LittleMissCandy Noah08+Spire<3 Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Fikk melding fra bf der han spør om det er greit at han får ta med seg gutten til syden fra den 6 til 12 desember. Syns det kom litt vell brått på! Han har aldri nevnt det for meg før nå. Og nå aner jeg rett og slett ikke hva jeg skal si. Jeg og eksen har et ok forhold til hverandre, og har ingen problemer med at han spør om og få ta med gutten på reise. Men det kom bare så sinnsykt uanmeldt. Isåfall hva burde jeg gjøre? Han har to sammenhengende ferie uker med samvær i sommerferien, skulle jeg da eventuelt trukket fra den ene ferie uken for neste sommer?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Hvor gammelt er barnet da? Synes det var kort varsel jeg da.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Om det er greit for skolen så ville jeg latt gutten reise og jeg ville ikke trukket det fra sommerferieukene
LittleMissCandy Noah08+Spire<3 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2010 Gutten er 2,5 år og går i barnehage. Vil jo la han få kose seg sammen med faren, men det var den helsikens korte varselen da:P Vil jo ikke være kjip mot han men.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 ville latt han dra...og ikke trekt noe fra sommerukene..la han dra og kose seg med pappa'n sin:)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Huff, jeg syns han var liten jeg. Til å være med til utlandet uten deg. Jeg hadde ikke gjort det. Skal han dit med ny kjæreste eller? Om ikke, og om dere har et ok forhold som du sier, så kan du jo foreslå at du blir med. separerte rom selvfølgelig. Det hadde jeg gjort.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Hva er problemet med varslingstiden? Pass til gutten, eller "sjokk" for deg? Ser ikke helt problemet om gutten har det bra med faren, og faren husker å smøre han og å passe på ham på turen.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Hvorfor skal ikke det være greit? Han er tross alt far til barnet! Like mye som du er mor! Dere alene mødre er alltid så dramatiske!!! Lever på NAV gjør dere og!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 HVa ødelegger denne korte varselen for? Det er plenty varsel for en på 2,5 år som tross alt ikke tenker så langt frem. La dem reise å kose seg... Og utrolig råttent om du trekker fra en uke neste sommer.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #11 Skrevet 25. november 2010 Er barnefaren ansvarsfull nok til å ta vare på han en uke syden så skal han selvfølgelig få dra. Synes det bare er supert at han vil ta med sønnen å slikt jeg. Og dropp å trekk fra ferieukene i sommer, to uker er lite nok som det er. Se heller det positive i det hele, tenk så supert gutten vil få det og hvilken verdifull tid han får med faren.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #12 Skrevet 25. november 2010 at vi er så "dramatiske" har kanskje noe med å gjøre at jeg, mor, er hovedomsorgspersonen til mitt barn. Sønnen vår har kun vært 1 natt borte fra meg, og det med far, sammenhengene. Og i 2,5 års alder vil jeg forvente at han har hatt helger men ikke lenger enn det. Og hvor i helvete kom "Lever på NAV gjør dere og" ifra. Du vet fint lite om meg! Hilsen meg som ikke ville latt min sønn dra alene. Det blir helt annet for et barn som er vant til å være alene med far over lengre perioder.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #13 Skrevet 25. november 2010 Hahaha, 20:34, priceless! For en idiot du er. :-)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #14 Skrevet 25. november 2010 Selvfølgelig skal du ikke trekke den uken. To uker sammenhengende sommerferie + evt. en uke til er vanlig. Du kan da ikke straffe ham for å ta med seg sønnen på ferie, tenk så utrolig deilig i disse kalde tider. Nei herlighet, han er like mye far som du er mor, selvfølgelig skal han få dra!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #15 Skrevet 25. november 2010 Forresten, hadde du syns det var ok om far nektet deg å ta med deg sønnen på ferie?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #16 Skrevet 25. november 2010 Om barnet ikke er vant til å sove uten deg så skjønner jeg hva du mener med litt kort varsel. Hadde vært fint å hatt noen prøvehelger for å se hvordan det går. Det høres jo ut som en far som bryr seg da, spørsmålet er jo om du tror at barnet ditt kommer til å bli fra seg eller godta det og om far kommer til å takle at barnet eventuelt gråter etter deg noen kvelder. Alle barn er jo forskjellige, kan jo være dette blir en topp tur og at guttene vil kose seg masse Uansett så hadde jeg ikke trukket det fra sommeren.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #17 Skrevet 25. november 2010 Tror ikke gutten din vil lide noen nød, det er nok du som fikk litt "sjokk" av spm fra BF og trenger litt tid å tenke over det. Hvis dere har et godt forhold, ta og snakk med ham, fortell ham hva du føler
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #18 Skrevet 25. november 2010 Du og far har et ok fohold- her er det viktig at du også "ofrer" noe så dette forsetter. Sønnen din har et godt forhold til far, en uke fri før jul for deg......ser ikke problemet
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #19 Skrevet 25. november 2010 Det er ikke det det er snakk om, les nå litt på innleggene til HI. Poenget er at sønnen kun har sovet borte en natt, derfor kort varsel.
Trollemor75 Skrevet 25. november 2010 #20 Skrevet 25. november 2010 Han har sikkert funnet billige billetter og tar spontant ferie, er det ikke flott at han har lyst til å ta sønnen sin med? Jeg ville lagt han dra med gutten. Planlegg aktiviteter som du ellers ikke kan gjøre med barn ila uken, nyt stillheten, les en god bok, og kjenn at du savner sønnen din og gleder deg til han kommer tilbake. Jeg ville heller ikke trukket det fra ferien hans, dette er ikke en tax-free kvote, men en liten gutt som koser seg med faren sin og får et nærmere forhold til han.
LittleMissCandy Noah08+Spire<3 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #21 Skrevet 25. november 2010 Kom som et sjokk på meg med tanke på så kort varsel. Gutten har pass, og uten om pappaen sin skal han reise sammen med broren sin som skal ha med seg datteren sin på snart 4. Gutten min har god kontakt med både onkelen sin og vesla hans på snart 4. Og til du som påstår at jeg snulter på nav, jeg er i full jobb!
LittleMissCandy Noah08+Spire<3 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #22 Skrevet 25. november 2010 Hvor kom det i fra at gutten kun har overnattet en gang hos pappaen sin? Han har vanlig samvær med gutten.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #23 Skrevet 25. november 2010 La gutten og far få en deilig ferie i vinterkulda, og slapp av selv i mellomtida. At du overhodet tenker på å trekke fra sommerferien, gir meg noen tanker om din person som ikke er av det positive slaget:-(
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #24 Skrevet 25. november 2010 Det var ikke Hi sin sønn som kun hadde sovet borte en natt, men en annen anonym sin sønn.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #25 Skrevet 25. november 2010 alenemødre dramaitske? Huff nei nå syns jeg du var urettferdig. Han er bare 2,5 år, da er han veldig liten enda.. jeg synes d er kjempe flott av deg HI måten du tenker på.. Alenemødre takler ofte bedre å være lenge borte fra barna sine, siden de er vant til det. Mødre som ser barna sine hver dag, kan slite med bare ei helg.. dessuten så har man ikke så god kontroll og oversikt over en X, som de som de foreldrene som er sammen har. Man føler seg litt hjelpesløs, fordi man gjerne får beskjed om at man har ingenting man skulle ha sagt. den er ikke god å høre når d angår ens eget barn. Jeg har en datter på 7 år som jeg har vært alene med hele tiden. Da hun var 2,5 ville pappa`n ha henne med til USA. Jeg nektet d jeg var god for. Faktisk så satt jeg med så kraftig på bakbeina at d til slutt ikke ble noe av hele turen. Jeg hadde nok tenkt litt annerledes idag.. Men uansett så skal hun nå til USA sammen med faren til våren 2011. De skal til disney world osv.. D unner jeg henne absolutt, samtidig ssom at far har vist for lenge siden at han viser ansvar. Nå er hun moden for d.. takler å være så lenge borte fra mamma.. + at hun kommer til å huske noe fra turen senere i livet Jeg synes du kan stå på ditt... tenker også litt at d er desember.. du har gjerne kalender klart.. planlagt førjulstiden osv.. d har iallfall jeg.. så jeg synes ikke du er ufin dersom du ber han om å ta turen litt senere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå