Gå til innhold

Pappa`n kom full hjem i kveld :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde blitt litt skuffet ja, men forklart ham hvorfor og ikke lagd noe stoerre nummer ut av det.

Og saa maa jeg le litt av de som sier "og MIDT I UKA da gitt, kan jo ikke drikke da". Hvorfor ikke det? Og hadde det vaert bedre om far var full foran barna paa en lordag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du reagerer med tanke på bakgrunnen din.

Men her i huset hadde det i og for seg vært greit. Han drikker seg "aldri" så dritings at ungene hadde merket noe. Det er så langt i mellom at jeg greier å se på han at han har drukket at jeg tror jeg bare hadde bedt han gå på kontoret/soverrommet.

Her i huset har vi et avslappet forhold til alkohol. Jeg synes det er helt OK å ta seg et glass vin/øl selv om ungene er våken. -Å drikke seg dritings er noe HELT annet.

Skrevet

Jeg synes det virker som du overreagerer på bakgrunn av din egen oppvekst. Helt enig i at den oppveksten du beskriver ikke er bra for barn, så det er helt naturlig at du har et litt anstrengt forhold til alkohol i dag.

Men jeg kan ikke se det helt store problemet i at faren kommer hjem i beruset tilstand. Dersom han vil være hjemme kan han vel gå og sette seg i et annet rom enn dere inntil poden er i seng. Så lenge dette er et engangstilfelle og faren ikke har oppført seg uakseptabelt (blitt sint, utagerende eller noe sånt) synes jeg ikke du skal lage en stor sak ut av det.

Til sist vil jeg legge til at ingen av oss ville gjort noe sånt, så jeg forstår deg. Men alle kan ikke være like, og alle har ikke samme bakgrunn og har derfor ulike meninger om hva som er akseptabelt. Du har din bakgrunn som du forventer at din samboer har forståelse for. Men samtidig må du også huske på at han har en helt annen bakgrunn, og du må ha like stor respekt for hans bakgrunn!

Skrevet

Jeg synes ikke det er ok å være full foran barna. Men jeg hadde definitivt ventet med å ta det opp med ham til han var edru, alle vet jo hvor logikken forsvinner når promillen entrer ;-) Hvis barna på 9 og 12 merker at han er full, merker de i alle fall om det oppstår en konflikt i forbindelse med det og far skygger banen. Jeg hadde ikke steilet for den ene gangen, men jeg hadde nok vært rimelig klar på at ungene ikke skulle se ham full igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...