Gå til innhold

Bleiehamstring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer :) Jeg har termin i April, men har begynt å fylle opp kjelleren med bleier. Det sies at prisene vil gå opp til normalen igjenn over nyttår, så jeg anbefaler alle som har kjellerplass og som foretrekker å bruke pengene sine på foruftige ting å hamstre bleier nå ;p

Det jeg lurer på er hva dere andre kjøper. Jeg har sjekket gjennomsnittsvaktøkning på nett, men stoler ikke helt på tallene jeg leser. Der står det at en jente på 2år skal veie litt over 10kilo :o er ikke det litt lite?

Jeg kjøper hvertfall så jeg har 700 bleier for 3-6kilo, 1500 bleier for 5-8kilo og 1700 bleier for 7-11 kilo. Jeg har også kjøpt noen hundre for 10-20 kilo, men er ikke sikker på hvor mye vi trenger av det..

Dette skal holde til barnet er nesten to år, syns dere det høres riktig ut? Jeg har tatt utganspunkt i at det blir brukt omtrent 12 bleier i døgnet de to første månedene, 8 bleier i døgnet fra 2-8 måneder og 6 bleier i døgnet etter det.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes!

Tanken har ikke slått meg engang. Ikke tror jeg at jeg hadde orka slik hamstring heller.

Skrevet

Håper virkelig du har kjøpt litt forskjellige bleiemerker? Tenk hvis ungen ikke tåler bleiene du har hamstra inn ? Da sliter du :P

Skrevet

Jeg ynes det høres veldig mye ut. Spesielt fra 5-8 kg. Vi brukte str 3 bare noen få mnd.

Skrevet

Tror ikke jeg brukte den fra 5-8 i det hele tatt jeg.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde tort å kjøpt inn så mange bleier før ungen var født. Er veldig forskjell på unger, og passformen på de forskjellige bleiemerkene er også veldig forskjellig.

Storebror har stotrtsett alltid brukt pampers bleier, disse bleiene passer derimot ikke så godt til lillesøster, så der hat vi måtte bruke libero.

Hva visst de bleiene du har kjøpt inn ikke passer ungen din? evt ungen din reagerer allergisk på bleiene?

Lillesøster er forresten 1år og 10kg nå.

Skrevet

Jøss. Stemmer i med hun over her. Dette kan være riski bissniss. Hva hvis ungen ikke tåler de bleiene du har kjøpt? Jeg ville ikke brukt mer penger på dette. Du kan risikere å bli sittende med tusenvis av bleier som du ikke får brukt. Gutten min tålte ikke pampers, og libero hadde helt feil passform for ham da han ble litt større, så vi måtte over på first price etterhvert. Man vet aldri hvordan det blir, og jeg hadde ikke turt å hamstre så mye.

Skrevet

Når det koster 5 kr pakka er det vel uansett ikke SÅ riski bisniss vil jeg si, vi har f.eks kjøpt 1500 bleier nå (dvs 26 dobbelpakker med Coop-bleier) for latterlige 120 kr (!!). Det er jo helt vilt.

Men enig med de over her, at det hørtes litt mye ut i hver størrelse, jeg har ihvertfall aldri skiftet SÅ mange bleier per døgn som det du har lagt opp til her. Hadde nok kjøpt litt flere av 10-20 kg imidlertid, siden det nok er den størrelsen du kommer til å bruke lengst

(Jenter på 2 år veier vanligvis en del mer enn 10 kg ja, men jenta mi er tynn og ligger på den nederste vekt-kurven, så hun veide faktisk bare 10.4 kg da hun var 22 mnd)

Skrevet

min gutt er også ganske tynn og han veide 12,4 kg på 2 årskontrollen. Lillebroren var nesten 11 kg på 1 års kontrollen.

Skrevet

Har jeg hatt nogle pakker for mye i en lten størrelse, har jeg altid byttet dem i en større størrelse

Skrevet

mini her brukte hvertfall ikke 12 bleier i døgnet frem til 2 mnd. han er nesten 3 mnd å bruker vel 6 bleier dagen som byttes fast å ellers bytter vi jo selvfølgelig om han bæsjer eller ha mye tiss. men blir rundt 6 bleier hver dag.

Skrevet

12 bleier i døgnet??? Håper du har venner som kan overta de ubrukte bleiene, for jeg tviler sterkt på at du får brukt dem opp.

Skrevet

Skulle ønske bleietilbudet var da tvillingene var små.. Da gikk det 25 bleier i døgnet!! MINST!! nå går det "bare" 10! hho!

Skrevet

Hadde jeg kjøpt 700 bleier i 3-6kg og 1500 bleier i 5-8kg hadde jeg hatt MYE restbleier i kjelleren nå. De bleiene ble ikke brukt lenge med siustemann, de to første husker jeg ikke. Av 3-6 brukte vi vel bare en 3-4 pakker.

Det eneste jeg synes er ganske safe å legge opp et lite lager av er 7-14 og Up&Go 10-16kg

Skrevet

Bleier er veldig billige nå, og det er greit å hamstre litt, men kanskje litt mye å planlegge hele bleieperioden til barnet?

Det er mye som kan variere..

Mange unger tåler et merke bedre enn andre, mange tåler kun Libero, kun Pampers osv..

Noen spedbarn bæsjer kanskje 1 gang i uka, da trenger du ikke 12 bleier i døgnet, for det blir ikke så mange tissebleier, mens andre spedbarn bæsjer 10 ganger om dagen, det vet du ikke før ungen er født..

Passformen på de forskjellige bleiene varierer også mye, noen er ganske løse rundt lårene, så om du får en slank unge så kan det fort bli lekkasje..

Mange går fort igjennom de midterste størrelsene, (3, 4 og 5) så det er ikke sikkert du trenger så mange av dem..

Men som sagt så sparer du mye på å hamstre litt, men jeg ville ikke kjøpt for hele bleieperioden, for du vet ikke hva barnet ditt vil tåle før det blir født..

Skrevet

Oioioi, sier jeg bare. Du har altså hamstret! Synes det hørtes mye ut av små størrelser, jeg?

Tenkte jeg også skulle handle inn bleier før nyttår, men det er til min 16mnd gamle sønn som jeg vet hva veier og tåler.

Var jeg deg ville jeg nok jekket ned shoppinga litt nå...

Skrevet

Jeg bare hører og leser at de ikke vil greie sette opp igjen bleieprisene over nyåret!?

Siden alle butikkene har satt de ned nå; er det ingen som vil sette opp igjen som førstemann. Er bla grunnene.

Kiwi sa jo også bla at momsfratrekket på frukt bare skulle vare noen uker; så litt til og litt til. Nå har de ikke tid på det lengre. Bare store "vi har kuttet prisen tilsvarende momsen" plakater.

Jeg ser ikke vits i å hamstre forsåvidt heller. Om prisene skulle stige. Et par pakker er da så! Men ikke for å satse på hele bleietiden.

Alle ungene her i hus har byttet mellom ulike bleier. Vi opplever også at det er forskjell på bleiene og upandgo typene innad i merkene.

Nå bruker minstemann pampers i vanlig bleie og Libero upandgo. Eldste har libero i begge. Bruker vanlige bleier de dagene hun er i bhg. Jeg angrer på at jeg kjøpte en kasse av de da Kiwi hadde storkassetilbudet sitt. For jeg kunne tenkt meg å prøvd pampers på henne å. Meeen, da sitter vi jo med ei hel kasse bleier tilovers. (Hadde det vært bleier vi brukte hjemme hadde de gått fort unna. en jeg ser for meg at den kassen vil vare hele tiden ut siden det kun er i bhg hun bruker det. Det vil si et bleieskift to til tre ganger i uka)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg ville nok bare hamstret de bleiene de bruker lengst; 4er og 5er bleiene. Min er 6 mnd til jul og jeg hamstrer kun litt til tiden etter jul, fra 6-12 mnd. Jeg kjøper ikke for lenger tid enn dette, da jeg ikke har noen erfaring med barn som går og løper. Hvilken Up and go bleier er best liksom... Jeg tenker at nyfødtbleiene er så billige likevel, så jeg hadde aldri hamstet dem. Men jeg er enig i det noen over her skriver. Hva om ikke bleiene passer? Vi kjøpte inn Libero bleier til de første dagene etter fødsel, det tok ikke mange timer før jeg sendte mannen min avgårde til butikken for å kjøpe Pampers! Ungen min kunne bare ikke bruke Libero før han kom i str 4. Nå bruker han begge deler. Han er forresten 4,5 mnd og bruker str 4 allerede, så husk at de vokser fort!! :-)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg vil forresten anbefale deg å heller kjøpe inn litt forskjellig. For da har du et utvalg å prøve i når ungen vokser opp uten å tape for mye penger. Jeg har hatt et lite lager med forskjellige bleietyper under stellebordet i det siste, for nå taper vi ikke så mye på å kjøpe bleier ungen kanskje ikke kan bruke.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

5 kr for en pakke? Hvorhvor??

Skrevet

Rema og kiwi har first price og landlord til 5 kr pr pakke.

Hehe syns du har handlet inn litt vel mye HI.

Gjest happy mom:)
Skrevet

Har handlet inn på rema og kiwi jeg.

5 kr for en svær pakke!

Har kun 4 pakker igjen må snart hamstre igjen! hehe

Skrevet

Mange steder egentlig! Rema har Landlord-bleiene til 5 kr (ca 60 stk/ pk), Kiwi har First Price, og Coop har Coop-bleier til 5 kr pakka (ca 60 stk/ pk), men da må man være Coopmedlem. Genialt ja, og personlig synes jeg Coop-bleiene er best, de kom vel best ut i en test forleden også:

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article578637.ece

Skrevet

Det var voldsomme mengder! Her skifter jeg ca.4-5 bleier i døgnet og slik har det vært siden hun ble født. Og jeg måtte bytte tidligere til en større størrelse selv om hun var under grensa på vekten på pakken og har ofte byttet merke for å finne en bleie som hun passer og som er god å ha på.

Jeg ville ikke sjangset på å hamstre så mye som du har gjort og hadde jeg gjort det så ville jeg nok gått på en gedigen smell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...