ano`num *17.03.10* Skrevet 23. november 2010 #26 Skrevet 23. november 2010 Ja det hadde vi gjort! Både til mat, regninger og julekos inkludert julegaver. Jeg hadde heller brukt penger beregnet på fremtiden deres, enn at det hadde hopet seg opp og gitt dem "dårligere" dager i dag. (Altså, jeg er ikke mot at barn skal få høre "vi har ikke penger". Det er jo bare sunt - men alt til sin tid og innenfor visse grenser) Jul og tradisjoner tuller man ikke med altså Men! Når det er sagt..... Før dere bruker de pengene på julegaver til andre enn deres egne barn ville jeg følt meg rimelig sikker på at økonomien ordner seg før sparekontoene også går tomme. At han står uten utbetalinger av den ene lønningen etter den andre nå; betyr det at tilsvarende summer kommer på den ene eller andre måten senere. Helt garantert. Vil det bare bli utbetalt prosenter av denne summen. Ofte får en jo feks bare 60% av opprinnelig lønn.....
såpebobledama Skrevet 23. november 2010 #27 Skrevet 23. november 2010 Ja. Trenger man penger,så trenger man penger.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. november 2010 #28 Skrevet 23. november 2010 ja selvsakt, men jeg ville vært litt seliktiv med hvem som får gave. de nærmeste, og barna. (men jeg gir bare til de uansett... hehe) du skal ikke ha dårlig samvitighet pga det. pengene kan du sett inn igjen når dere får bedre råd. det et viktigere hvordan dere har det nå en hvor mange kr barna får når de fylle 18. det er ikke pengegaver til 18åringer som lager barndomsminner
Nikamo Skrevet 24. november 2010 #29 Skrevet 24. november 2010 "det er ikke pengegaver til 18åringer som lager barndomsminner" Og det er i grunnen det eneste svaret HI trenger ) Veldig bra sagt!
ventejenta Skrevet 24. november 2010 #30 Skrevet 24. november 2010 Hvis dere har satt inn penger på kontoen ville jeg tatt ut igjen uten et snev av dårlig samvittighet. Hvis det er stort sett gaver fra andre ville jeg hatt litt større kvaler, men ville likevel gjort det så lenge dere vet at dere har mulighet til å betale tilbake. Mat må man jo ha... Jeg husker da jeg var liten at foreldrene mine fortalte meg at de hadde lånt 1000 kr av kontoen min til mat. Det gjorde meg absolutt ingenting og de satt pengene inn igjen måneden etter. Håper det blir bedre tider for dere snart!
ellen-propellen Skrevet 24. november 2010 #31 Skrevet 24. november 2010 Ja,det ville jeg gjort. Jeg ville selvfølgelig ikke "tatt den helt ut" med gaver i 1000kr klassen,men små billige ting. Om du søker sosialstønad så får du beskjed om å bruke opp barnas sparepenger først.
stjertløvetann Skrevet 24. november 2010 #32 Skrevet 24. november 2010 Ja, det ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med. Min manns mamma måtte knuse sparegrisen hans for å ha råd til melk og brød når han var liten, men det har han ikke tatt skade av, heller tvert om Og om hun ikke hadde fortalt ham det i ettertid så ville han ikke visst om det engang.. Må man så må man. Signerer forøvrig lammekjøttmannen anågende det å heller skape barndomsminner nå kontra pengegave som 18åring - kunne ikke sagt det bedre selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå