TiNi88 Skrevet 5. november 2010 Forfatter #26 Skrevet 5. november 2010 Tusen takk for mange gode svar Skjønner at dere syns det er litt vilt, men kan forklare strategien min Vi har handlet over 3000 bleier. Da har vi handlet mest Coop sine da de har vært best i test. De er også billigst nå (4,50 pr. pakke for medlemmer) og har størst volum (50-66 bleier pr pakke) Vi har også handlet en del Libero 3-6 kilo og up & go. I tillegg har vi kjøpt fire esker pampers easy up. Dette er for å sikre oss å ha noe i tilfelle babyen ikke tåler eller passer til Coop. Dette har vi betalt.....hold dere fast... ca 600kr for! Normalpris da jeg jobbet i butikk for to år siden var 60kr pakken!! Det vil si at vi ville brukt 600 kroner på TI pakker, og da kanskje hatt bleier i 1-2 måneder. Nå har vi nok bleier i hele bleieperioden til barnet. Jeg er fullt klar over at jeg mest sannsynlig må handle litt når barnet kommer om jeg mangler noe, eller om barnet ikke tåler Coop, men jeg har da ikke tapt mer en noen hundre kroner God hamstring til dere som er redd prisene vil gå oppover
Mrs. Bouquet Skrevet 6. november 2010 #27 Skrevet 6. november 2010 Sønnen min er 12 kg. og 2 år. Jeg har brukt str. 7 (den største) i up&go fra libero i snart et år. Gjorde det fordi søsteren også brukte den bleia, fordi den passet, ikke lager trykkmerker og suger mer urin. Det er definitivt den bleia jeg har kjøpt mest av. Så velger du libero så hamstre up&go nr 6 eller 7. Den bleia kan regne med å kunne bruke i ca. 1.5 - 2.5 år. Altså fra barnet er ca. 1.5 år til 4. Jeg skal også hamstre, men kan man kjøpe hvor mange pakker man vil hver gang? Jeg har alltid kjøpt 4 pakker i slengen. Syns forresten du har kjøpt litt i overkant av bleier i små størrelser. VI brukte kanskje 2 pakker av den minste, 6 av den mellomste og så har bleiestørrelsene vart lengre og lengre før vi har gått over til en ny.
Gjøkeredet③ Skrevet 6. november 2010 #28 Skrevet 6. november 2010 Tviler på at du trenger 700 bleier i 3-6 kilo.. Begge mine veide nesten 6 kilo på 6 ukers kontrollen. Vi bruker papmper da, men begynte på str 4 på begge mine gutter i 4-5 mnd alderen. Eldste på snart 2 bruker fremdeles str. 4, så det er jo veldig greit. Han veier forresten ca 12 kilo. Her brukes det ca 4 bleier i døgnet, på begge to. Både han på 6 mnd og han på snart 2. Lykke til )
♥mamma♥alene til 3 Skrevet 6. november 2010 #29 Skrevet 6. november 2010 Hei! Jeg og har hamstret! mini er 16 mndr og jeg har kjøpt inn til resten av bleieperioden. Har kjøpt mest first price i vanlig bleie, og en del libero up-and-go, de er mye mer fleksibel i str. enn f.eks pampers og first price sine trusebleier. og jeg kan bruke både str 4 og 6 på henne nå, begge sitter på. Jo og så reiner jeg to vanlige bleiepakker i uken, vet ikke hvor mange det er i døgnet jeg, men det er det som går hos oss. Om det er ditt første bar ville jeg kjøpt mest i str 4-5, for dem får du brukt uansett, er ikke så lett å forutsi hvordan ditt barn kommer til å vokse! Lykke til med bebi og bleier!
Helverine Skrevet 6. november 2010 #30 Skrevet 6. november 2010 Har hamstret litt, men han er 7 mnd nå, så jeg har fått testet ut hvilket merke jeg liker best. Har kjøpt inn en del i str 9-18 tror jeg det var, Up&go. Du risikerer å ha kjøpt alt for mye tror jeg.....no way om du bruker så mye bleier de første kg. Ho ho måtte bare le litt nå altså ;o) Kanskje du får solgt unna? Tror nok du brenner inne med innmari mye bleier her....
TiNi88 Skrevet 6. november 2010 Forfatter #31 Skrevet 6. november 2010 På kiwi kan man bare kjøpe 4 per handlerunde. Vi drar innom og handler når vi kjører forbi en Kiwi, så det blir ikke så mye handling der. Om du er dedikert kan du ta med mannen din med et annet bleiekort og gå hver for dere, det har vi faktisk tenkt på Vet ikke hvordan det er med de andre butikkene med bleieavtale. Vi har handlet mye på Coop Obs! men om du kun bruker Libero blir det ganske dyrt der. (27 kroner pakka om du er medlem tror jeg).
TiNi88 Skrevet 6. november 2010 Forfatter #32 Skrevet 6. november 2010 Tusen takk for gode svar Jeg har nok mye i små størrelser, men er ikke noe problem å gi de bort til en venn om jeg har mye igjen Jeg har sett på et vektøkningsskjema jeg fant på nett. Syns det så veldig feil ut, for der sto det at normalen var at jenter ble 10 kilo når de var 2år. Regner med det er som dere siste her påpeker at det er greit med for store bleier Bedre med store som holdes på plass av body, en for små som er ubehagelige (:
Gjest JuniGull2010 Skrevet 6. november 2010 #33 Skrevet 6. november 2010 Og for ikke snakke om store bleier som holder på plass den flytende bæsjen.... ;-) Men lov meg at du gir bort bleiene du ikke bruker da! Jeg er ikke en sånn superivrig miljøvernsaktivist, men jeg må si jeg er litt bekymret for at det finnes mange der ute som bare kaster bleiene som ikke passer, fordi de er så billige likevel... Jeg kjøpte f.eks 50 First Price bleier til 5 kroner. Jeg likte dem ikke, men nå har jeg dem som reservebleier i stedet... Jeg er ganske sikker på at mange bare hadde kastet dem, da "de er så billige"....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. november 2010 #34 Skrevet 6. november 2010 Hvis vi har hamstret litt for mye av en størrelse, er planen vår å spare dem til nestemann kommer faktisk- de er ihvertfall holdbare helt til 2015 ifølge pakken, så da er det jo null stress;)
TiNi88 Skrevet 6. november 2010 Forfatter #35 Skrevet 6. november 2010 Jeg lover å ikke kaste ubrukte bleier;-) om vi ikke gir de bort så sparer vi de og håper tapen holder seg til vi skal ha nestemann:-)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. november 2010 #36 Skrevet 6. november 2010 Du kan nok stole på tallene om gjennomsnitt, men husk at det er bare det det er.. De fleste ligger ikke akkurat på gjennomsnittet. Så umulig å si på forhånd hvordan ungen din vil vokse. I likhet med flere over her, har snuppa mi knapt brukt str 3. Og 12 bleier i døgnet de første mnd?! Skal du bytte bleie annenhver time helee døgnet? Snuppa mi bæsjet ofte etter måltidene (og regner du med mat hver 3.time, som forøvrig er vanlig kun de første ukene, blir dette bare 9 bleier i døgnet..) Men om bleieprisene stiger igjen.. får du kanskje solgt overskuddslageret slik at du iallefall ikke taper på hamstringen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå