er jo småting, men det er ofte de som avgjør:)
BlåBlå Skrevet 28. november 2010 #20 Skrevet 28. november 2010 Signerer jubelbrus ! Har Reima for første gang i år, for å teste på minsten. I fjor hadde han Reflex, og en dress fra Bytorinn. Gode dresser begge deler, men så trange i halsen at gliedelås og borrålåslukking ikke kunne brukes. Da ble de ikke lukket ordentlig igjen, og hadde en tendens til å skli litt ned og slippe inn kald luft. Har i alle år med eldste sverget til Troll, men i år altså gir vi Reima Tec+ en sjangse. Er positiv så langt. God å få på, og ser ut til å både holde vannet ute og varmen inne. Har en snart 3 åring. At den ble kjøpt til halv pris på salget i fjor er jo bare et pluss.
lilly of the walley Skrevet 28. november 2010 #21 Skrevet 28. november 2010 Tar dere på gummibukse utenpå vanntett tøy??? Jeg mener, hva er vitsen? Hemmer jo bevegelsen til barna. har hatt forskjellige dresser. Reflex var feil i passformen til min gutt, Troll liker jeg svært godt! Men ble ikke det i år, da jeg ikke fant noen. så i år blei det Reima vår/høst dress, veldig fornøyd. Og Ticket vinter til største. Veldig fornøyd så langt!! Reima vinter til den på 2 og veldig fornøyd der også!
*Minnie Mus* Skrevet 28. november 2010 #22 Skrevet 28. november 2010 Jeg synes ikke reimadressen er varm. Den er jo lite foret, så man er avhengig av å kle lag på lag. Ikke er den slitesterk heller. Men barna har VELDIG god bevegelighet i den og det teller virkelig mye, særlig for de minste barna. Har ikke vært borti en annen dress som er så lett og ledig å bevege seg i, så da kler vi heller lag på lag under frem til skolealder her.
Gjest Skrevet 28. november 2010 #23 Skrevet 28. november 2010 Syns den er lett og varm til de yngste, og har hatt den til gutta opp til de var 3 år. Nå som de er eldre syns jeg ikke den er slitesterk nok, og har gått over til Didriksons.
lille sprelle Skrevet 28. november 2010 #24 Skrevet 28. november 2010 har arvet reimadresser frem til nå og har vært veldig fornøyd med dem. Nå kan vi ikke arve lengre og vi fikk en polarn og pyret i gave. Den ser ut til å holde samme kvalitet som reima, men har faktisk en del detaljer som jeg setter stor pris på og som reima ikke har. Prisen er den samme så vidt jeg har forstått.
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. november 2010 #25 Skrevet 28. november 2010 Jeg har i grunn bare kjøpt Reimatec fordi jeg fikk den brukt. Og jeg må si jeg synes den virker veldig god. Tulla har ikke fått brukt den noe særlig enda. Lett og myk. Betalte halv pris så da tenkte jeg hvorfor ikke? Har jo hørt så mye bra om den dressen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå