Gå til innhold

"Jeg fikk store psykiske problemer kun pga NAV"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, egentlig ikke. Økonomiske problemer kan føre så mye og mangt med seg og blir man liggende søvnløs om natta, har bekymringer hele tiden, utvikler postkasseangst osv. pga. at man ikke får de pengene man har krav på så kan det i verste fall, over tid, føre til psykiske problemer

Skrevet

Var en årsak til at du måtte kontakte NAV - så kanskje ikke KUN pga NAV? De har vel sine retningslinjer som de må forholde seg til.

Skrevet

Har hørt om mange oppegående mennesker som har blitt psykisk syke av å være under nav sitt systemet. Man skal jammen være frisk for å holde ut i det systemet over lengre tid.

Skrevet

Ventet vel på refs for den uttalelsen. Jeg er syk fysisk, men pga NAV sitt tull og rot, forsinkelser fordi dem har rotet bort papirer, 3(!!!!) ganger, var nødt til å henvende meg på sosialen i 4mnd, gjeld som hopet seg opp +++++++++++ det er så mye jeg kunne fortalt, men ser det hensynsløst her hvor det er trangsynte sneversynte kjærringer som ser ned på de svake i samfunnet. Orker ikke å kaste bort tid på dere.

Skrevet

Jeg er 100% enig i den påstanden, er en av dem selv :(

Skrevet

Det erikke NAV som normalt sett kn klandres for det. Det at NAV ikke kan løse alle problemene kan ikke sies å være grunn til at man blir psykisk syk. Det ville være som å si at det var redningsmanskepene sin feil at noen omkom fordi de ikke greide å redde vedkommende. Situasjonen er sikkert vanskelig og det hadde vært fint om NAV kunne/ville ordne det, men det er sjeldent NAV sin skyld at du får problemer.

Skrevet

På den andresiden er det også NAV som "har skyld" i at du har noe å leve av i det heletatt. Det er synd at de ikke klarer å hjelpe deg godt nok og det er synd at det er folk som gjør feil, men det er ikke de som harsat deg i situasjonen, de er bare ikke så flinke til å hjelpe deg ut av den som man kunne ønske.

Skrevet

jeg ser at du prøver å være forståelsesfull men du er jo helt urimelig 1409

jeg f.eks ble sykemeldt over lengre tid pga FYSISKE ting og pga et helvetets kaos og jævelskap med nav skjønner jeg godt at mennesker kan bli psykisk syke kun pga NAV sin elendige behandling og grusomme oppfølging......det er da ikke sånn at man nødvendig vis selv HAR SATT SEG I EN SLIK SITUASJON som du påstår

kan jo bare si at på 3 mnd greide de ikke gi meg det jeg faktisk har rett på, jeg må ringe hver måned for at pengene skal bli utbetalt fordi di ikke greier å holde styr på utbetalinger og de rotet bort 40 ark med med grunnlag også i mitt tilfelle 3 ganger

Skrevet

Nei. Ikke dumt i det hele tatt. Det er gjerne en grunn til at man må ha kontakt med nav. Dersom man møter veggen, inkompetanse, hobbyterapeuter osv - kan det gjøre vondt værre.

Store psyk. problemer får man ikke av nav, men det kan utløse noe.

Skrevet

Jeg sier ikke at NAV gjør alt riktig og at du skal være fornøyd med dem, men etter min mening kan man ikke laste hjelpeaparatet for at du har det vanskelig. Du kan godt laste dem for at de ikke klarer å gjøre jobben sin, men de psykiske problemene er etter min mening en følge av sykdomen eller skaden.

Tenk deg at du hadde skadet benet i en bilulykke. Legen klarer desverre ikke å fikse det 100% så du ender med å halte resten av livet. Er det da legens eller bilulykkens skyld at du er halt?

Skrevet

Jeg møtte veggen pga NAV faktisk, å pisse i motvind ifht hjelp og økonomi fra NAV hjelper absolutt ikke på når man allerede er litt nede psykisk.

Skrevet

14:09: Det er ikke NAV sin skyld at folk som er syke eller uføre har noe å leve av, men alle som betaler skatt sin skyld. Stønad fra NAV er en rettighet og ikke noe man trenger å være takknemlig for.

Jeg har selv opplevd at NAV rotet bort papirene mine (til tross for at jeg hadde bekreftet kopi hvor det stod dato papirene var innlevert). Nå skjedde det meg bare to ganger og det var ikke penger jeg var veldig avhengig av å motta raskt, men hadde jeg vært i en annen livssituasjon kunne det gitt meg mange våkne netter ... Klart det gjerne er sammensatte årsaker som gjør at en blir syk, men jeg kjøper den at NAV kan være den utløsende årsak. I hvert fall her i Oslo hvor presset på de ansatte hos NAV er skikkelig ille.

Skrevet

nå er det bare 25 % av statsbusjettet som er skattepenger. så at vi har betalt inn og fortjener å få, stemmer ikke. de aller aller fleste mennesker i norge får langt mer av staten en det de betaler inn.

jeg er enig i at det ikke er nav sin skyld at de ikke klarer å redde alle, akkurat som det ikke er legers skyld at de ikke klarer å redde alle. det betyr på ingen måte at nav eller leger skal bruke dette som en vilepute. vi skal alle jobbe for å bli bedre slik at vi kan sikre individets velferd

Skrevet

Det er vel ikke nav sin feil at folk ikke klarer å ta vare på seg selv?? Sørg for å ikke være avhengig av nav, klar deg selv, og du slipper problemer:)

Lykke til!!

Skrevet

Nei, det er derfor jeg klarer meg uten hjelp fra nav,-den fungerer utmerket:)

Skrevet

Holder meg unna nav, nettopp fordi de gjør så mye rart og har mange fæle, inkompetente mennesker ansatt... Anno 1552

Skrevet

Ja, du kan jo si det om du blir ufør, eller skader deg slik at du ikke kan jobbe på en stund, eller noe annet fatalt....

Da kan du svelge de ordene du langet ut her oppe med å holde deg unna nav...skal vi se hvor langt du kommer uten lønn og uten nav.

Skrevet

Joda, ser den:) Men er bare så lei av alle innleggene der nav er skyld i alt mulig rart, som ofte har med menneskers dårlige planleggingsevne eller evne til å ta vare på seg selv å gjøre. Jeg har også jobbet mye med voksne som brukte mesteparten av livet og energien sin til å være sinte på nav. Og det fremmer ikke akkurat god livskvalitet... Så for å moderere meg: fakta er at nav er et system som ganske ofte fungerer dårlig, og at det kan lønne seg så langt det er mulig å klare seg selv. Noen ganger må man jo forholde seg til dem og da er det selvfølgelig trist at de gjør en dårlig jobb. Men det er kanskje mulig, til tross for det, å oppleve at livet er godt..??? Jeg tror at veldig mye negativitet skaper mer negativitet,-og det er jo det du ikke vil ha mer av...om du skjønner?

Skrevet

Hvis et forvaltningorgan som NAV er den utløsende faktor for psykisk sykdom er det helt urealistisk å mene at personen som blir syk ikke var disponert for psykiske lidelser eller hadde en latent lidelse.

Forøvrig er NAV et organ som forvalter rettigheter etter et meget strengt lovverk. De lager ikke lovene, mange her inne later til å være svært forvirret i så måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...