Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #26 Skrevet 17. november 2010 12:44 her Ja Hadeland er et trygt og godt sted, men det har nok kommet mer dop og dritt hit også, men det er et lite sted så ting blir veldig gjennomsiktig her. Det er jo en fordel når det gjelder slike ting, du får fort vite det. Har blitt kjent med to innflyttere fra Grua nå og de sier at det er veldig vanskelig å bli kjent med folk der så de skal flytte til Harestua og Brandbu, vet ikke om det er noe bedre der men de trivdes ikke på Grua. Har alltid ønsket å bo på småbruk, det høres så idyllisk ut:) Vi har masse flott natur her, turstier i skogen mangler det ikke på Fra Gran bruker vi mellom 1 til 1,5 time til Oslo. Mange fra Hadeland jobber i Oslo og pendler den veien hver dag. Det er ingen områder jeg vil fraråde egentlig, veldig koselig og fint på Hadeland. Blir spennende:)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #27 Skrevet 17. november 2010 Måtte bare kommentere at det skal være vanskelig å bli kjent med folk på Grua? He he da skal du være bra sosial analfabet for ikke å bli kjent med folk her. Vi kom flyttende fra Oslo for snart 5 år siden, og har fått mange gode venner her. Vil tippe det er over 50 % innflyttere på Grua, så ikke like "sammensveiset fra fødsel" opplegg her. Sikkert flott på Gran, men når man skal flytte på landet, så flytter jeg på landet - ikke inn i en wanabe-by... Gran er forøvrig ypperlig til småhandling da Skal du pendle til Oslo er det ca 1 time fra Grua. Så kan du plusse å 15-20 min til Gran. Greit å tenke på... Har hørt mye positivt om Lunner da. Trenger vi mer plass, så kommer vi til å flytte oss dit
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #28 Skrevet 17. november 2010 De er laaaangt ifra sosiale analfabeter:) Må jo ikke flytte midt i sentrum da, masse fine landlige steder på Gran, men samtidig ikke langt til sentrum:)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #29 Skrevet 17. november 2010 De er laaaangt ifra sosiale analfabeter:) Må jo ikke flytte midt i sentrum da, masse fine landlige steder på Gran, men samtidig ikke langt til sentrum:)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #30 Skrevet 17. november 2010 Jeg har nesten litt for lett for å bli kjent med mennesker så jeg er laaaaaaaaaaaaaaangt i fra analfabet. Vi har bodd i Oslo, men ville på landet så vi endte opp her, utenfor Tønsberg. Men vi trives ikke. Vi vil på landet, ordentlig. Også Lunner? Må sjekkes ut, Hva med Jevnaker?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #31 Skrevet 17. november 2010 Lunner er nok bra, men Jevnaker er det stedet hvor det har vært mest dop og bråk gjennom tidene. Kan ha blitt bedre nå, det vet jeg ikke, men Jevnaker har alltid vært kjent for dop og mye dritt...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #32 Skrevet 17. november 2010 Harestua er verdt en kikk også. Nydelig turterreng og lysløype i umiddelbar nærhet Barneskolen på Grua og Barne- og ungdomsskolen på Harestua var forøvrig to av de første skolene i landet som innførte PALS. Meget godt resultat på begge skoler. Har skolegutt selv på Grua, trygt og godt
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #33 Skrevet 17. november 2010 Helt enig, fint på Harestua, men der er prisene litt høyere og dere får mindre for pengene enn på Lunner, Grua, Gran eller Brandbu
Sandra_85 Skrevet 18. november 2010 #34 Skrevet 18. november 2010 Jeg tror man vil trives godt på Hadeland uansett hvor man bosetter seg. Selv har jeg bodd på Jaren hele livet, og her stortrives jeg Jobber på Gjelleråsen, og bruker 50 min med bil dit. Bruker vel da ca 15 min mer helt inn til Oslo uten kø. En halvtime - 40 min over til Gardermoen, og det samme til Hønefoss og Gjøvik. Så er nå ganske sentralt selv om det ligger på bygda vil nå jeg si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå