Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Merker adrenalinet pumper nå. I kveld kom pappa`n hjem fra middag med jobben...stinkende av alkohol og tydelig påvirket....og det FØR ungene var i seng. Det være seg...minsten på 2 år var i seng, men ikke de eldste. Jeg sa til han stille og rolig at nå har du drukket. Ja, han hadde tatt noen øl, men tro meg...ikke bare noen...og ikke bare øl...luktet whisky også. Jeg sa også til han at han kunne ventet med å komme hjem til alle ungene hadde lagt seg, og at jeg IKKE vil at de skal se han sånn. Det hadde han tolket som at jeg hadde bedt han om å gå...så han forsvant ut...og jeg vet ikke hvor. Trenger noen innspill her. Selv har jeg nulltoleranse for å komme påvirket hjem på den måten. Har selv vokst opp med en far som var hard på flaska. Hvordan ville dere taklet dette? Det jeg vet er at det blir en alvorsprat når han er edru igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Jeg vet ærlig talt ikke.. Er det noe som skjer ofte? Eller er det første gang det skjer? Om du har sagt ting på den måten det kommer frem her så virker det jo bare som han har blitt litt furten, å tatt seg en tur. Men du kunne jo bare bedt han gå på rommet kanskje.. Hehe ) Nei det er vel ikke helt greit og komme hjem så full at barna merker det. Men det kommer litt an på om dette er noe som skjer ofte, eller noe som aldri har skjedd før. Han skjønner sikkert hva du mener når han er edru!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Jeg har selv vokst opp i et hjem med en mor som drakk så jeg måtte flytte. Men om dette ikke skjer vanligvis og han oppfører seg pent så hadde jeg nok ikke laget noe bråk utav det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Var han endret i oppførsel overfor barn? Eller noenlunde den samme? Jeg har en tanke om at du reagerer mer enn barna her.... Utfra dine erfaringer. Du er jo edru? Så barna har hatt en vanlig ettermiddag, eller? Ikke lag for mye utav dette, om det ikke skjer regelmessig. Da er det nemlig du, og ikke pappa'n som gjør det til en stor greie....
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Tydeligvis flere som mener at det å komme hjem tydelig påvirket før barna er i seng, er HELT greit.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Ja faktisk så tror jeg de overlever det! jeg har hatt min del av alkoholisme i familien som barn men har aldri vært utrygg på noen som var brisen når de til vanlig er trygge ansvarlige voksne.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 HI. Jeg har overhodet ikke problemer med at han er ute og tar seg noe å drikke, og jeg er IKKE eiesyk. Jeg vil bare beskytte mine barn ovenfor å få pappa`n sin hjem stinkende og tydelig påvirket. Jeg har selv vokst opp i et hjem med en far som stadig kom hjem full...eller som ringte oss i fylla. Det sitter den dag i dag. Er vel også derfor jeg reagerer som jeg gjør.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Jeg mener ikke at det er greit, men å lage en så stor sak av det? Totalt unødvendig. Far tråkket litt feil og han skjønner det nok.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 J, det var derfor jeg skrev at kanskje du reagerer utfra egne erfaringer. Gjør far til dine barn det samme i dag, som din far gjorde da du var liten? Nei, han kommer bare hjem litt påseilet, ikke ringer han eller noe til barna. Jeg skal si deg at å oppleve far slik en gang eller 3, har ikke betydning for barna. Kun for deg....
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Så useriøst svar!! Må nesten le... Ingen barn skal trenge å se sine foreldre i påvirket tilstand!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 jo,det har betydning. jeg synes du gjorde helt rett jeg, og når han ble edru, hadde jeg sagt at det var eneste og siste advarsel. man drikker ikke sånn,midt i uka, når en er pappa,og skal hjem til de, før de har lagt seg.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 hehee.. midt i uka.... ja, det vet jo barna om hva som er akseptert blant voksne.... Ikke legg mer i det enn hva det er..... Så lenge ungene ikke hadde reaksjon, men bare mor, så drit i det....
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 Der er jeg helt enig. Man kommer ikke hjem full til sine barn, og hvertfall ikke midt i uka.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #14 Skrevet 4. november 2010 Jeg skjønner at u reagerer og jeg synes det var tåpelig gjort av han. Jeg hadde nok også sagt i fra om det skjedde her. Men jeg hade ikke laget noe stor sak av det. Så lenge det ikke er noe som skjer gjevnlig er ingen skade skjedd.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 4. november 2010 #15 Skrevet 4. november 2010 Synes han oppførte seg uansvarlig og jeg hadde blitt minst like sinna og skuffet som deg. Det er helt greit at man går på middag med alkohol eller fest, men jeg har nulltoleranse for å være beruset foran barn..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #16 Skrevet 5. november 2010 HI. Godt å høre at jeg ikke er helt utenom det vanlige. For jeg mener at det overhodet ikke er greit å vise seg for barna når man er full.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. november 2010 #17 Skrevet 5. november 2010 Tja, det kommer vel an på hvordan og hvor mye "påseilet" han var. Er han bare litt lett beruset, og ikke oppfører seg teit og tåpelig overfor ungene, men er rolig og grei, så hadde ikke jeg reagert så mye på det. Hvis han derimot sjanglet, snøvlet, fjollet eller på annen måte oppførte seg annerledes og skremmende mot ungene, så hadde jeg nok også bedt ham om å gå et annet sted inntil ungene var i seng. Barn har ikke nødvendigvis så vondt av om mor eller far drikker litt alkohol, men de skal ikke behøve å se dem sjangle eller snøvle rundt.Jeg har selv kommet hjem litt beruset etter fest, men da var jeg langt fra full, ungen sov, og pappaen var hjemme edru. De få gangene i året jeg vet det blir fuktig fest, eller vi begge drikker alkohol, sørger vi for barnevakt. Men jeg er enig med dem som sier at du ikke må legge dine egne erfaringer over på denne situasjonen, for det kan hende du overdramatiserer litt pga bakgrunnen din. Snakk heller med barnet ditt som var til stede, og finn utav hvordan ungen opplevde det. Hvis denne ble redd eller opplevde det negativt, bør du ta tak i det og pappaen bør få vite det.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #18 Skrevet 5. november 2010 jeg hadde sendt ham på dør og bedt ham holde seg vekk frem til ungene var lagt
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #19 Skrevet 5. november 2010 Det er helt greitt, alkohol er ikke djevelens verk akkurat. Så litt pussa er vel greitt. Men, om du ikke liker det spiller det ingen rolle hva noen her inne sier inkl., meg. Du dere to som setter standard etter hva dere føler. Dere får bli enig, lurt før julesesongen trer inn. ikke la det bli en diskusjon mellom deg og jenter her inne. Ta det med mannen du
Gjest amandine Skrevet 5. november 2010 #20 Skrevet 5. november 2010 Nå skriver HI at han kom hjem før ungene var i seng og at han var tydelig påvirket. Kan ikke forstå dere som synes det er helt greit? Jeg hadde vel sendt ham ut på en luftetur, jeg også! Om HIs reaksjon er farget av hennes erfaringer er jo det noe mannen hennes antakelig vet om han også? En lufterunde var sikkert greit uansett. Håper det har gått seg til i dag!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #21 Skrevet 5. november 2010 uansett blir det mellom de to, vi jenter har en tendes å tenne på bålet mer enn det som trengs. Om du HI har problemer med det snakk ordentlig med han om det, få han til å forstå hvorfor. Og ikke la jenter her inne tenne rett og galt knappen hos deg. Dette er mellom dere to
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #22 Skrevet 5. november 2010 Selvfølgelig kan man diskutere frem og tilbake hvorvidt det er greit å ha tatt seg 2, 4 eller 7 øl før man kommer hjem til ungene. Om du overreagerer eller ikke synes jeg ikke er det viktigste poenget her. Jeg synes du skal ta en alvorlig prat med pappa'n og forklare hvorfor du reagerer så sterkt som du gjør. Jeg antar at han vet om hvordan din egen far var, hvis ikke er det på tide å fortelle det. De fleste er nok enige i at man ikke skal være drita sammen med barna, men for deg vekker det så dårlige minner bare det at han lukter alkohol. Det synes jeg mannen/samboern din skal ta hensyn til. Poenget er ikke om ungene dine tar skade av at det lukter whiskey av far, men at du opplever det som helt forferdelig. Jeg synes ikke du kan ta utgangspunkt i at du har rett og det han har gjort er helt feil, men mindre han kom snublende og snøvlende inn gjennom døra. Han blir jo ikke alkoholiker av å ha tatt noen øl med jobben. Fokuser heller på at din reaksjon er godt begrunnet i dine erfaringer og at du ikke takler at han kommer hjem til våkne unger på den måten. Fremstill det gjerne som hovedsakelig ditt problem (utrolig hvor mye mer imøtekommende de kan bli da ;-)), men be han om å respektere det.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #23 Skrevet 5. november 2010 Synes det kommer helt an på hvordan han oppførte seg når han kom hjem... Var det bare du som merket det, pga lukten, så synes jeg ikke det er noen stor sak.. Hvis han sjanglet inn, og evt blir grinete i fylla, så blir det jo noe helt annet! Synes det også går litt på hvor stor barnet er,, hvis det ikke skjønnet noe, så gjør det jo ingenting, siden du var edru. Da har jo barna det trygt uansett.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #24 Skrevet 5. november 2010 HI. Takk for fornuftig svar, som jeg skal ta med meg inn i en samtale med min mann. Og, ja, han vet om min fortid med min far, så jeg synes det er dårlig gjort av han å komme hjem som han gjorde i går. Jeg tror han forsto hva jeg mente, siden han gikk ut og "luftet" seg til barna hadde lagt seg.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #25 Skrevet 5. november 2010 De eldste er så store (9 og 12) at de godt skjønner hva som foregår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå