Gå til innhold

hva syns dere om omskjæring hos gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å si det slik, er det en grunn til det (medisinsk a la trang forhud etc) bør det jo gjøres. Om ikke så er det mer diskutabelt Husk forøvrig at prevalensen av livmorshalskreft i USA gikk kraftig ned etter de begynte å omskjære gutter på 60-tallet. Dette grunnet lettere å holde penis ren og mindre fare for overføring av HPV som kan utvikle seg til cancer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg må si meg litt enig med deg, 21:09.

Og jeg synes også omskjæring på små gutter er en uting!

Legge ut bilder på facebook gjør de ikke, før barnet er gammelt nok til å legge bilder ut på nettet selv. Men skjære forhuden av dem i spedbarnsalder, null problem. Makes no sense.

Skrevet

Nevnte tråden for min mann, og han svarer med å "beskytte utstyret sitt".

Min mening er at gutten ev. kan få velge dette når han blir gammel nok til det!

Skrevet

Jeg synes ikke om å utføre medisinsk unødvendig inngrep på et menneske som ikke kan bestemme det selv. Særlig mtp at det kan i verste fall ødelegge sexlivet hans. Så jeg sterkt i mot.

Skrevet

Leser over her at ei skriver "Det var en beslutning VI tok, og VI angrer ikke...."

Men for pokker det er da ikke deres tiss, det er gutten som skal leve med den resten av livet.

Skjær en del av kjønnsleppene dine i samme slengen så kan du begynne å snakke om en beslutning Du tok som DU ikke angrer på.

Snakk om toppen av egosime da.

Skrevet

Det er derfor det er viktig å VASKE seg vet du, kanskje mannen din ikke gjør det så ofte at han er glad han er omskjært.Æsj.

Skrevet

Dette ser jeg på som sexuelt missbruk, når små barn må gjøre dette

Skrevet

Så lenge det ligger medisinske grunner bak ser jeg ikke noe problem med det. Men aldri om jeg ville latt noen fjerne forhuden til min sønn med minder det måtte gjøres av medisinske grunner. Dette til tross for at min mann ble omskjært i voksen aldre pga hud sykdom sier at sexen ble mye bedre etter han fjernet forhuden. Vil min sønn gjøre det av renslige og seksuelle grunner så er det opp til han når han blir voksen, og ikke en avgjørelse vi som foreldre skal ta for han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...