Gå til innhold

Er dette virkelig barnemishandling...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er direkte FEIL anonym 11.07. Det er omvendt. Et barn som blir for kaldt våkner og sier ifra. Men et barn som blir for varmt

(overopphetet), kan være skikkelig skummelt. Jeg har nettopp vært på opplæring i livreddende førstehjelp i hverdagen med fokus på barn og spedbarn gjennom jobben.

Hvis du føler behov for å sjekke riktigheten i min påstand kan du kontakte.

Undervisningsservice Thurn-paulsen

Tel: 900 87 431

E-post [email protected]

Dette er forøvrig det desidert beste førstehjelpen kurs jeg noensinne hatt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe de har fra gammelt av tydeligvis.

Min baby sover så himla mye bedre på kjøligere steder. Det er vel kanskje en grunn til at mange babyer sover ute i frisk luft.

Ellers anbefales det en romtemperatur på 18 grader for bittesmå babyer. Vi har hatt rundt 13 på vinteren. Men det regulerer man jo bare slik som du gjør. Enten med mere rundt seg i form av pysjer, dyne og plagg, eller mindre av dette, alt etter som.

Min bestemor og mor skulle ha en tykk dundyne oppå voksiposen, i tillegg til at ungen hadde varm dress på seg i vogna. De hadde ikke sjans til å få igjen trekket som skal være på vogna med den gedigne dyna de skulle pakke rundt. det var så vidt lufterom i åpningen. Jeg var rask med å fjerne den dyna for å si det sånn.

Klær og tekstiler er av annen kvalitet og andre stoffer enn det var før, kanskje det har noe med det å gjøre, at de som er litt eldre blir litt hysteriske når de ser disse syltynne ullplaggene vi kler på babyene våre.

Skrevet

Det synes jeg høres rart ut. Jeg vet om et barn som frøs i hel i pulk om vinteren og det ble ikke oppdaget fordi babyen ikke sa ifra.

Skrevet

Det kvalifiseres vel ikke kalles barnemishandling?? syns jeg var tull å si av dem. Hvis dette funker for barnet, så hadde jeg glatt overhørt mor og søster. :)

Men personlig ville jeg kanskje skrudd opp til 15 grader, syns 11-12 grader hørtes freeeeeeezing cold ;)

Skrevet

Selvsagt er ikke det barnemishandling, men faktisk veldig både sunt og lurt!

Du slipper krupp og reduserer/letter i fht forkjølelse!

Skrevet

15 - 16 grader er perfekt for vår lille. Han ligger med vanlig pysj og ganske varm dyne. Blitt så stor nå at han drar dyne over seg på egenhånd hvis han har sparket den av og begynner å fryse (18 måneder gammel) :)

Skrevet

Hvis babyer blir altfor varme om nettene øker sjansen for krybbedød. Derfor er det perfekt med kjølig rom, varmt under dyna.

Skrevet

Selv sover jeg EKSTREMT dårlig når rommet er for varmt. Foretrekker nesten minusgrader og vaaaaarm deilig dyne. 20 grader høres helt sykt ut, de skal jo ikke koke heller!

Skrevet

Nå må dere ikke ta helt av i fanatismen deres.

20 grader er IKKE sykt varmt! Herregud, hva med alle millionene av babyer som sover i tropevarme året rundt? Tror dere de har air conditioner i leirhusene i Indonesia??

Det er faktisk mer normalt at det er 25 grader enn minusgrader der hvor mennesker lever.

Skrevet

Til anonym 11.58:

Nå vet jo ikke jeg omstendighetene rundt den hendelsen du beskriver, og det kan jo være mange andre faktorer som spilte inn der for alt jeg vet. Det finnes sikkert unntak fra alle regler, men hvis det var slik at barnet sovnet inn av kulde, uten å våkne og prøvd å si sifra, hører det nok til det sjeldne heldigvis.

Anonym 11.22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...