Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Bare lurer på om det er mange her inne som gjør det. Jeg gjør
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 mener du om jeg er kristen? I følge papirer ja, men i følge min personlige tro er jeg en agnostiker.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Ja, jeg er kristen og tror på Gud
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Nei. Men kan forstå at noen ønsker å tro. Jeg ser på meg selv som litt mer realist. Vi kommer fra apene - ikke vanskelig å se. Ikke fra Adam og Eva i Paradis.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 Anser meg selv som agnostisk ateist. Jeg tror ikke på Guds eksistens, men forebeholder meg retten til å skifte mening hvis det dukker opp solide beviser på det motsatte...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 nei... Men min samboer sier han vil bli det like før han dør bare for å være på den sikre siden, hehe! hvem vet, kanskje jeg gjør det samme!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 vell, både ja og nej hær. tror ikke på gud, men jesus tror jeg levde og var en hjelpsom snill person (ikke allt det gå på vannet osv) men tror ikke vi stammer fra adam og eva, der er det big bang å apene som vi kommer fra.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #11 Skrevet 11. november 2010 jeg er veldig lettlurt og godtroende, men tror ikke på det der nei....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #12 Skrevet 11. november 2010 Nei, det gjør jeg ikke. Gud er noe som er skapt av mennesket, for mennesket og vår trang til å vite hvor vi kommer fra. Bibelen er verdens mest kjente eventyr, fremstilt som sannhet og historiske begivenheter, mens disse "åpenbaringene" nok er fra folk som har vært borti en substans som vi idag ville kalt hallusinogen.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #13 Skrevet 11. november 2010 Ja, jeg tror på Gud. Tror faktisk Gud skapte Big Bang jeg Og at vi har noe til felles med apene tror jeg også, men tror Gud stod bak det også. Tolker ikke bibelen ordrett som mange gjør, og at Gud skapte verden på seks dager trenger for meg ikke bety 6 x 24 timer, men heller over 6 perioder. Det finnes så mye fantastisk i verden, og jeg kan ikke tro det ikke finnes en Gud bak alt. Ja, jeg har behov for å tro at det finnes noe bedre etter døden, at jeg treffer igjen de jeg er glad i. Og jeg syns det er godt å ha barnetroen og en slags romantisk forestilling om himmelen og englene som passer på oss. Har min egen tro på hvordan verden fungerer, og det gjør meg litt tryggere og får meg til å føle meg bra. Presser ikke mine tanker over på noen, og det er sikkert de ferreste som ser på meg som en kristen, men for meg er dette noe personlig og alle må få gjøre seg opp sin egen mening med hva som er det rette.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #14 Skrevet 13. november 2010 Takk for alle svar Jeg kaller meg kristen selv om jeg ikke lever på noen veldig kristen måte Det er mer det der med å beholde barnetroa Å ta den med julenissen bare enda lengre ut. Vi kan bevise at julenissen ikke bor på nordpolen og kommer med pakkene, men vi kan ikke bevise om Gud finns eller ikke. Noen tror på sagnet andre ikke... Syns det er betryggende å tro på en god og snill gud...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #16 Skrevet 13. november 2010 jeg er kristen. tror på faderen, sønnen og den hellige ånd. tror gud skapte alle "ingrediensene" til bigbang. men om det var bigbang eller noe annet er meg revende likegyldig. tror uansett gud skapte universet og alle tingene i universet. også tror jeg på evolusjonen, darwins teori. dere som ikke er kristne eller religiøse: hvor tror dere at alle "ingrediensene" til bigbang/atomer/molekyler osv kommer fra?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #17 Skrevet 13. november 2010 Lurer litt..står det noe om BigBang i Bibelen??
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #18 Skrevet 13. november 2010 Da har du nok missforstått ordene. Agnostikere tror ikke, men forbeholder seg retten til å skifte mening om eks. gud skulle vise seg. Men han tror egentlig ikke det er sannsynlig. En ateist tror ikke uansett - selv om gud skulle dukke opp. Så du er en agnostiker. Agnostisk ateist finnes ikke
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #19 Skrevet 13. november 2010 Nei jeg tror ikke på noen gud. Anon 22:28 Jeg tror slike "ingredienser" har utviklet seg selv fra et enda mindre stadie enn atomer og molekyler. Jeg vet ikke helt hva som startet alt, men tror man kommer til å finne ut mye mer om det i fremtiden. Åssen ble Gud skapt da? dukkan bare opp en dag og fant ut at han skulle skape et univers? ->Nei han er nok menneskeskapt.. Det som er litt snedig i alle disse relgionene er at mannen er alltid først, å så kommer kvinner og barn. Relgion er menneskeskapt for å gjøre menningen med livet sterkere, gjøre livet bedre for mennene og samtidig ha en bra unnskyldning hvis ting går galt. Den perfekte løsningen for menneskene;P
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #20 Skrevet 13. november 2010 det står om 2 forskjellige skapelser i bibelen. men adam og eva er mest kjent da. men tolker det som: tolk skapelsen som dere vil. det er ikke så viktig. og jeg mener hvem skapte ingredisensene til atomer, osv. alt det fysiske? jeg tror at gud er noe utenfor vår forståelse. at han ikke er som atomer, partikler, osv. ikke noe fysisk. noe åndelig. derfor kan han aldri ha bli skapt på samme måte som alle fysiske ting som vi kjenner til.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #21 Skrevet 13. november 2010 at han bare alltid har vært der. og dere kan si "men det er umulig". men hvordan forklarer dere da alle "ingrediensene til bigbang, magnetfelte osv som oppstandelse? de har alltid bare vært der? de ble til av noe enda mindre? men hvor kom disse minsteste minste enhetene fra? "de har alltid bare vært der?" min forklaring er: fra gud
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #22 Skrevet 13. november 2010 Men det er jo like umulig at Gud alltid bare har vært der, som om å si at molekylene alltid har vært her. Jeg syns det virker mere logisk at noe har utviklet seg fra noe lite ukjent, enn å tro på at det alltid har vært en gud som har skapt alt vi kjenner. Gud må komme fra et sted han også, ¨på samme måte som dere påstår noen må ha skapt bigbang osv.. Forklaringen din er ikke god, du har jo ikke et bedre svar enn oss andre. Så hvor kom guden din i fra??
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #23 Skrevet 13. november 2010 jeg sier jo at molekylene og alt har bygget seg fra noe lite, uansett om det er ukjent eller ei. og dette her TROR jeg gud har skapt. Jeg TROR på gud. og at alle disse fysiske tingene må ha blitt skapt av en gud TROR jeg. og gud er noe som er helt anderledes enn alle disse fysiske tingene, utenfor vår fatning. at vi ikke er istand til å fatte hans oppstandelse. Dette tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #24 Skrevet 13. november 2010 Jeg er ateist. Dessverre, tror nemlig folk som har en eller annen tro er mindre bekymret for døden, for de VET jo at det finnes noe etterpå.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #25 Skrevet 13. november 2010 dere som ikke tror på noen gud har ingen forklaring på hvor disse minsteste minste enhetene kom fra. de som kun tror på vitenskapen har da ingen vitenskapelig forklaring på hvor de første dingsebosene kom fra? huller hos dere hvor alt er logisk forklart altså, og ingenting er åndelig. mens de som er troende tror at det kom fra gud. og at gud sin oppstandelse er utenfor vår fatning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå