Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #26 Skrevet 11. november 2010 Jeg vet for jeg har vert med dem hun er med før, og jeg har vert sammen med xen hennes. Det er snakk om: Hasj (flere typer), kokain, anfetamin, og noen ganger Ecstasy. Hun er en veldi ustabil person. HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #27 Skrevet 11. november 2010 Da har du vel en slik fortid at hun kan melde deg også til Barnevernet den dagen du får barn?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #29 Skrevet 11. november 2010 Jo jeg vet, jeg har sett bilde av det.. Hvorfor melde meg til bv pga jeg var med en gjeng der di ruset seg, betyr ikke at jeg gjorde det? HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #30 Skrevet 11. november 2010 jeg ble meldt til barnevernet pga klærne lukta innestengt, bekymra for at ungen hadde lite øyekontakt.....!! når barnevernet kom så ristet de på hodet og sa "skjønner ikke hvorfor vi kom her! men pga meldinga måtte vi ta en tur" fytti så ærekrenkende..... godt barnevernet bare hadde massse positivt å si om både barnet mitt og som familie. :=) vær forsiktig med å melde folk...det kan utløse stress...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #31 Skrevet 11. november 2010 Angående det å selv bli meldt til barnevernet ... Det kan fort bli til at noen som halvveis kjenner deg tenker at "Hun bruker sikkert dop for hun var sammen med xxx som drev med litt av hvert". Så blir du meldt til barnevernet. Det er nok kjipt å dra på møte hos barnevernet selv om en vet med seg selv at en gjør alt så godt som noen kan forvente. Men igjen, det er et lite barn det er snakk om. Er du oppriktig bekymret ringer du barnevernet og forteller hvorfor du er bekymret. Barnevernet er vant til å håndtere sladrete nabokjerringer, sjalue ekser og det som måtte være og klarer ofte å skille skitt fra kanel.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #32 Skrevet 11. november 2010 netyr heller ikke at hun ruser seg, hvos du ikke har sett det med egne øyne, bilder duger ikke. Lider barnet? er barnet ustelt, uoplagt? innesluttet? får ikke mat/stell?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #33 Skrevet 11. november 2010 Men hvis man oppfordrer folk til å være mer forsiktige, kan mange barn lide unødvendig. Heller mer stress i en familie, en omsorgssvikt i en annen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #34 Skrevet 12. november 2010 Syns nesten det virker som om du har veldig mye i mot den dama du vurderer å melde fra om jeg da.. Grunnlaget er litt tynt syns jeg, kan ikke melde noen for rykter du har hørt. Tviler vel egentlig på at noen knipsa et bilde mens hun tok seg en joint/stripe (eller hva man kaller det) Og isåfall, hyvilke omgangskrets er det du vanker i, om du var der eller så på bilder fra festen? "Bør ikke kaste stein i glasshus"
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #35 Skrevet 17. november 2010 Jeg ville meldt ifra! Det å sammenligne amfetamin og alkohol er jo helt latterlig! Om man tar seg noen øl en fredag, så er ikke det så ille.. Men det er jo noe helt annet å være høy på narkotika. Hvis hun ruser seg på sterke narkotiske stoffer, så vil dette over tid ødelegge hjerne og kropp mye kraftigere enn en helgefyll... og hun vil bli dårligere egnet som mor! Dessuten, jo lenger det varer, jo mer vil hun kanskje kjenne trangen til å bruke det oftere.. Du kjenner dette mennesket best Og hvis du føler det er riktig, så gjør du det! Det er tross alt bedre å sende bekymringsmelding og ta feil, enn å ikke gjøre noe å ta feil...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #36 Skrevet 17. november 2010 Jeg ville ikke meldt i fra. Dette fordi jeg kjenner flere som kun bruker narkotiske stoffer på fest og har gjort dette i en mannsalder. Det er ikke alle som blir avhengige av det. Så om mor er nøkter når hun er sammen med barnet er det ikke en grunn for å melde i mine øyne. Derimot, ser du at dette begynner å gå ut over barnet så melder du ifra. Slike ting skal du ikke glemme,bare holde ett bedre øye med;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå