Gå til innhold

hva syns dere om omskjæring hos gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vil jeg at dere skal tenke godt over spørsmålet mitt før dere svarer..Vil gjerne vite HVORFOR dere er for eller i mot:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må kanksje presisere at jeg mener da guttebarn som blir omskåret, ikke hva du sysn om en voksen mann er omskjært;)

Skrevet

Helt idiotisk, fordi gutter er skapt med forhud. Og hvorfor tukle med dette, når det er skaperverket?

Trenger ikke tenke så godt og lenge, for jeg vet godt hva jeg mener.

Skrevet

Grusomt og barbarisk... Stakkars barn!

Skrevet

Hi her,

Jeg er også i mot det bare for å ha det klart. Men mannen min er omskjært, ikke pga av religion, men han ble det av medisinske årsaker da han var 2 år. Han har ymtet litt om at han vil at vår sønn skal bli omskjært, men det vil ikke jeg. Ville bare høre litt generelle meninger. Thats all:)

Skrevet

fullstendig imot!! Det er en grunn til at men har forhud! (I tillegg dumpet jeg tilfeldig innom et forum der omskjærte menn diskuterte dette. Alle var de misfornøyd med å være omskjært pga nedsatt følsomhet, ru og sprukkent penishode og vanskeligheter med å "komme i mål" ved samleie pga omskjæring. Ikke bare å sy på en ny heller..

Skrevet

De fleste er nok imot dette, men det er som hos dere, mannen min er omskjært, også av medisinske grunner.

Han ønsket også at sønnen vår skulle bli omskjært, jeg ville ikke i starten, men jeg har alltid ment at det er rensligere,og PENERE! (MIN mening). etter mye fram og tilbake, ble det bestemt at vi skulle gjøre det. jeg gjorde dette på volvat, og får flott oppfølging med alt.

Venter nå en sønn igjen, og skal ta dette på samme sted..

Mange mener dette er mishandling og det som er, men alle er forskjellige, og dette var et valg VI tok, som vi står for.

ha en fin kveld videre :)

Skrevet

IKKE GJØR DET!!!! Ungen kan når som helst kappe av seg stellet når han blir større, av egen fri vilje, pga religion eller av forfengelighet. Dette er ikke noe dere skal velge for han når han ikke kan motsette seg dette eller komme med innvendinger. Omskjæring er overgrep i mine øyne!

Skrevet

Penere?? Skal man omskjære barnet fordi penisen skal se pen ut?

Skrevet

Kjære vene.. Så renslighet og forfengelighet gjør at dette kapper av kjønnsdeler på ungene deres???

Dere tok valget,ja.. Ikke barnet, ungdommen og den voksne mannen han en gang skal bli. Hvordan kan du leve med et slikt valg?

Skrevet

Å? Min mann er ihvertfall veldig fornøyd med å være omskjært. Og det er jo mye rensligere, for det samles mye dritt under forhuden. Nedsatt følsomhet tror jeg ikke noe på, ville vel heller tro at det er motsatt.

Skrevet

I såfall bør man vel strengt tatt kapp av ballene også, i samme slengen. Ikke noe vakket med skrukkete baller som henger og slenger..

Skrevet

Så lenge det ikke er noen helsemessige årsaker er det en forferdelig ting å gjøre.

Ja det er vanlige andre steder i verden, men det er et syltynt argument.

Vil gutten ha de "fordelene" omskjæring medfører får han ta den beslutningen selv når han blir gammel nok.

Skrevet

Beklager ordet "Penere", men ja, utseendemessig, synes jeg det ser bedre ut. men vi gjorde det fordi synes det er mer hygienisk.

Jeg var som sagt veldig imot det, (selv om mange i min familie, osv osv) har gjort dette.

Jeg var ikke komfertabel med tanken i starten, men angrer ikke nå i ettertid..

Og derfor valgte jeg også volvat,for å føle meg tryggere, på jobben som ble gjort.

takk for meg

Skrevet

Må ikke tro at han ikke vil føle smerte.

De guttene jeg har sett på operasjon skrek av smerte, ikke bare av redsel.

Syns ikke det skulle vært lov.

Skrevet

Dette synes jeg er en vanskelig problemstilling!

Jeg føler ikke at jeg kan kritisere jøder og muslimer som har gjort dette av religiøse årsaker i århundrer. Men personlig er jeg imot det!

Skrevet

21:01, du høres virkelig ut som en idiot. Stakkars sønnene dine, som må vokse opp med deg som mor.

Skrevet

Som sagt, jeg er i mot det og er 99,99 % sikker på at jeg ikke kommer til å gå med på det og mannen har sagt at jeg skal få det siste ordet, ville bare høre litt tanker rundt det, men ser jo at de fleste er jo veldig mot dette

Skrevet

vel, mitt barn gråt ikke noe som helst. hørt om bedøvelse eller?

alle har sin egen mening, og av og til går det ikke ann å bli enig, så enkelt er det bare!

Skrevet

hehehe... jeg dævver... For en kommentar :)

Skrevet

Jeg synes det er en uting i såkalt vestlige land, med mindre det er medisinsk indisert. Fordi jeg på prinsipielt grunnlag ikke har sansen for å bedrive unødvendige og ugjenkallelige kroppsforandrende inngrep på noen som ikke er gamle nok til å vurdere det selv. Jeg forutsetter her at vi snakker om små barn - om en femtenåring på religiøst grunnlag insisterer på å få noen til å skjære ham i tissen er det greit for meg, altså.

I forhold til en del u-land er jeg mer pragmatisk, og tenker at det kanskje kan være verdt det individuelle overgrepet at man reduserer sjansene for HIV-smitte (da tenker jeg på f.eks disse afrikanske landene hvor sånn tredje hver voksne er HIV-positiv etc). Det er greit dokumentert at mannlige omskjæring gir en signifikant reduksjon i smitterisiko.

Skrevet

Menn må uansett vaske seg i ræva hver dag, dette argumentet med at det samler seg urenheter under forhuden holder bare ikke. Det er talg som legger seg der for å beskytte kukhodet. Alle må vaske seg daglig, forhud eller ikke.. Det tar to sekunder å vaske seg under forhuden! Og penere??? He he... Jeg blir rett og slett lattermild av å se en omskjært kuk.. Det ser ikke bra ut..

Skrevet

Ja, det viktigste er jo at en liten gutts penis er pen å se på, slapp av nå da, selvsagt tar vi det når han er bitteliten, så husker han ikke smertene når han blir stor!

Skrevet

Syns det er like ille som når jenter blir omskjært.

Og du over som lurte på om jeg hadde hørt om bedøvelse?

Jeg går ut ifra at en anestesilege ved et norskt sykehus vet å gi riktig bedøvelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...