Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Jeg vet om en som ruser seg på fest, hun er alenemor. Er det noe du ville meldt fra om??
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Nei. Ikke at jeg synes det er noe lurt det hun gjør, men det er noe annet når en ikke har barnet en helg og gjør idiot-ting. Tror ikke barnet har godt av å komme under barnevernet uten det er omsorgssvikt inne i bildet. (som det mest sannsynlig ikke er om hun gjør slikt på "frihelgene" sine.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Er barnet med henne på de festene da? Hvis ikke, så trenger du ikke tenke på det.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Man melder vel ut fra om man annser at barna lider, ikke ut fra om de voksne gjør dumme ting.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Når dette skjer hver helg, blir en nokså tussen i hode da... Og etter en stund blir man fort avhengig av det, og det er ikke sikkert bv tar ungen, men da er di obs på det hvertfall!!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 Å drikke seg full på alkolhol er jo også å ruse seg, melder du i fra til bv hver gang du ser fulle folk? Hvis du vet de har barn....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #7 Skrevet 11. november 2010 ja si da at gubben din røyker hasj og tar seg et sniff med anfetamin eller noe.. Du visste dette, og dette foregikk hver helg.. Er det da ok, ville du hatt ungen din oppi bf da??
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 Hvis mora bruker dop og i tillegg er alenemor, er det svært usannsynlig at de ikke går inn for omsorgsovertagelse.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Jeg snakker om narkotika, anfetamin, cola, hasj osv.. HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 Men hvorfor sier dere da at jeg ikke skal melde fra om dette, hvis det tydligvis er så alvorlig at di tar ungen fra henne så er det jo alvorlig nok!!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #11 Skrevet 11. november 2010 At Bv har en nulltoleranse for dop betyr ikke at det er omsorgssvikt å bruke dop på fest. Jeg ville naturligvis ikke brukt det, men så lenge det bare er når barnet ikke er der vil barnet ha det best hos mora si. Hvis du melder til Bv dømmer du barnet til en tilværelse med flytting fra fosterhjem til fosterhjem.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #12 Skrevet 11. november 2010 Jeg ville ikke meldt det bare fordi mor ruser seg, men jeg ville meldt det om det førte til at barnet led. Ettersom du ikke sier noe om hvordan barnet har det blir det vanskelig å svare.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #13 Skrevet 11. november 2010 Og så da? Alkohol er rus så godt som noe. Lovlig eller ulovlig, så lenge det skjer uten ungen tilstede har det ikke noe å si. At du ikke liker det, fordi du tenker hun er mor og det er narkotika, har lite å si. Det går da ikke direkte ut over ungen her....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #14 Skrevet 11. november 2010 Noen her som i det hele tatt har prøvd eller sett hva stoffene gjør med mennesker??
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #15 Skrevet 11. november 2010 Hvordan påvirker dette barnet da?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #16 Skrevet 11. november 2010 Jeg ville meldt fra. Å ruse seg på ulovlige stoffer viser dårlig dømmekraft hos mor. Disse stoffene er farlig og kan påvirke dømmekraften lengre enn den kvelden det inntas. Noen kan ha problemer med å lande, bli deprimerte osv.. Kanskje kan det være en graverende årsak til at hun tar disse stoffene. Hvor lang tid tar det fra hun ruser seg til hun har barnet hos seg? Uansett synes jeg det bør meldes, så får bv vurdere alvorligheten av det. Som forelder bør man jo vite at slikt kan slå tilbake på en. Nå er jeg forøvrig så prippen (tydeligvis), at jeg ikke hadde tolerert at barnefar hadde røyket hasj eller tatt amfetamin heller. Ikke kan det sammenlignes med alkohol heller, det er tross alt lovlig.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #17 Skrevet 11. november 2010 Det vil ikke si at det er mindre skadelig:)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #18 Skrevet 11. november 2010 De narkotiske stoffene Hi sikter til er vel langt mer avhengighetsskapende, og har ganske andre bivirkninger enn alkohol. Selv om alkohol (spesielt alkoholisme) kan føre til død av hjerneceller, kan mindre mengder av sentralstimulerende stoffer være med på å endre personlighet. Skal man bare lukke øynene for et menneske som benytter narkotika fordi barnet ikke er til stede. Hvis hun bruker sterkt vanedannede midler ofte nok, er det grunn til å tro at hun kan bruke det ellers også. Etter at barnet har lagt seg osv. Jeg hadde ringt bv, for da har i alle fall jeg prøvd å ta tak i en potensielt farlig situasjon for barnet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #19 Skrevet 11. november 2010 Men er usikker på om hi er klar over hvilket dop dama bruker og hvor ofte det skjer. Synes det blir å skyte spurv med kanon om man skal varsle for ting man gjør når man ikke har ansvaret for barna. Det er ikke bare-bare for barnet å få mappe hos barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #20 Skrevet 11. november 2010 Makan! Forsvarer ikke bruk av narkotike, men syns man skal passe sine egne saker, med mindre barnet lider... Hvis du bryr deg som du sier, så kanskje du kunne prøve å snakke med moren?? kanskje er ikke ting som de virker på utsiden, og hvis du skal gå så langt¨å melde i fra til BV syns jeg du burde være tøff nok til å snakke med henne personlig istede for å ta en telefon til BV og ferdig med det!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #21 Skrevet 11. november 2010 Hvordan vet du hvilke stoffer hun bruker og hvor ofte det skjer? Er du til stede selv eller er det "sladder du har hørt på bygda"? For blir jo litt for dumt å melde fra til barnevernet pga noe du har hørt
Gjest Skrevet 11. november 2010 #22 Skrevet 11. november 2010 Ruser seg som i alkohol, eller andre saker? Uansett, jeg synes du bør melde ifra hvis du tror hun ikke er en god omsorgsperson for barna. Hun får nok anledning til å slutte med narkotika. Det er nok ikke slik at folk med rusproblemer automatisk mister barna sine. Du kan jo ta en anonym tlf til barnevernet og spørre dem.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #23 Skrevet 11. november 2010 Hvordan vet du hvilke stoffer hun bruker, er du tilstede når hun ruser seg eller er det "sladder du har hørt på bygda"? For blir jo litt for dumt å melde fra til barnevernet pga noe du har hørt
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #24 Skrevet 11. november 2010 Nå har vel aldri HI sagt at hun skal ringe bv. Men hvis jeg hadde observert det scenarioet hun beskriver (gjentagende med relativt tunge narkotiske stoffer), da hadde JEG valgt å ringe. Mennesker som velger slike idiotiske og ulovlige handlinger i helgene, kan bruke stoff midt i uka også. Skal man ta den sjansen? Hvis det ikke er en person som jeg kjenner personlig, hadde jeg ikke sett på det som rett å snakke med henne på egen hånd.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #25 Skrevet 11. november 2010 Svar til 2310 hun har barnet hele tiden, bf deltar ikke i det hele. Derfor henter hun barnet etter hun har sovet etter narchspillet. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå