Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #26 Skrevet 27. november 2010 Hehehe de var sikkert sultene^^ Skjønner dem godt jeg, 1 potetgullpose og en mugge saft på 3 stk i 4 timer er ikke akkurat mye da..
FrøkenSprøken Skrevet 27. november 2010 #27 Skrevet 27. november 2010 Er det virkelig vanlig å kjøpe inn masse mat og godteri når man har barnevakt? I tillegg til å betale 2-300 kroner? Da blir det jo svindyrt å ha barnevakt, da! Vi har aldri hatt barnevakt, så jeg har egentlig ikke tenkt over det, men hvis man skal måtte legge ut over 500 kroner for å kunne dra ut en kveld, ja da blir det jammen ikke ofte man kan dra ut! Da jeg var ung var jeg masse barnevakt, og vi pleide da å få en skål med potetgull, en flaske brus, og av og til noe godteri. Av de "snilleste" fikk vi av og til pizza e.l. Men taco? Det koster jo fort godt over 100 kroner å lage! Da måtte det ha vært at barnevakten skulle spise sammen med ungene. Dersom vi skulle hatt barnevakt, tror jeg at jeg hadde satt fram en grandis, litt potetgull, noe søtt og en flaske brus. Ville ha betalt 200 kroner, neppe mer. Det er tross alt skattefri betaling for å sitte på rompa og se TV en hel kveld, og slippe å sitte hjemme sammen med foreldrene sine! (Dersom man ikke skal legge barn m.m. selvfølgelig. Det blir jo en helt annen jobb!) Men enig i at HI var kjip når hun ikke satte fram sjokoladen og mandarinene, samtidig som jeg heller ikke synes det er greit å forsyne seg ubedt av slike ting i andres hus. Mandarin, kanskje, men ikke en sjokolade man må åpne.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 27. november 2010 #28 Skrevet 27. november 2010 Herregud for noen svar du får her... Den eneste som svarte fornuftig og saklig her var vel studentmammaen.... Jeg synes som du, at det var frekt å forsyne seg av ting som du ikke hadde satt frem. Dette tyder på dårlig folkeskikk... Jeg har selv sittet barnevakt mange ganger i 14-15 års alder, og da forsynte vi oss aldri med noe, med mindre vi fikk beskjed om at vi bare kunne finne oss mat osv. Det var også svært forskjellig hva folk tilbydde. Alt ifra pizza og brus, til chips,saft snop. Dette var da aldri et problem for oss.... Syns ikke man kan forvente at folk skal storhandle inn for barnevaktene. Skulle jeg hatt barnevakt hadde jeg sikkert handla inn chips og noe sjokolade. Brus eller saft hadde vært tilgjengelig. Kunne godt hatt en pizza i frysen og, som jeg kunne bedt de ta om de ville, men dette hadde ikke vært et must. Jeg ser ikke noe galt i at du tilbydde dem chips og saft. Hadde de vært mer tørste kunne de jo funnet seg vann? Ingen dør av vel av det Det eneste jeg syns som var litt feil var pengebeløpet. Syns 150 kr var litt lite for 4 timer. 200-300 synes jeg er mer rett.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 27. november 2010 #29 Skrevet 27. november 2010 Litt skriveleifer og rare setninger her Gikk litt fort i svingene
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #30 Skrevet 27. november 2010 Jeg er 36 år, så det nærmer seg faktisk 20 år siden jeg satt barnevakt og jeg fikk alltid minst 200 kroner dengangen. 150 kroner i 2010 synes jeg var veldig lite! Er forsåvidt enig i at det er frekt å forsyne seg om man ikke har blitt tilbudt, men skulle jeg hatt barnevakt hadde jeg glatt bedt de finne seg noe mat om de ble sultne...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #31 Skrevet 27. november 2010 Jeg mener da at hvis de ikke var fornøyde kunne de ha sendt en sms til meg og spørt om å få ta. Istedet for å bare forsyne seg. HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #32 Skrevet 27. november 2010 Åpner du bare sjokoladen du da studentmammaen?? Jeg "åpner" mandarinen også *kniis*. PS er forøvrig enig i mye av det du skriver uten å kommentere noe mer.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #33 Skrevet 27. november 2010 Syns det var litt frekt ja, men synd du ikke hadde satt det fram. Hvis du vet at du skal ha barnevakt, ønsker noen du kan stole på og som du vet vil stille opp, så er det verdt å være litt mindre "gnien".. For da kunne du kanskje bruke denne jenta når du trenger barnevakt :-) Tror du hun vil komme flere ganger? Hadde kommet til å kjøpe ei grandis, sagt at d var pizza i frysern hvis de ville ha.. Hadde kjøpt potetgull, en flaske brus og kanskje litt sjokolade å satt fram (ev mandariner :-)).. Syns 50 kr i timen er verdt det, som regel er det jo ikke ofte man trenger barnevakt, så i det lange løp ville du nok ha tjent på det istede for å måtte ordne forskjellige barnevakter...
malingus Skrevet 28. november 2010 #34 Skrevet 28. november 2010 Mange tåpelige svar her da! Syns kanskje du kunne gitt 200 kr, men dette blir man vel enig om på forhånd så hun visste vel hva hun fikk betalt? Synes også det der kommer an på alderen til barnevakten. Ikke nødvendig å regne ut timelønna alltid, men tenke hvor mye et barn i en viss alder behøver. Barnevakten kan alltid si nei. Synes kanskje du kunne satt fram sjokoladen eller litt smågodt i tillegg. Særlig om du visste at hun hadde med to venninner. Men synes det er litt rart at her inne på DiB hvor mammaene er så livredde for å gi ungene godis og brus, reagerer på at man ikke satte fram brus? Hva er det som er kjipt med saft? Er jo så godt!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #35 Skrevet 28. november 2010 jeg satt barnevakt for 5-10 års siden, og fikk alltid brus, chips,godteri og pizza, måtte av og til legge de 2 jeg passa andre ganger måtte jeg ikke. Fikk ALLTID 400 kroner for en kveld på ca 4-5 timer, noen ganger mer også... Når jeg har barnevakt får de alltid chips,brus, kveldsmat (pizza ect.) og godteri + ca100 kroner timen... MEN jeg kan forstå at ikke alle har råd til og betale masse for barnevakt. Av og til sitter min supekjekke lillebror på 17 år barnevakt,men han tar seg ut som han vil, og selv omhan er bror min får han også godt betalt! Syns han er til stor hjelp for oss, han kunne jo heller hvertmed venner eller gått ut:)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #36 Skrevet 28. november 2010 Hei, syns det er FREKT av barnevakten å forsyne seg med ting som hun ikke har fått tilbud om! Jeg har vært mye barnevakt, og det kunne aldri falt meg inn å forsyne meg sånn... og håper ikke barnevakten min gjør det heller.... også FIRE timer, da gjorde hun vel ikke annet enn å eta da.. Støtter deg HI, ja det var faktisk frekt av barnevakten ..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #37 Skrevet 28. november 2010 Ok, sett at du ikke er et forumtroll: For å svare på det du spør om: ja det var frekt av de å ta mat som ikke var satt frem. Men, må forøvrig å kommentere resten: når en har barnevakt i 4 timer er det vanlig å tilby barnevakten mat. Blir ikke du sulten av å gå 4 timer uten mat. Betalingen din var latterlig lav. Da jeg satt barnevakt for 15-17 år siden, fikk jeg 100-250 kr i betalingen samt skyss hjem (taxi eller foreldrene kjørte om de ikke hadde drukket). Jeg fikk også tilbud om mat og snacks. Nå har ikke vi hatt barnevakt enda en helgekveld da mini er liten, men om vi hadde vært borte en lørdagskveld, hadde jeg nok gitt 3-400 kr i betaling. Da vi giftet oss i sommer hadde vi barnevakt ca 12 timer. Han passet mini i kirka samt på hotellrommet etterpå. Han fikk bryllupsmiddag + 1200 kr og jeg lurte på om det kanskje var litt lite betaling, men han syntes ikke det selv da (han var 18 år).
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #38 Skrevet 28. november 2010 Synes kanskje der værste her var at HI er sjokkert over at 3 jenter har spist en HEL pose med chips!!!! Wow, det er jo helt grusomt......:-D
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #39 Skrevet 28. november 2010 HI her For det første, barnevakten er søstera mi. For det andre, så var ikke jeg klar over at det skulle komme 2 stk til på lasset. Og for det tredje, de er 13år, hun triller fast på småen og er med andre ord rik på å passe han. Hadde nok vert litt anna hadde jeg ikke kjent personene så godt, men jeg mener da at di har sitti og trødd i trynet jeg da. Er ikke normalt for meg å spise så mye! En chips pose kan jeg ha i opptil 3 dager jeg, samme med en sjokolade eller brus!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #40 Skrevet 28. november 2010 Hvor gamle var de som var barnevakt da? Synes såfall du er ganske gnien.. 150 kr på 4 timer er latterlig lite. Og itilegg kun 1 pose med chips og saft.. Hadde såfall handlet inn pizza og litt ekstra kos. Uansett, så synes jeg at man burde koste på så masse på barnevakten. Ja, det er litt dyrt. Men igjen da, hvor ofte flyr du ute, når du har barn? Håper vedkommende som satt barnevakt hos deg, ikke vil sitte barnevakt hos deg noe mer. Gniene folk er det mest latterligste jeg vet.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #41 Skrevet 28. november 2010 Hva med å lese innlegga før dere svarer??
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #42 Skrevet 28. november 2010 Spiste de opp HELE posen?? WOW, trekk det fra lønna!! hehe.. neida, bare tuller Jeg skjønner hva du sikter til, det er jo litt frekt å bare forsyne seg hos andre. Men nå tenker ikke tenåringer likt som voksne, så jeg hadde bare latt det gå uten å tenke mer over det..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #43 Skrevet 28. november 2010 Du syns det er frekt at din EGEN SØSTER går å finner seg sjokolade og clementiner når hun er barnevakt???? Jeg hadde blitt flau hvis min egen familie ikke turde å gå i skapene mine for å finne seg mat eller snacks når de er her.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå