ellen-propellen Skrevet 17. november 2010 #26 Skrevet 17. november 2010 hehe,jeg begynnte å drikke kaffe når jeg var 5- men jeg var pinadø ikke så tidlig moden hihi
Gjest Skrevet 17. november 2010 #27 Skrevet 17. november 2010 For å være skikkelig voksen så må man ha opparbeidet seg tilstrekkelig med voksenpoeng. Alle disse ting gir deg 2 poeng: - Barn planlagt - Gift - Eie hus - Være skilt Alle disse tingene gir deg 1 poeng: - Barn ( ikke planlagt) - Forlovet/samboer - Fast jobb - Bil - Eie leilighet - Strykebrett - Stivelse/strykespray - Eie mer enn ti produkter fra Tupperware - Drikke kaffe daglig - Slutte å røyke med Nicorette - Ha spiral (prevansjonsmiddelet altså...) - Kjøkkenmaskin (stor) - Abonnere på en eller annen avis - Ha anskaffet seg et husdyr på eget initiativ - Prioritere å bruke penger på dyrt dopapir m/mønster - Antirynkekrem - Eie mer enn 5 kokebøker - Ha ekte juletre og julepyntboks - Hårruller - Elnett hårspray (være avhengig av denne) - Ha mer enn 5 planter/blomster - Ha luke/gartnersett - Blomsterkasser som brukes - Stående grill - Trang til å vaske vinduer i ny og ne fordi været er bra - Samle på servise eller sølvtøy - Spille i veterankorps - Være med i /ha syklubb, eller jevnlige middagsinvitasjoner - Omtale svigermor som svigermor - Omtale typen som "gubben" eller selv å bli kalt "kjerringa" - Leppestift med taske - Ta seg et glass med alkoholholdig drikke, kun for å kose seg, uten å være på fest - Steketermometer - Ha mange vennepar, og finne på noe hele tiden med "venneparene" - Spille bridge - Pardans foran danseband for kosens skyld på danskebåten - Sende julekort til mer enn ti stykker - Bake 7 slag til jul - Lage julemiddagen hjemme hos seg selv - Må ha poteter til middag - Lese Hjemmet, Allers eller Norsk ukeblad - Hekle, sy - Må ha middagslur - Sammen med en som er mer enn 10 år eldre enn deg - Dra på besøk til svigermor alene - Være reservemor/stemor - Ha årlige "lag" som f.eks. rakfisklag - Følge med på "Hjartet på rette staden", allsangprogrammer som Beat for beat, Dacapo... - Ha med pose/nett/trillebag på butikken - Pelskåpe - Fast leser av kiosklitteratur - Kjøpe konfekt for å ha noe å by på - Eie en selvinnkjøpt drakt eller flagreklær fra Uno - Ha gåstaver som du bruker - Svbømme med hodet over vann fordi det er ekkelt å ha hodet under vann - Hår under armene - Fasttelefon - Duker til ulike anledninger - Sausenebb - Keramikkgryte til steik - Fancy vinåpner - Vitrineskap med glass på "utstilling" - Å ikke være medlem av Facebook - Kjøpt støvsuger til over 1000 kr - Å ha kjøpt seg spisestue - Eie en kåpe eller frakk - Spise fisk minst en gang i uka - Røyke hver dag Å bruke uttrykk som: - " Det er godt med alt som er gjort" - " Jeg får komme meg hjem til klesvaska, nå som det er finvær, så jeg kan henge den ut. - "For en lekker ..... du har" - "Så fiffig...." NYE POENG!!! - ha skiboks på bilen - kjøpe lesebriller på f.eks. Nille/ ha fler enn et par - kjøpe kamferdrops eller kongen av Danmark - ha kaketine(er den av tupperware så teller den kun inn under tupperwaresakene...) - bruke hvite sukkerbiter til svart kaffe - baker brød fra bunnen uten oppskrift Dette gir deg 1 poeng, hvis du har fem eller flere av disse produktene i hjemmet ditt: - Hornsalt - Maizena - Butterdeig - Potetmel - Sukkerkulør - Filtermalt kaffe - Bakepulver - Hjemmebakst i fryseren - Konfekt - Stålull - Eddik Dette gir deg - 1 poeng: - Bo hjemme - Være sammen med en som er mer enn 10 år yngre enn deg - Dra på byen bare for å bli full - Bli spurt om leg. når du kjøper alkohol eller tobakk - Betale barnebillett på buss/trikk/bane - Spise mye usunn mat 30-åring bør ha 10 poeng, en i 40-åra bør ha minst 15 poeng så det er bare å begynne å telle;) http://vinterverket.wordpress.com/2009/04/23/voksenpoeng/
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. november 2010 Forfatter #28 Skrevet 17. november 2010 OMG!!! Jeg er jo rene pensjonisten jeg *grøsse* Kom til i hvertfall 29 poeng, hehe... Litt urettferdig da, for fikk jo 10 poeng bare på første listen siden jeg er gift, eier hus og har 3 planlagte barn, så ett til for 1 uplanlagt barn ;-)
Gjest Skrevet 17. november 2010 #29 Skrevet 17. november 2010 Haha! Du er definitivt voksen! Grattis og gratulere med bursdag:)!
Silja FullFres McQueen Skrevet 17. november 2010 #30 Skrevet 17. november 2010 Gratulerer med dagen! =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå