Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #26 Skrevet 9. november 2010 Siden du ikke er fornøyd med legen, så er det bare å bytte! Men jeg er enig med legen i det tilfeller du var der får. Med din sykdom har du mest sannsynlig fått en hastetime, og den bruker man ikke på noe annet, uavhengig om konsultasjonen tar 1 minutt eller 20 minutter. Ofte er det forsinkelser som kan kortes ned noe ved raske konsultasjoner. At du kun får resepter for 3 mnd. er rart. Med migrenemedisin kan det selvfølgelig være at hun ønsker å kontrollere forbruket, men med p-piller har jeg aldri hørt at det er satt slike restriksjoner. Hvis du slipper å møte opp til time, men bare kan ringe, er det pussig at du ikke får forskrevet mer. Får på følelsen at det er noe kommunikasjonssvikt mellom dere. Hvis det er slik hun er mot alle. hadde hun neppe hatt mange pasienter på lista si.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #27 Skrevet 9. november 2010 Da snyter hun deg på egenandelen. http://www.helfo.no/privatperson/egenandeler/Sider/default.aspx
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #28 Skrevet 9. november 2010 Bestilte time forrige uke(på onsdag) og fikk time igår. Regnes det som hastetime? hm ikke vet jeg.... Men skjønner ikke hvorfor hun ønsker å kontrollere forbruket på migrenemedisinene. Jeg har gått på disse medisinene i 7 år og de siste tre årene har jeg gått hos henne. Hos han forrige legen min fikk jeg for 1 år om gangen. Vet ikke hvordan jeg kan si det til henne jeg da. Jeg har sagt: " kan jeg få pillene for ett år om gangen, det er tungvindt for meg å måtte spørre om disse hver 3.mnd". Hun svarer: " Nei det holder med 3 mnd om gangen". Jaja da vet jeg ikke hvordan jeg kan kommunisere med henne annerledes. Mulig det er kommunikasjonssvikt som jeg ikke vet om, men vet ikke hvor annerledes jeg kan si det. Nå har jeg sagt det mange ganger også, for sist jeg sa det ble hun irritert. Så nå tør jeg ikke spørre om det lenger. H.I
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #29 Skrevet 9. november 2010 Er du ikke fornøyd bytt fastlege. Send et brev der du ber om at utskrift av journalen din sendes til den nye legen med navn og adresse til hvor det skal sendes og at fakturaen kan sendes til deg. Da slipper du å prate med henne. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #30 Skrevet 9. november 2010 Oi shit. Jeg har alltid betalt 230 kr når jeg har vært der. Og den seneste timen jeg har hatt er kl 14.15. Det regnes vel ikke som kveld da. Kveld er vel etter kl 17 eller?? H.I
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #31 Skrevet 9. november 2010 Oki det var en god ide Det er nok det jeg gjør. Vil ikke lage noe sak ut av det. Hun er jo sikkert bare stresset så jeg bør ikke ta det personlig. H.I
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #32 Skrevet 9. november 2010 Du kan bytte fastlege på nettet. Journalene skal oversendes automatisk til den nye legen. Du trenger ikke snakke med henne i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #33 Skrevet 9. november 2010 Oki. Sist jeg byttet fastlege gjorde jeg det over nett. Men jeg ringte og ba de sende journalen til den nye legen da. Men da trenger jeg kanskje ikke det da? Så hun får automatisk beskjed om hvilke pasienter som har byttet fastlege, og til hvilken? I såfall høres det kjempebra ut Takk for svar H.I
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #34 Skrevet 9. november 2010 Jobben med å be om journalen din skal evt ditt nye legekontor ta. Ikke du! Håper dette ordner seg! Lykke til, du trenger en ny lege:o)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #35 Skrevet 9. november 2010 Oki godt å høre da virker det som om dette løser seg fint alikevel. H.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå