Gå til innhold

FORBANNA DRITTKJERRINGE!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av at alle "perfekte" kjerringer på 30 år som har alt; mann, bra jobb, hus, penger osv og som skal til å starte familien nå, dømmer alle oss unge mødre, bare fordi vi blir gravide med en gang og ikke trenger å stresse så jævlig!!

GREIT at vi er unge og at de synes at de har gjort det riktige, men de trenger ikke å rakke ned på oss å si hvor forferdelige vi er, hele tiden minne oss på hvor dumme vi har vært, anklage oss for aldri å bruke hjernen eller prevensjon, og hvis noen velger å ta abort; så er det også feil! Jeg er så lei av sånne inkompetente drittkjerringer som ikke skjønner at man KAN være litt voksen i hodet selvom man er ung, og at man faktisk kan få til å oppdra et barn selvom hele livet ikke går på skinner og ligger å venter på oss. Jeg er så lei! Det er sårende og ikke minst irriterende, fordi jeg kjenner mange unge jenter som har greid seg kjempebra med et barn selvom de ikke er gift eller ferdig med utdanning; hvis man vil så kan man få det til!! Hvorfor kan ikke disse damene bare innrømme at innerst inne er de sjalue, og vise i det minste LITT respekt for oss unge som TØR å få et barn selvom det kanskje ikke var planlagt? Er det så forferdelig vanskelig å være litt hyggelige?? For min del begynner det å bli veeeldig vanskelig å være hyggelig når jeg bare får dritt fra sånne perfekte folk, men hadde de i utgangspunktet vært hyggelige så hadde jeg ikke hatt noe som helst problem med å være hyggelig tilbake. Det er så unødvendig!!!

Er det flere unge mødre/ kommende mødre som opplever det her, eller er det bare meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som meg :)

Dame : " Vet du, jeg synes det er vondt å se barn av unge mødre"

Jeg : " Sier du det ? Men da kan vi jo spørre oss selv.. hva er verst for et barn ? Vokse opp hos en ung mor, eller vokse opp hos et menneske som lærer barnet å forhåndsdømme andre mennesker ? Hvem av oss holder steinen her ? "

Uten å heve stemmen eller være usaklig, selvfølgelig. Da skjønner de ofte hvor dumt det er , det de sier.. Selvfølgelig er det mange unge mødre som burde ventet, men det er også eldre mødre som aldri skulle hatt barn.. Alle tilfeller er individuelle, og man kan jo ikke slå alle under en kam ;)

Hva har de sagt til deg da ? Antar noe har skjedd...

Skrevet

Ja som oftest er det noe jeg og ville gjort, ledd det vekk eller et eller anna.. Men jeg begynner å bli såå lei, for overalt hører jeg at "unge jenter tar ikke ansvar, de tar abort i hytt og pine - og det er feil! " Men for oss som velger å få barn, så er jo det og helt forferdelig, fordi vi er jo ikke voksne nok og modne nok til å ta oss av et barn. Et barn er et stort ansvar og det er så mange som mener at barn kan ikke oppdra barn. jeg skjønner den litt, for ikke alle er klare for det og voksne nok til å greie det - men ufattelig mange er det! de fleste får det til å gå rundt på et vis.

Men hvilken grunn har de til å dømme ut ifra alder? Det har ikke nødvendigvis noe med alderen å si, jeg er sikker på at det er minst like mange 30åringer som tar abort, som 17åringer! Hvorfor er det feil når man er 17, men ikke når man er 30? Det er jo også feil å få barn som 17åring - men det er heller ikke feil når man er 30! Så jeg bare lurer, hva skal man gjøre for å tilfredsstille alle? Jeg dømmer ikke 30åringer for den veien de velger å gå hvis de velger å ikke få barn før det nesten er for sent, og til de har alt de trenger for å oppdra et barn, så hvilken grunn har de da til å dømme meg?

Jeg synes det er så urettferdig at en førstegangsfødende på 30 kan komme til en førstegangsfødende på 17 - og bare slenge drit og fortelle hvor uansvarlig det er! For min del er det jo det stikk motsatte av uansvarlig - for man velger å ta ansvaret for ett helt nytt menneske, og hva er så uansvarlig med det?? Jeg vil bare så inderlig forstå meg på hvor de får det fra at de sin levemåte og de sine valg er så mye mer riktige enn mine, og hvorfor de er så mye bedre enn meg bare fordi de har alt fra før av??

Skrevet

Ja, for tittelen "forbanna drittkjerringe" oser jo av fordomsfrihet og aksept....

Ingen krangler vel på at noen tenåringer fint klarer å være mødre, men desverre så taler jo statistikken mot det!

Skrevet

jeg er selv 32, men har ikke hatt et lett liv ... men skjønner deg godt. jeg var 19 når jeg sku ha mitt første barn og fikk høre støtt å stadig, hvor vanskelig det kom til å bli, og at jeg burde ta abort...+++ og at hvordan skulle jeg som var Så ung, klare dette?? og at jeg var uansvarlig. så jeg dømmer ingen :) om man er 17 eller mere, så er det en selv som bestemmer :) så det er bare å si til de som klager til deg, *ryk å reis * :P eller noe ! lykke til ! :)

Skrevet

Du skriver: "De fleste får det til å gå rundt på et vis".

Det å stille som en sterk ressursperson er klart en fordel når man oppdrar barn, ikke bare få det til å gå rundt på et vis, for det kan jo alle klare ja, men det er ikke det beste for barnet.

Du dømmer ingen? Hvem skal innrømme at de er sjalu på unge mødre, hvilket grunnlag har du til å si det? Tror ikke noen er sjalu på de som bare får det til å gå rundt på et vis!

Hvem rakker ned på deg? mange skriver vel at det er fornuftig å vente, det er det jo absolutt, og det er jo heller å bry seg om de unge enn å rakke ned på de, fordi de eldre vet oftest mer om hvor krevende det er med barn og vet det kan være lurt for unge å vente til de er voksne.. Det er noe man forstår bedre etterhvert, som rett og slett krever mer erfaring enn det man har når man er 17 år. Er man gravid så er man gravid, abort er jeg ikke tilhenger av, men å planlegge graviditet når man er 17 år vil jeg aldri anbefale noen!

Jeg tror noen unge er kjempeflinke mødre, men ikke flertallet. De fleste unge vil nok det beste for barna sine de og, men det er vanskeligere når ting ikke er klart, og man ikke har mulighet til å forsørge barnet uten hjelp og støtte fra omgivelsene.

Jeg er ikke 30 år, men i dine øyner er jeg nok en forbanna drittkjerring siden jeg mener at det er lurt å vente.

Jeg syns bare det er synd at unge ikke forstår at det. Bare det at du er så ekstremt nedtagende av dette, det er altså veldig tegn på at du er ung. Om noen år ville du ikke brydd deg så mye om hva andre syns om deg og det du gjør. Vent å se!

At folk mener de unge skal vente er stort sett godt ment, og ikke ment for å være stygg og føle med dere.

Skrevet

Siste setning ble feil, det skal stå: og ikke være stygge og fæle med dere!

Skrevet

Jeg tror ikke alle dere skjønner poenget, for det er ikke nødvendigvis hva folk skriver som irriterer og sårer, det er det folk sier og blikket folk sender!

Jeg planla heller ikke å bli gravid, for jeg mener heller ikke at det er noe man skal gjøre når man er så ung, men når det først skjer så må jo folk skjønne at det er et utrolig vanskelig valg for noen å ta, og uansett hva de velger bør de få støtte framfor all dritten som folk slenger! Kanskje mye av det jeg sier tyder på at jeg er ung; jeg vil jo ikke høres gammel ut heller! Men det er jo også ganske fornuftig det jeg sier, tydeligvis ikke alle som skjønner det men det får være de sitt problem.

Jeg mener ikke det er feil å gi råd, eller å mene at man skal vente, det jeg mener er feil er å alltid dømme negativt som UTROLIG MANGE gjør. Det jeg tror folk heller ikke tenker over er hvor utrolig følsomme man er og hvor mye ting faktisk kan såre, selvom det i utgangspunktet ikke er vondt ment eller i dine ører, høres feil ut. Selvfølgelig er det ikke alle som er sånn, men mange.

Å få barn som 17 er feil, men det er feil å ta abort som 17. Da lurer jeg på, hva i all verden er det da som er riktig?? Være jomfru til man er 30 og har utdanning, hus, mann, penger og alt stående å vente på rekke og rad??

Det viktigste er faktisk å få ting til å gå rundt! Det meste jobber seg opp etterhvert, så lenge man ser positivt på ting. Men det er ganske vanskelig å se positivt på ting når alt man får er dritt fra andre som liksom vet så mye bedre, for sånn jeg ser det kan en ung mor ha minst like mye peiling på barn og på livet som en litt eldre en. Jeg har faktisk ingen tro på at man blir en flinkere mamma som 30 enn som 17! man har mer livserfaring, ja, men det gjør en ikke til en bedre mamma, for å være mamma er noe av det mest naturlige i hele verden og det ordner seg så lenge man går inn for å greie det!

For min del har jeg ikke noe problemer med å bli mamma, fordi jeg har et veldig sterkt nettverk rundt meg og mange som bryr seg, og det er det viktigste. Jeg kommer alltid til å ønske barnet mitt det beste å gi den det den trenger og vel så det, bare fordi jeg vil skjemme henne bort.

det at jeg er så "ekstremt nedtagende" av dette betyr bare at jeg er et menneske med følelser og som faktisk bryr seg om hva andre mener og synes, og som trenger litt støtte og forståelse, ikke bare fra folk som har gått igjennom det men fra folk som er helt utenforstående og som kan se det vakre i det isteden for å bruke anledningen bare på å slenge dritt. Folk som holder på sånn er ihvertfall ikke noe å se opp til, og jeg vet ihvertfall hva slags 30åring jeg IKKE skal bli!!!!!

Skrevet

så du mener at penger og alder gjør en person til en god mor?

moderlighet ligger i naturen og kan ikke bli bedre av penger, det er opp til hver enkelt hvordan man velger å oppdra barna sine og hvordan man vil være som person. Det handler om respekt! noe maaaange har lite av... Jeg aksepterer at folk synes det er tidlig å få barn som tenåring, for det ER tidlig og det er ikke noe å si på det, men det er ingen grunn til å være negative og slenge dritt. Det derimot, er helt uakseptabelt!

tviler på at eldre kvinner egentlig er bedre mødre enn yngre, de bare får ikke så mye dritt om det fordi de har ingen "grunn" til å være dårlige mødre. men guess what, å være ung er heller ingen grunn, og det gir ingen noen som helst grunn å sette alle unge mødre i en bås, og si at alle unge jenter tar feil valg enten de velger å få barn eller ta abort, og stemple alle som dårlige mødre hvis de velger å gjennomføre svangerskapet. Det skaper ikke akkurat mye respekt... Men desverre gidder ikke folk å kritisere de litt eldre, fordi det er mye enklere å si seg enig og heller kritisere de yngre

Skrevet

TAKK! :)

det er godt noen ihvertfall har litt forståelse.. selvfølgelig er det ikke lett å bli mamma tidlig, men det gjør det jo ikke mye lettere når alle andre mødre ser ned på deg fordi du er ung. Det virker ihvertfall sånn, man er ikke perfekt uansett og jeg synes ikke man er noe mer perfekt bare fordi man har noen år ekstra på baken ! Jeg er sikkert på at du er en heelt fantastisk mor, men tviler ikke på at det var mange som reagerte :)

Skrevet

Hei, De fleste 30 åringer har jo kommet dit i livet der man som regel har hus, barn, jobb og mann. Er jo ikke nødvendigvis at alt er så perfekt for det?! Synes ingen har rett til å dømme andre, hverken unge, eller 30 åringer;)

Har du møtt så mange som dømmer deg? Eller føler du at de dømmer deg? Det virker jo som du er ganske dømmende selv med dine holdninger til "drittkjerringer på 30 år"

Nyt gravididteten din, ikke tenk så mye på hva andre kanskje mener. Man velger jo (ofte) selv når man vil ha barn, tidlig eller sent. Men felles for oss begge er at vi alle fortjener RESPEKT;)

Skrevet

Jeg har opplevd at flere måper når jeg fortalte at jeg og min mann prøver å få barn for en stund siden.. "Burde dere ikke vente da?" "du som er så ung, du kan ikke få barn" "herregud, du kan da ikke det???"

Jeg er 20 år gammel, har giftet meg og venter mitt første barn som jeg fant ut den 25 oktober:)

Jeg synes det er superflott at det er gravide i alle aldere, og jeg ser flere unge mødre i dag som er helt utrolige:) Det er individuelt som skrevet før her hvordan mor man er:)

Jeg har ingen utdanning, men jeg har fulltidsjobb som jeg er fornøyd med, min mann har fulltidsjobb og vi begge kommer til å klare oss kjempefint!

Jeg har lagt merke til at flere passer litt ekstra på meg på jobben, og jeg merker noen som jeg føler de synes jeg ikke bør være der.. Men sånn er livet, og det er bare slik det er:) Jeg får bare tenke at snart blir jeg borte i et år:) He he! :P

Skrevet

hehehe ååå så koselig, gratulerer :D:D

Jeg synes det er bare bra jeg at man får barn på forskjellig tid i livet, virker jo som at dere er veldig klare å bli foreldre så hvorfor vente! :) Kos deg med baby og mann og permisjon :D hehe

Skrevet

Det er sant, men det er stort sett de typene som VIL at ting skal virke så perfekt, og det er jeg så lei av for ingen er perfekte og jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å se at andre kan være i samme situasjon selvom det er 10-15 års forskjell!

Ja jeg har møtt mange som dømmer meg, og mange som dømmer andre unge jenter som er eller har vært i samme situasjon. Det er ikke bare at jeg føler det men mange gjør det faktisk, enten det er rett opp i trynet mitt eller til resten av omverdenen, og jeg synes ikke det er riktig.

Ja jeg sier at jeg er lei drittkjerringer på 30 år, men jeg sier ikke at alle kvinner på 30 år er noen drittkjerringer, og det er der jeg mener forskjellen ligger. selvfølgelig finnes det drittkjerringer på 17 også og det er sikkert mange som ikke burde bli mødre så tidlig, men det gir ingen "perfekte husmødre" noen som helst grunn til å si at alle 17åringer tar feil valg uansett hva de velger! :)

Takk! og normalt gjør jeg det ikke heller, men av og til så renner glasset over. jeg kan tåle litt kritikk eller sarkasme eller drittprat, men når det kommer til et punkt der hvor jeg føler at jeg ikke får annet så er det vel ikke så rart at jeg blir lei vel?

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn som 18 åring. 20 da jeg fikk mitt andre barn og nå venter jeg mitt tredje barn:)Er bare 22 år :) Jeg har ikke rukket å kjøre opp for bil å heller ikke fast jobb eller utdanning. Jeg har jobbet som ekstrahjelp her og der.

Har klart meg veldig bra:) Jeg går til barnehage med mine 2 hver dag.

Fordi om man er ung så er det utrulig hva man får til uten mye penger og bil. Og vi lever å har det bra hele tiden :)

Skrevet

Å hjelpes !!

Tok abort når jeg var 18 noe som tok knekken på meg, press fra barnefar og hans foreldre gjor at det ble sånn..

ALLE i min familie finner sin make tidlig og får barn tidlig, har den innstilling at man må ha ryggrad til å stå for det man gjør.. Man vet jækla godt hva sex kan føre til, så når man tester posetiv så ikke virk så sjokka..

Alle unge mødre som beholder nurka sine av kjærlighet og ønske om å gi det det beste de kan og bli ei god mamma, er ikke det voksent og ansvarsfult så vet ikke jeg, prøv heller og ros de litt, vi jobber å står på for familien vår vi på lik linje som andre samma faen hvor gammel man måtte være.. Visse unge mødre burde vente, men er de som er klare for det å er det i livet de gjor best.. Hvem har sakt det skulle være enkelt ?? Istede for å være 30+ å alt går på skinner, det er motgang og utfodringer man lærer av og vokser på.. Flere godt "voksene" som burde latt være..

Ble gravid igjen jeg som 19, fødte når jeg hadde fylt 20, eeeeelsker 2åringen min <3 er 22år nå og skal ha nr 2 til våren, samma pappa til begge ;))

Vi har en grei stasjonsvog som får oss fra a til b, driver å bygger hus som oxo blir ferdig til våren, samboern min blir 25 og har eget firma, jeg tilbake i jobb etter permisjon.. Så det går ann om man bare går inn for det og er tolmodig med ting og tang..

Når han er hjemme fra jobb og han henta med seg gutten ifra bhg, lager jeg middag til oss, familieferie om sommeren, vi kunne ikke hatt det bedre og ville ikke byttet det vekk for noe, glad vi er unge foreldre.. Tid til å ta noen års pause da og få en attpåklatt når vi runder 30, hehe..

Jeg savner ikke å gå på fylla hveer helg, setter pris på hjemme kos med med gutta mine <3.. Jeg festa godt i fra meg før ungen kom for å si det sånn og vet godt hva det går, er ikke noe nytt og spennende, mer morro det er å når det bare er en gang iblant :P

Skrevet

åå så fantastisk! måtte smile når jeg leste det, tenk så herlig å ha to små som elsker deg og ser opp til deg såå mye når du er så ung! :) det veier da opp for penger 1000 ganger, og enda et bevis på at man kan greie seg fint uten en heftig utdanning og ræva full av penger ;p

Skrevet

enig med du i det ihvertfall!! :)

greit at mange unge kanskje burde la vær å bli foreldre, men det er nå minst like mange "gamle" som burde la vær!! synes det blir feil å stemple etter alder, når det egentlig går i personlighet..

Skrevet

Hei.... Kjempe enig i innleggene dine. Jeg ble selv mor 1 mnd før jeg ble 20 år. Jeg synes selv det var veldig tidlig men valgte å beholde barnet. Jeg fikk også høre at jeg hadde gjort noe dumt. Fikk ikke levd ungdomstiden min helt ut osv. Helt sykt spørr du meg. Er egentlig veldig glad for at jeg ble gravid så tidlig. Vist jeg ser tilbake på hvor de vennenne jeg hadde den gangen står i dag hadde jeg kanskje ligget i rennesteinen jeg også. Min beste venninde sitter i dag me 2 amputerte foter i en rullestol.(pga narktika. ) Min andre venninde er også en av byens største narkoman i dag, og min tredje venninde gravla vi for 1 år siden. (døde av overdose) Selv har jeg heldigvis aldri prøvd narkotika og klarte å komme meg bort i fra denne gjengen. Hadde jeg ikke blitt mor hadde jeg kanskje fulgt den vennegjengen jeg også.... hvem vet???

Men jeg sier ikke at BARN skal ha BARN nei.... Jeg mener så lenge tennåringen føles seg klar for å binde seg til et barn og står på for å klare seg er jeg ikke uenig i at unge tenåringer blir mor eller far. De fleste har noen uansett rundt seg som kan stille opp om det skulle oppstå noe. Jeg er ivertfall glad for det i dag at jeg fikk mitt første barn som 19-20 åring. Tenk om jeg skulle ha sattigang produksjonen som 30-35 åring??? Skal liksom leve en stund med barnet også tenker jeg da. (Og kanskje vil man ha flere enn et barn.)

Gjest babyfabrikken1979
Skrevet

Jeg opplevde det samme da jeg fikk mitt første barn da jeg var 20 år, mange ovenfor-og-ned-holdninger fra "voksne" damer. men jeg har vært på bim i dette svangerskapet og i mitt forrige i 2008, og jeg må da si at det er mange i alderen 20+- som ser på oss over 30 som gamle kjerringer også, så døra svinger begge veier her.

moren min kom med et eksempel en gang; da du var liten var militærgutter STOOORE menn, så ble vi 18-19 selv og de ble jevngamle. Så ble vi voksne, og da ble disse små gutter. Jeg tror moralen var at enhver mener deres egen alder er den mest passe ;)

Skrevet

Er i en litt lignende situasjon nå, jeg har valgt å jobbe og nå fått barn i stede for å satse på skole osv. Sliter litt med å forholde meg til vennene til min kjære da alle damene der har utdannelse eller utdanner seg. Når jeg møter på de har jeg ingenting å prate med de om, de ungår meg og jeg føler de ikke har noe å prate med meg om da jeg har et helt annet liv enn de. Til tider slitsomt, men kjærevene, jeg har så mange venner som jeg trenger og altså... La de få lov, er jo herlig med mennesker du kan le litt av også da, stakkars barn som får mødre som er gamle og grå;o)

Skrevet

Jo er greit nok det, men nå er jeg 22år og snart tobarnsmor, når det kommer ei jente på 16 som er enda yngre enn det jeg var når jeg fant at jeg skulle bli mamma, så hudflekker jeg ikke henne, men støtter så godt jeg kan fordi jeg vet om alle fordommene som vil komme å slå henne i ansiktet.. Jeg begynner ikke å være "bedrevitende" å prakke i masse av alt mulig som ikke vil gjøre noe godt for henne..

Forteller henne om alle harde tider som kan komme og om hun er klar til å takle de, og alt det posetive som helt klart veier opp for min del..

Så for valget være hennes til syvende og sist.. Moralpreken kan man hoppe å drite i + det å få de til å ta abort, mene at så unge jenter skal gå igjennom noe så grusomt.. Heller ei ung mamma som gir sååå mange gleder og fordeler at ulempene blir for meg helt ubetydelige..

Skrevet

jeg må spørre deg da Hi, å kalle oss på 30 for drittkjerringer vitner ikke akkurat til noe modenhet fra din side da, er du egentlig noe bedre selv da når du skriver en sånn overskrift?

Jeg har 2 barn, mitt første fikk jeg som 20 åring. Angrer ikke på det et sekund, men det var tøft å være student med liten inntekt. Og har du ikke jobb, så må man leve på staten og det er disse damene du snakker om som betaler for oppveksten til ditt barn med sine skattepenger. Når du er 17 år så er det vanskelig å oppdra barn spesielt hvis du er alene.

Hvis du irriterer deg så mye over oss på 30 år, så kan du trøste deg med at det ikke går på skinner for oss heller!

Skrevet

Det er snakk om de som får førstefødte rundt 30åra da, hallo !

Ho HI skrev dette pga de mødrene i den alderen som har tatt seg den friheten å slenger med leppa på hennes bekostning uten at ho faktisk IKKE har brydd de på noen måte.. Det er det som er greia her..

Så da skjønner jeg godt ho blir forbannet på de naut hua, fått smake min dose av de kjerringene selv.. Har full forståelse..

Det er ikke snakk om hvilken som helt 30åring som er dritt kjerring, men VISSE damer som jeg nevnte her.

• 2 uker senere...
Skrevet

HERREUD nå følte jeg meg UTGAMMEL!!

Voksne folk som skal å barn, og ta helt av pga blikk og noens meninger.. PUST jenter!!

Er ikke alder som gjør om man blir en god mor, er kjærlighet til barnet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...