Gå til innhold

Faens svigerfamilie! Noen er bare blåste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

så egoistisk og selvsentrert du er !skjønner du virkelig ikke at svigermor sikkert gjør dette fordi hun vil dere alle vel?hvordan vet hun ar du ikke vil feire sammen med henne,har DU sagt det til henne?hun er ikke tankeleser vettu!

sånn er det å bli familie,man inkluerer andre mennesker fordi å ha familie er en god ting,man gir og tar hele tiden.

hvorfor er det i det hele tatt frekt å spørre sin egen sønn om de kan lage en ny tradisjon?skjønner henne veldig godt at hun ikke vil snakke med deg sånn som du oppfører deg ovenfor henne!

hadde du spurt noen om noe når de tydeligvis misliker deg?i dont think so!

skjerp deg sier jeg bare,du gjør deg selv en stor bjørnetjeneste her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi

Jeg får heller være ei kjærring da, enn ei lita mus som blir brukt, utnyttet og behandlet som luft av svigers.

At jeg har fått et barn med deres sønn/familiemedlem, betyr ikke at de nå kan gjøre hva de vil, og legge planer for VÅR familie.

Hva hvis min familie skulle vært slik også? Da hadde det nok blitt store problemer..Og dere som mener jeg må føye meg etter svigers ønsker; er det slik dere gjør for å holde husfreden?

Da er jeg glad for at jeg har mer bein i nesa til å si at nok er nok, og lage til og gjøre ting på min måte, som gjør at jeg også får en god opplevelse av høytider og div andre ting.

Og har svigers eller min familie problemer med det, så blir det opp til dem..

Skrevet

Jeg syntes det er bra du har bein i nesa jeg, og står på ditt. Hvorfor er ikke du og din familie inkludert i disse planene til svigers om de vil deg alt vel som de over her sier?

Hvorfor skal du ta ansvar for svigermor sin jul om du vil starte din egen tradisjon?

Hvorfor er det ditt ansvar at hele familien skal være fornøyde?

Skal man be alle til seg hver jul for å få kabalen opp?

I min familie må vi velge, og her har vi det slik at vi har annet hvert år hos mine og mannen sin familie. Men fra neste år, skal vi ha det hjemme alene de første årene, og så be familiene annenhver gang. Altså mannen sin familie et år, g min familie et år. Vi har ikke råd til å bygge ut huset fordi at vi skal ha en femogtyve stykker her inne altså, så slik må det bare bli.

Kan du ikke spørre om dere kan ha jul hjemme hos dine i år, og ta neste jul hos svigermor, eller be svigermor og søstera til mannen din til dere neste år? Så kan dere dra til svigermor på 1. juledag i år?

Skrevet

mange svar her (og mye bråk)

Hva vil mannen din, da? Det er vel meget vesentlig i denne sammenhengen?

Skrevet

Hi

Mannen min mener (og vet) at hans familie er svært innpåtrengende. For hver gang vi har svigermor på besøk, så skjønner han mer og mer av hvorfor jeg ikke liker henne...Det sier vel litt det.

Men han har problemer med å si ifra til henne, og det har han alltid hatt. Han begynner også å bli lei av at hun kjører frem som hun vil, og tar styringen. men er ikke så flink til å si ifra. Det er en av hovedgrunnene til at forholdet mellom meg og svigers er dårlig.

Mannen min sier at hvis jeg ønsker, så kan barnet være hos meg på julaften, også besøke svigers i romjula. Eller omvendt..

Han er en liten mammadalt, og jeg tror kanskje at han synes det er koselig at moren hans fortsatt er "mamma", og bretter og vasker hans truser (!!) når hun er på besøk her. Og han vil sikkert ha henne og søstra si med på julefeiring hos oss hvert eneste år. (selv om han ikke har sagt det, så ser jeg det på han..)

Men ærlig talt, er vel på tide å kutte navelstrengen litt!

Når jeg kan si ifra til min familie, så burde han gro seg baller til å gjøre det samme!

Skrevet

Høres ut som min kjære svigerfamilie!

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man alltid skal ta hensyn til sine svigerforeldre og så skal man dolke sine egne foreldre i ryggen bare for å være den perfekte svigerdatter:..?!

Her i huset feirer vi annet hvert år.. hans foreldre sitter alene i år fordi de har bare sønnen. Vet de er litt sure pga av det, men det skal da ikke gå utover meg og mine foreldre og søsken. Jeg gleder meg til jula i år, endelig mine tradisjoner! I fjor syntes jeg julaften var tung, men det pga at de ikke har de tradisjonene jeg er vant til. Slik er det bare! Alle må gi og ta :))

Min kjære har nok helst villet feire jul med sine foreldre hvert år, men så lenge vi har barn sammen må vi begge føye oss litt. Jeg vil jo helst bare feire jul med mine foreldre!

Stå på ditt... ikke gi etter!

Skrevet

jeg forstår deg fulstendig. Du vil jo skape egne tradisjoner med din lille familie!

Skrevet

Han har kanskje ikke egne meninger? Enkelte menn synes det er det mest behagelige, så får heller samboeren ta opp kampen med svigers, mens han selv går fri.

Skrevet

Signerer 08:53

Det er supert med mange forskjellige meninger, man kan dere for all del bare slutte å være så nedlatende? Blir så lei av å lese innlegg hvor det enten hakkes på, eller på meg virker som noen vet så mye bedre. Vi er forskjellige, kan vi ikke bare akseptete det??

Empati er et ord som burde slås opp og tenkes over...

...sukk...

Skrevet

Du spurte om du var hårsår, og jeg syns du er det ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...