Gå til innhold

Hønemor.. ja er nok det... er dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker dere at svigermor, tanter, onkler, venner, mor, far, svigerfar osv... steller babyen deres? Bader om de er på besøk på kvelden? Skifter bleier, mater? Eller ser dere helst til å gjøre dette selv?

Føler meg sååå hønemor, for her får ikke andre skifte, bade, dulle og holde på... de får hilse på!! Babyen er ennå 2 mnd bare... men alikevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får selvfølgelig holde, leke og dulle med henne. Men mating og skifting tar jeg meg av (om det ikke er noe spesielt da)

Skrevet

Jeg!?? Hønemor??? Mine småtroll har blitt seks og fire år, men enda så er det svært langt imellom de gangene jeg låner dem bort til familie. Venner er uaktuelt. Får så øra flagrer de gangene jeg har barnevakt fordi jeg leverer for sent og henter alt for tidlig...

SKal skjerpe meg...

Skrevet

haha, ja. hadde vært helt rusomt å la andre skifte på og bade barnet mitt. han får sikkert hiv og aids av det. herregud hva tenker dere med heheeh

Skrevet

godt det er fler... for jeg får høre at jeg er såå EGEN med babyen.. De får selfølgelig hilse på holde litt, men ikke gå rundt å bære, løfte henne opp osv... Jeg klarer fint å spørre om dem vil holde... Å så ser jeg ofte på lille at nok er nok... å tar tilbake.. men da er jeg HØNEMOR!!

Ja er egen, det er jo min baby!!

Skrevet

Jeg er pterodaktylmor.

Folk må gjerne stelle krypet mitt, men jeg må stå ved siden av og passe på at han ikke spiser dem!

Skrevet

Tror jeg er hønemor på visse punkter, ihvertfall når hun var yngre. Men når det kommer til skifte, bade osv, så husker jeg at jeg bare synes det var deilig når andre ville gjøre det. I tillegg synes de jo at det er så stas, så følte det ble feil å ta fra dem den gleden. Tror også barnet har godt av å bli vant til at andre holder på med dem.

Husker at når sønnen til en venninne av mamma fikk barn, så ville ikke svigerdatteren hennes la hun mate ungen (fikk flaske) eller skifte bleie. Og mamma sin venninne var så utrolig lei seg for det, og følte seg litt "utestengt". Hun er i tillegg barnepleier, så er jo også så utrolig glad i barn. Så greit å ha det litt i bakholdet!

Ellers tror jeg nok at du blir mindre "hønemor" når babyen din blir eldre:)

Skrevet

Dette er ikke å være hønemor. Det kalles overhysteriske kvinnfolk!! Herregud! Slapp nå av da mennesker...

Permisjonen deres varer vel heller ikke evig, og barnet deres må gjerne i barnehagen.. tenk d sjokket barnet vil få over at noen andre skal skifte/legge osv.. Det gjør tilvenningsprosessen 1000 ganger verre.. Det samme gjelder om dere bruker dagmamma.

Skrevet

Du er ikke alene, jeg er også hønemor. De kan leke og holde babyen, men mating , skifting av bleie osv tar jeg meg av!

Skrevet

Når barnet mitt var baby fikk alle i familien lov til å gjøre disse tingene. Untatt mating fordi jeg var den eneste som kunne amme babyen.

Jeg synes du virker som en hønemor ja. Hadde du stryki med imorgen så skal du være glad for at babyen har så mange i livet sitt som ønsker å gjøre disse tingene.

Skrevet

Nei, jeg er ingen hønemor. I går var svigermor her, og jeg ble kjempeglad da hun ville bade lillemann på 9 mnd. Syns det er kjempegodt med litt avlastning. Det eneste jeg liker å gjøre alene er å amme :)

Skrevet

Det dere driver med er ikke å være hønemor men overbeskyttende. Dere skader jo barna mer enn det dere beskytter. Huff. Hva kan gå galt om bestemor skifter bleie da? Eller om tanten gir litt grøt eller smører en brødskive? Nei ærlig talt. Jeg syntes synd på barn som blir sydd puter under armene til for så å settes i barnehagen. Marerittet med slike foreldre som tror at deres barn er laget av glass men alle andre barn er laget av gummi. Hvor er virkeligheten?

Jeg passer på barna mine jeg å men ønsker at de skal lykkes og klare seg selv også.

Skrevet

husker pappa fikk seg en dame. de flyttet sammen. hun ble gravid opg fødte. hun flyttet ned til kjelleren. vi fikk ikke lov å røre søsteren vår engang, kanskje se henne max 30 min i løpet av dagen når de var oppe for å hente noe i kjøleskapet. fikk vel ta på henne 3 ganger det første året. men da måtte vi sprite hendene våre og hele pakka og det var bare noen styk på hodet, så var det nok.

broren min var veldig sår på det, han elsker småbarn. en gang savnet han søsterne vår så fælt at han snek seg inn på rommet og så på at hun lekte på gulvet. stemoren vår katcha han og fikk så øra flagra. han var 7 år.

overhysteriske kvinnfolk sier jeg bare, hva er vitsen? redd andre dreper barna ved å være glad i barnet og ønsker å ta del i livet dets? stakkar unger når den begynner i barnehage, kommer til å få sjokk

Skrevet

Joda jeg er nok hønemor jeg også.

De får dulle og leke så mye de vil med ungen. Men jeg pleier å ta meg av det praktiske selv.

Men her er heller ikke køen av "hjelpearbeidere" særlig lang. Ungen har så mange søskenbarn at både tanter, onkler og besteforeldre har mer enn nok allerede.

Skrevet

Nope. Blir superglad når noen avlaster litt, så finnes ikke hønemor, og tviler på jeg kommer til å bli det heller.

Skrevet

Var sånn med førstemann. Men nå med andremann er jeg stikk motsatt. Leeeengter etter at noen skal komme og ta seg av henne og hjelpe litt til. Er så trøtt og sliten... Tar imot den hjelpen jeg kan få! Men er ikke mye hjelp og få visst denne gang.. typisk:P

Skrevet

Herregud, hvorfor kan ikke besteforeldre skifte på barnet?!

Jeg er en hønemor dere andre er jo over hysteriske crazy mødre!

Skrevet

Mating og bleieskift har jeg glatt overlatt til andre (jeg pumpet) som jeg stoler på, og besteforeldre og andre nære familiemedlemmer har fått kose så mye de vil. Pappaen har selvsagt tatt sin del av alt som må gjøres med en baby.

Jeg synes det er viktig at barna kan være med andre, føle seg trygg hos andre og knytte seg til andre enn meg.

Men jeg har ikke hatt barnevakt mer enn noen få ganger, og overnatting har ikke forekommet- utenom en gang da hun var 7 mnd-, før etter at hun var godt over året. Og da kun hos svigers eller mine foreldre, og hun hentes igjen så snart det er mulig. Så på den måten er jeg nok litt hønemor, jeg orker ikke være borte fra henne for lenge, og vil helst være til stede og ha kontrollen. :)

Skrevet

Ikke meningen å være kjipt, men du høres ganske hysterisk ut. Hvorfor kan ikke andre i nær familie få lov til å "dulle" med babyen din? Hva er du redd for at skal skje?

Tror nok du burde vurdere din tankegang litt, og tenke på både de andre sin følelse og ikke minst barnet. Tror barnet har veldig godt av å bli vant til å bli tatt hånd om av andre også. Så slipper du problemer senere (er så kjedelig å måtte dra bort på skolen for å tørke 7 åringen som har vært på do... for å sette det litt på spissen*s*)

Skrevet

jeg er hønemor i den forstand at jeg stryker alle klærne hans, går inn ganske ofte for å legge han rett i sengen (han er helt rå på å sirkulere seg rundt) og legge dynen på osv. Men overhysterisk er jeg ikke. Selvfølgelig skal nær familie få loiv å skifte på han, mate, skifte bleie, leke og bade han. Det er bare deilig det, for da kan jeg slappe litt av. Deeeeeelig hehe + fint at han blir vant med andre mennesker.

Skrevet

Eh, 217, og 21.18 var MEG. Dumme anonymknapp!

Skrevet

Hvis noen var så snille å avlaste meg litt, så satte jeg stor pris på det!

men jeg hadde stell to av tre timer hele døgnet de første 5 mnd og var syk selv...

Skrevet

Mate ungen syns jeg er greit at hun ikke fikk lov til, mange mammaer har problemer når ungen går over til mme så her burde bestemoren ta tiden til hjelp. En annen ting er å stelle, men alle er jo forskjellig. Kanskje ungen var liten?

Hehe, det første så å si svigermor gjorde på sykehuset var å skifte bleie. Må le litt når jeg tenker over det, for på tidspungtet (dagen etter fødsel) skjønte jeg ikke helt hva hun synes var så kult med det:) Helt overivrig. Er det enda da og skifter hver gang vi drar på besøk:)

Skrevet

Jeg trodde jeg var hønemor, helt frem til jeg leste dette innlegget...

Familie og venner får lov til å stelle og kose så mye de vil, jeg har han jo hele tiden ellers.

Og han er jo litt familiens også, slik tenker ihvertfall jeg da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...