Gå til innhold

Foreldrene mine kjøper alt vi trenger til barna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er så deilig. Vi har god råd selv, men det er dyrt med barn om man skal kjøpe alt de trenger av utstyr. Når de trenger sko, jakker, dresser, penklær, bunader, ski, vogner og alt sånt, så betaler besteforeldrene, og vi sier selvsagt ikke nei takk:)

Ikke ment som et skryteinnlegg, men dette er ikke sånn som jeg kan si høyt til venninner (som naturlig nok blir misunnelige), så derfor skriker jeg ut min glede her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oii,såppas.

Heldige dere da.

Skal ikke klage jeg heller,men kjøper noe selv også:)

Skrevet

Så heldig dere er da! Vi må klare oss selv. Svigers kjøper ordentlige klær til bursdag og jul. Gjerne kåpe eller jakke i merkeklær som er bra. Veldig takknemlig for det da:)

Pappa har ikke gitt en eneste bursdagsgave i år til mine. Men så er han sløv også da.

Skrevet

Kjøper noe selv vi også, men da helst type gensere, bukser og undertøy. Ja, vi er kjempeheldige:)

Hi

Skrevet

Siden vi er voksne mennesker, med egne jobber, synes jeg det ville være helt galt om foreldrene våre skulle betale for alt til barna. At de gir litt store gaver når anledningen byr seg, er selvsagt gledelig, men noe utover det ville jeg ikke syntes var greit.

Skrevet

Det gjør våre også, både mine og svigers. Og vi er veldig takknemlige for det!

Forventer det slett ikke, og vi har råd til å kjøpe det selv, men de synes det er stas og vil veldig gjerne, så vi har jo ikke tenkt å nekte dem det. :)

Er det større ting, tar de oss med på handelen, eller undersøker hvilken type/farge/merke osv vi ønsker oss, de gjør det aldri over hodet på oss.

Skrevet

Jeg syns det er greit å være selvstendig jeg da, og tar vare på barna mine selv med alt de trenger. Hvis noen har lyst til å kjøpe en gave til dem, er det klart jeg tar i mot.

Jeg er ikke misunnelig, men det hadde jeg faktisk syns var galt hvis jeg var i din situasjon. Vi er forskjellige.

Skrevet

Helt naturlig at besteforeldra skjemmer bort barnebarna sine, for de som har midler til det... Mine foreldre gjør det oxo ;) Mens svigers har ikke råd tildet, men får skikkelige gaver til jul og bursdag da. :))

Kjøper mye selv jeg, men de kommer spontant bort med en overaskelse som de KOM over, helt greit det, hehehe..

Skrevet

Jeg tar da også vare på barna mine, og de får alt de trenger. Jeg står for alt det daglige, mat og vanlige klær, og endel utstyr.

Men besteforeldrene ønsket å gi oss vogn, bilsete, vinterdresser og sko. Endel av dette er selsvagt gitt til jul og bursdager. Helt greit for oss, skal vi nekte dem det bare fordi vi vil være stolte?

Jeg er faktisk en sånn som heller ber om gave i form av ting til ungene enn til meg selv når jeg har bursdag. Er det liksom galt?

Våre foreldre vet at vi greier oss selv og er selvstendige og har et fornuftig forhold til penger. Ingen av oss har noengang hatt noe utestående med noen, vi går ikke på byen og bruker penger fornuftig.

Ved at de hjelper oss med slike ting, får vi frigitt mer penger til å betale ned huslån og å spare til barna våre. Er det også uselvstendig?

Skrevet

Det gjør mine svigerforeldre også. De har råd til det, og bor så langt unna at de ser barna sjeldent, og dette er dems måte å "være her" på. Merkelig nok.

Vi fikk 10.000 kr til å kjøpe vogn, de kjøper bunader, skolesekker, nå spurte de om ungene trengte ski, de kjøper ulltøy, ytterklær, osv osv. Jeg har sagt ifra at de ikke trenger det, men de føler at de "må", av en eller annen merkelig grunn

Min side av familien har ikke så mye penger, men de er her i hverdagen da, om man kan si det på den måten. De føler veldig på at svigers betaler i hytt og pinevær, men jeg får ikke stoppet dem

Skrevet

Jeg har da ikke skrevet at du ikke tar vare på barna dine? Jeg mener at jeg tar vare på mine med ALT de trenger.

Og det at du ber om gave til ungene til din bursdag, det skjønner jeg ikke hva det hadde å gjøre i denne diskusjonen, hva har det med å gjøre at foreldre kjøper alt dere trenger? Gaver er gaver!

Jeg skriver at vi er forskjellige, JEG hadde følt meg uselvstendig om mine foreldre / svigerforeldre kjøpte alt vi trengte av utstyr til ungene mine.

Skrevet

Hvem var det som nevnte ALT barna trenger? HI, ja, men jeg er ikke HI.

Det var likevel mitt innlegg du svarte nedlatende på. Som om jeg ikke var i stand til å ta meg av barna mine.

Det er ikke min feil at du ikke får hjelp til noe og må dekke absolutt alt selv. I vår familie er det sånn at vi hjelper hverandre. Besteforeldre ved å kjøpeendel ting til barna som det er behov for, vi ved å hjelpe dem med praktiske ting. Er de også uselvstendige da?

Gavegreiene ble nevnt nettopp fordi endel av disse tingene er kjøpt som akkurat det, GAVER. Dvs at jeg har fått vogn til jul fordi jeg ønsket meg det, barnesete til bursdagen fordi jeg ville ha det.

Du lyser misunnelse, så den må du lenger ut på landet med.

Skrevet

Her var det mye pinlig lesning. Skal dere aldri bli voksne? Det hører med til det å være voksen å være økonomisk selvhjulpen.

Skrevet

Du, jeg kunne ikke vite at du ikke er HI vel? Jeg svarer HI, les overskriften..

Jeg har god råd selv, og vi er en familie som hjelper hverandre hvis det trengs (det hadde heller ikke så mye med saken å gjøre)

Nei, jeg er ikke misunnelig, jeg tenker kanskje litt annerledes, igjen, JEG hadde følt med uselvstendig hvis noen kjøpte alt ungene trengte av utstyr.

Uansett, min del av diskusjonen er over. Jeg syns du lyser av usaklighet og liten intelligens :)

Skrevet

Hva er så pinlig med det? At besteforeldre ønsker å bidra? Ønsker å kunne bruke penger på sine kjære barnebarn?

Jeg forstår at det kan være vanskelig for de som mottar å faktisk ta imot så mye, for det, DET er pinlig det. Å hele tiden måtte si "neitakk, vi klarer oss selv". Da er man utakknemmelig da.

Hvis noen skriver her inne "Mamma sa hun kunne kjøpe en dress til barnet mitt, men jeg sa nei" da ville det hagla inn med svar om at man bare må ta imot..... Dobbeltmoral så det holder.

Det er ikke noe morsomt å hele tiden ta imot dyre ting til ungene, men det er pinadø ikke noe morsomt og si nei heller, å få snurte besteforeldre på kjøpet!

Skrevet

Hver sin smak, jeg hadde sagt neitakk, hvis ikke det var spesielt viktig for besteforeldrene å bidra.

Skrevet

Nei vet du hva man har da næringsvett! Hadde mine foreldre villet kjøpe ting til barna, så værse god, den gleden skulle de ha fått!

Skrevet

Jeg og min samboer er hhv 32 og 39 år gamle. Vi har god utdannelse med tilsvarende inntekt.

Vi også får tilnærmet alt fra foreldrene våre, og det synes jeg er uproblematisk!

Vårt barn er deres eneste barnebarn og når de har så stor glede av å bidra så synes jeg det ville være råttent av oss å si nei fordi vi selv har råd til det.

Vi sparer derfor en del penger til barnet, og det er jeg glad for at vi har muligheten til.

De som kritiserer er rett og slett misunnelige!

Skrevet

Jeg og samboer har også fått veldig mye. Når det kommer en ny sesong tar både mine foreldre og samboer sine foreldre med lillejenta ut og kjøper yttertøy, sko, og hverdagstøy. Senest i går kom svigerfar på døren og gav oss 4 par ullsokker med skli underlag fra merket ulvang til lillejenta. Vi har jo ikke spurt om det, men de syntes det er hyggelig. Da ser ikke jeg noe problem i det.

I april skal vi også på til syden med svigers, som de betaler. De har økonomi til de, og det er deres måte å gi oss ting før arven(som de sier selv).

Men hadde de stoppet å gi oss ting hadde vi klart oss helt fint. det vi gjør nå er å spare penger sånn at vi har en del liggende til barna vil gå på aktiviteter, og de skal konfirmere seg(hvis de vil da), og slike ting...

Skrevet

Alle som kritiserer her er missunlige!!!

Vi får også en del av besteforeldre, men mest til bursdag og jul. da får vi kanskje vinterdress,penger,vintersko og 2 poser ull...

Men også småting hele året, men det vi setter mest pris på er at de stiller opp som barnevakter ofte, jeg og samboer har vært på 3 helgeturer sammen, og besteforeldre har hatt ungene mye siden de ble født, føler oss utrolig heldige som har så fantastisk familie:)

Barna våre er de 2 eneste barnebarna på begge sider, og de blir sjemt bort av besteforeldre:)

Skrevet

vi har også det slik - ikke alt, men ganske mye.

Vi har også grei økonomi (har skapt selv, var ikke fett da vi var barn/unge).

Deilig!

Skrevet

Sånn har jeg det og :)

Alenemor jeg da, uten at det spiller så stor rolle, barnet hadde nok fått en masse likevel.

Skrevet

Hvorfor i all verden går det ikke an å si nei til å få alt mulig fra besteforeldrene eller foretrekke å betale selv? Det må da være lov uten å bli kalt misunnelig?! Det er virkelig ingen sammenheng her.

Skrevet

Hoisann, tenk å krangle om noe så trivielt...

Skrevet

Jeg er enig med lammelåret.

Synes det høres litt trist ut jeg, med besteforeldre som må gi materialistiske ting for å føle at de "er tilstede".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...