Gå til innhold

Er dere totalavholds når barna er tilstede?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så lenge de er under 15år? hva slags svar vard et??

 

Selv har jeg vokst opp med en far som er alkoholiker og en mor som giftet seg med en ny mann som også var glad i en fest.

Når mine barn var små var jeg alene med de, da drakk jeg aldri, men nå når de er i tenårene så deler min mann og jeg en flaske vin til maten når det passer slik. Er ikke avholds selvom jeg har mange traumer fra min egen barndom, mener det er viktig at barna får et sunt forhold til alkohol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags svar? Det var et saklig svar. At du har en annen erfaring, får nå så være. Man får ikke et "sunt" forhold til alkohol ved å se sine foreldre drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her får man fritt dele de erfaringene man har vet du ;)

 

Jeg tror nemlig ikke de får et usunt forhold til det så lenge man ikke er beruset..

 

Barn blir tidsnok så store at de skjønner forskjellen på voksne og barn, at ikke den ene parten kan ta seg en øl eller et glass vin til maten synes jeg er forkastelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi drikker gjerne et glass vin til maten en lørdag og i ferier har vi gjerne et par glass, men ikke sånn at vi blir fulle eller brisen. Jeg vet hvordn det er å se voksne forandre seg etter alkohol og det er ikke en god følelse, men jeg syns en enhet eller to går helt fint. Det er forskjell på å nyte og kose seg enn å drikke for å bli full.

Men all respekt til de som ikke drikker overhodet! Jeg er litt for glad i god vin til god mat til at jeg klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan drikke hvert vårt glass vin til maten, men blir ikke mer enn det. Dvs jeg lar som oftest være fordi jeg liker bedre Pepsi Max som er min største last her i livet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Max et glass vin til maten til oss begge. Jeg vil ikke at ungene våre skal se oss fulle. Barn skjønner ikke hvorfor foreldrene "endrer" seg når de blir fulle.

 

Jeg har sett både min far og min mor fulle ved et par andledninger, og det var ikke noe pent syn. Så det vil jeg spare mine barn for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...