Gå til innhold

Statusrapport!


Vinterbarn og høstbarn?

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvordan dere ligger ann sånn på oppløpssida?

 

Jeg har 7 uker igjen og merker at NÅ blir jeg stresset med jula å det hele!

Navnet er muligens i boks, har akkurat begynt å vaske klær å div. Ikke pakket fødebagen, stelleplassen er heller ikke påbegynt og det er et lite prosjekt i seg selv. Barnerommet er langt fra ferdig, og mye småting står igjen å kjøpe, men håper jeg kanskje får noe nyttig til jul! Men tør vi vente så lenge??

 

Plutselig er han jo her og det er så mye som skulle vært ordnet!

Flere som har det slik eller? Er dere i rute jenter? Hvordan er det med mannen, er han flink å hjelpe til?

 

Skal dere ha i hus ammepumpe før babyen kommer? Har hørt at det kan være lurt. Og i tillegg ha MME liggende. Stresser mindre med ammingen da liksom.

 

Fortell litt da jenter! Artig å høre :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh! Ikke slit deg ut før bebien kommer, da:) Blir helt stressa jeg:) Har 7 uker igjen jeg også, eller 6 til det planlagte keisersnittet! Har ikke fått gjort noen ting enda!:) Mannen gjør det han får beskjed om (kloke mannen min) og det er han som har ordnet med barnevogna på eget intiniativ:) Ellers har vi mye fra forrige gang. Må bare finnes frem og vaskes... sammen med julevasken... ;) Men skal forsøke å ta det meste med ro, vil jo helst ikke ha desember-bebi:)

 

Brystpumpe og ammeskjold er veldig lurt og ha i hus når du kommer hjem, samt pure-lan til såre brystvorter:) MME også, for den saks skyld. Og ei flaske dersom det blir behov for det. Ammeinnlegg og bleier til knøttet er vel også greit å ha liggende klart:)

 

Synes å huske at jeg hadde det jeg trengte hjemme, og bra var det, for jeg hadde ingenting lyst å dra på butikken idet vi kom hjem:)

 

Tenk at vi sitter her og snakker om hjemkomsten! Er jo helt sprøtt at vi snart er ferdige med graviditeten! Synes tiden har gått alvorlig fort!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha♥med kul på magen♥

Hei!

Jeg har 6 uker igjen (34+0 i dag), og for å unngå stresset i år så har vi faktisk bestemt oss for å "avskaffe" hele jula. Dvs, vi inviterer ikke på feiring og pynter bare litt, og vi har heller satt fokus på å bli ferdig med oppussing og montering av ting. Dessuten er jeg litt variabel i formen, og vet ikke om jeg orker å sette i stand en julefeiring når jeg har termin i starten av januar . Vi har isteden blitt invitert på middag til svigers, så det er deilig å slippe å tenke på det :)

 

Føler jeg har fått handlet inn det meste, men det er minimalt med ting som har kommet dit de skal. Badet/vaskerommet og kjøkkenet er under oppussing. Barnerommet er tomt og trenger et strøk maling før jeg kan begynne å flytte ting inn dit. Barnevognen ligger fortsatt i esken sin og må monteres, samme med barnesengen og kommoden. Har arvet mye klær som er ferdig vasket, men må fortsatt vaske det nye tøyet, pluss tøybleiene.

 

Har ikke kjøpt ammepumpe av den enkle grunn at jeg ikke har råd akkurat nå :/ Men det blir! Skal også investere i Purelan som skal i sykehusbagen, og kanskje brystskjold og en boks NAN.

Har funnet ut at jeg orker ikke å stresse nå. Gjør litt hver dag, og så tenker jeg at dersom bebisen skulle finne på å komme nå, så overlever vi uansett, og vi klarer å sette istand det viktigste på en dag eller to med litt hjelp fra svigers :) Mannen er superflink, og han jobber for to, om ikke tre, hver dag så jeg skal få slappe av :)

 

Har fått dilla på å bake, og fryseren er nå snart full av alt fra brød til kaker ;) Nå er det så kaldt ute (-17 i dag) at det beste er å mure seg inne uansett :)

 

Husk at bebisen overlever selv om ikke alt er ferdig til den kommer :) Det er ingenting som er så viktig som å ta det med ro og ha det bra i de siste ukene før fødsel. Alt ordner seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slit dere ut jenter!!! De lille nøstene deres kan jo ikke ligge på eget rom på noen måneder uansett... Nyt tiden i stedet, vi går jo ei fin tid i møte. En skal orke å ta seg av babyen når den kommer og, ikke være utslitt pga oppussing osv. KOS DERE!!! (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 7 uker igjen og kjenner jeg er litt stressa.. gleder meg til fødselen osv men er førstegangs og er mye nytt!! Badet er under full oppussing og resten av huset bærer preg av det..I tillegg driver vi gård med både sau og kuer så her er det full fart om dagen! Er nok å gjøre!

 

Straks badet er ferdig oppusset må jeg innrede det med alt som skal inn der og babyting. Babyklærne må vaskes og legges klart. Kan selvfølgelig begynne på det nå.. men det er så kaos i huset.

Julevasken hadde jeg tenkt å ta fort i år inntil svigermor kommer på besøk og kommeterer at jeg må si fra når jeg skal begynne å skrubbe vegger og tak fordi ho kunne jo hjelpe litt.. Kjempefint med hjelp... men hadde liksom tenkt å skippe det i år jeg da... :P blæ!

 

Men satser på å få litt tid før jul og kose meg når alt er klart!! Har lyst til å bake og få litt julestemning :) så og si alt av julegaver er i boks og nesten alt jeg trenger til babyen er i hus.. så det er bare å få organisert ting her hjemme :)

 

Men ja, merker på kroppen at ting nærmer seg og at jeg bør begynne å bli ferdig med ting !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 7 uker igjen og jeg ble ferdig i dag. Utenom sykehus bagen.

Føler at jeg har tid til å pakke den senere. Tror det blir et ks på meg,pga deiverse ting som har dukket opp. Og vil ha da ting klart før jeg føder.

Og så elsker jeg jula og vil at leiligheten skal være fint pyntet.Begynner derfor med pynting og baking nå til uka. Tar ting da og da. Vil ikke gjøre alt på en gang.Skal også sies at jeg går hjemme hver dag.Vil nyte de siste ukene nå. Og kose meg med familien i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 uker igjen i morra!

Jeg har kjøpt julegaver og det mest nødvendige av babyting. Han skal sove hos oss i beg. så rommet gjør vi først klart om et par mnd. Vi skal ta en god lørdgsvask før jul og pynte med det lille vi har som vanlig. Bakingen gjør jeg på Meny:)

takket ja til alle invitasjoner til middag og kaffekos:)

 

lykke til jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

5 uker igjen her, tiden har flydd den siste tiden! Alt av klær/dyner/pledd osv er kjøpt inn, men trenger et par vaskerunder. Har blitt anbefalt å vaske alt til babyen to ganger, noen andre som har noen tanker rundt det??

 

Vognen står klar, og barnerommet er straks ferdig :) Vi kommer uansett til å ha henne på vårt rom de første 6 mnd ihvertfall, men liker at rommet er ferdig til hun kommer likevel ;) Sykehusbagen har jeg akkurat nå begynt å tenke på, regner med at jeg har den klar om en ukes tid.. Ellers mangler jeg div kremer/oljer osv til den lille.. Noen gode tips på dette?

 

I vårt hjem er det jeg som styrer mest med innkjøp osv, barnefaren kunne vel likesågodt tatt ALT de to siste ukene hadde det vært opp til han, haha..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! =)

Jeg er førstgangs og er 33 + 1 uker på vei, dvs 6 uker og 6 dager igjen til termin. Her ble vel alt gjort stortsett gjort fort..Hehe, alle baby klærne er vasket,brettet og puttet i skapet, vogn, bilsete, stellebord ( m alt innhold ra bleier,kluter,kremer mm.) , sengen er tilogmed redd opp med alt + himmel og musikk ( litt utålmodige begge to her), ammepute,ammepumper,smokker,flasker osv. Her mangler vi to julegaver så er vi ferdig, takket være gode kjæresten som er så flink! Men her blir det en relativt rolig jul.. Skal kose oss masse hjemme og julaften blir det feiring hos svigers..deilig å slippe alt "ansvaret" også, spesielt under svangerskapet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Har termin 31 januar og med unntak av en gratis startpakke så er ingenting ordnet i hus enda... Men så er jeg jo siste kvinne ut i terminklubben her også:-)

Har mye ting på juleønskelista da! Barnevogn gis i gave fra besteforeldre, så det gjenstår kun å finne den aktuelle. Bilsete kjøpes av brodern og senga skal bare hentes hos svigermor (samme som min mann sov i i sine første måneder).

Så noe er jo klart gjenstår kun å få det i hus og det drøyer jeg lengst mulig med pga plassmangelen i den midlertidige leiligheten vi bor i.

 

Satser som sagt på å få en del til jul, eller så blir det januar-shopping i det jeg går ut i permisjon!

 

God adventstid jenter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hihi, godt å høre det ikke bare er oss som har det meste ferdig:) Syns det har vært så koslig å ha alt klart..! :) Senga står ferdig oppredd inne på barnerommet;P den er hjul på, så den blir jo bare flytta inn til oss i starten, men er så kos å se på den stå der inne:)

Har vaska det meste og fødebaggen er vel egentlig klar..

syns bare det er vanskelig å begrense seg der.. Jeg har jo aldri vært noen kløpper på å pakke lite og dette er inten unntak!

Ser bare at det anbefales å ha litt mme hjemme også.. så det og klorhexedin er det eneste jeg mangler tror jeg;P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi vel klare her også! Termin 1/1, så det var vel greit.

Fødebaggen ble klar i går, med ferdig pakket toalettveske og alt.

Vi har også skrevet fødebrev til jordmoren. Fikke et sånn ark på ABC med spørsmål som man kan fylle ut. Jeg hadde tenkt at det bare var tull å fylle ut, og hadde vel egentlig bare lagt det bort. Men nå har jeg og samboeren sett på det sammen og fått pratet en del om hva som kan skje under fødselen. Det var ikke så dumt å gå gjennom det og forberede seg :)

 

Jeg har også tenkt å kjøpe noen pakker mme. Hvilket merke velger dere? Her er jeg virkelig grønn...Det eneste jeg tenker er at det må være et merke de har på nærmeste butikk, for om det skulle bli behov for mer så må det være lett å få tak i! ;)

 

Også denne bleiehamstringa da... Mye penger å spare der. Men føler det også blir å famle litt i blinde ettersom jeg har liten peiling på hvor lenge de bruker de ulike størrelsene.

 

Disse forberedelsene altså! Man graver seg ned i det meste, helt på detaljnivå! Hihi, morsomt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 33. Nedtellingen til ks-dato har startet, og det går farlig fort!!

 

Vi flytter i morgen. Cheezes. ALT er bare kaos, kasser overalt, og i tillegg med truende omgangssyke....... :( :( :(

 

Det meste er innkjøpt - vi har mye fra før, men jeg har selvsagt gått litt amok likevel. ;) Det var endel ting vi (jeg) ikke fant ut var veldig nyttige før storebror var flere måneder gammel, dermed mangler vi dette i små størrelser. Har kjøpt:

- et utall tøybleier <3

- Easywalker Sky (storebror bruker vogna i barnehagen + den var for stor og tung, jeg vil ha noe lettere denne gangen....)

- bæretøy (to mei tai'er fra Eye2Eye, to elastiske sjal)

- diverse ullklær

- har strikket endel selv, inkludert Nøstebarnteppe i silkeull

- har spandert på meg selv ny stelleveske

- har også kjøpt ammeinnlegg i tøy - jeg lekker mye, og er så inderlig lei av engangsinnlegg! Kun ull holder ikke for meg, jeg må ha noe inni ullinnleggene

- sovepose (LilleLille)

- voksi classic (til å sove i om natten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 35

Kjøpt litt jente tøy ellers bruker vi alt fra sist.

Ikke montert noe enda, sprinkelsenga er klar men ikke redd.

Stellevesken er klar, vogna trenger ny luft i hjulene og baggen må ned fra loftet sammen med baby klærne.

Stellebordet er klart.

Bilstolen er klar.

Vi stresser ikke men det er vel snart på tide å få alt klart siden fødetegnene kommer på løpebånd om dagen, men siden jeg føler det vil skje tidlig lar sikkert fødselen vente på seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så gøy!

 

Ja vettu hva! Nå begynner det å bli spennende!!! IIIIIIIk! :-D

Har du noen tegn på at fødselen nærmer seg?

Jeg har da ingen! Vondt i symfysen og kan ikke gå så langt. Litt kynnere, men de plager meg ikke. Ingen modningsrier, murringer eller nedpress.

Men jeg er glad om jeg kniper igjen til over nyttår. Vi får uansett tidlig igangsetting ved overtid, så det blir ikke så lenge å vente i alle fall ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiih, ja nå kan det jo skje noe nårsomhelst!

 

Har endel kynnere,murringer og litt nedpress. Men, det har jeg hatt en ukes tid nå og ingenting har skjedd enda :) Går bare og venter.. På én måte hadde det vært koselig å få henne ut før jul, ikke i romjulen, eller på nyåret.. Har IKKE veldig lyst til å gå lenge over tiden ihvertfall..

 

Hvilket sykehus skal du føde på?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på ABC klinikken :)

Enn du?

 

Fikk bekreftet overtidskontroll 3/1, det var godt!

Men ingen vanlig kontroll i uke 40... Og jeg vet at jeg kommer til å synes det er lenge å vente til 3/1 for neste kontroll. Mulig jeg må ringe dem i morgen og spørre om jeg kan komme på kontroll i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullevål :) Jordmoren jeg går til på helsestasjonen jobber på ABC, hvis du får henne er du heldig. Kjempesøt dame :)

 

Ingen vanlig kontroll i uke 40? Rart.. Jeg har kontroll både 20/12, 27/12 og 3/1..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja...

Jeg spurte 2 ganger om det ikke var normalt å komme inn uke 38, så uke 40 (og den overtidskontrollen er jo utenom), men jordmoren svarte ikke ordentlig på det. Mente det var så nært 3/1 likevel.

Både blodtrykk, urin og formnen min er jo fin, men jeg synes jo likevel det er lang tid mellom kontrollene sånn nå på slutten.

Hmmmmm.... Hvis jeg blir gående og tenke på dette så ringer jeg dem og får meg en time :)

Vet ikke om min jordmor synes det er greit med få kontroller. Hadde ingen kontroller mellom uke 34-38 heller, og det synes jeg også var kjeeeempelenge å vente. Det var i den tida magen sank, og da virker den jo mindre, noe som selvfølgelig bekymret meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, høres ut som meg:) har seng, bilstup og vogn på plass, utover det er det ingenting som er kjøpt inn eller gjort klart. Jeg har også termin 31. januar og satser på å kjøpe inn og gjøre klart i januar:) Nå skal jeg nyte julen og juleferien med min kjære, har litt julepresanger som må kjøpes inn og et hus som skal pyntes også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Noen tegn på at det nærmer seg for deg nå? :)

På min kontroll på mandag mente legen at jeg mest sannsynlig IKKE kom til å være på kontrollen den 3/1, at jeg kom til å ha født allerede da.. :o

 

Vet egentlig ikke om jeg vil hun skal komme NÅ, eller holde seg inne til over nyttår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det han sjekker når han sier at han tror du føder snart? Eller kanskje han bare sier det ut fra ting du forteller?

Og hvordan går det?? Spent :)

 

Ingen har sjekket noe modning på noen måte hos meg. Og her går alt i samme gamle tralten. Formen er fin! Jeg hadde noen murringer på søndag, men de ga seg fort og har ikke vært der siden. Jeg har mer vondt i korsryggen enn jeg har hatt, men jeg tror det like godt kan komme av at jeg går litt med rumpa ut for å avlaste symfysebeinet.

 

Men jeg kjenner til det ambivalente forholdet til denne termindatoen vår! Jeg er superklar for å møte babyen, tenk så staaas!!! Men så hadde det jo vært greit å vente til over nyttår som du sier. Så på en måte har man lyst til å prøve å få ting i gang, men ikke begynne for tidlig med det heller... Hmm ;-)

Nei, dette blir spennende du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37+6 og skulle egentlig vært i permisjon nå men driver min egen interiørbutikk og har ingen mulighet til å slippe unna før over nyttår.

Jeg har jo heldigvis hatt mulighet til å trappe ned jobbingen i det siste men i dag står jeg her fra 10-20 med bekkenløsning, alvorlig mangel på søvn og merker at hele situasjonen er litt fortvilet. I morgen må jeg åpne kl 09 og stå her til kl 13, etter det bærer det rett på julemiddag til familie. Føler på det at hadde jeg bare vært vanlig ansatt et sted, hadde jeg nå gått hjemme og puslet og kost meg med tanke på at det straks er jul og babyen er rett rundt hjørnet.

 

Heldigvis er alt klart til babyens ankomst hjemme i huset, men får helt angst med tanke på at hun potensielt kan komme i romjulen, har liksom ikke tid til fødsel da, huff dette blir jo helt feil!!!

Med neste barn har jeg bestemt skal komme under mer ordnede forhold, å drive selvstendig og være gravid anbefales ikke fra mitt ståsted... Men god jul til alle dere gravide, måtte den bli fredfylt og harmonisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...