Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #26 Skrevet 2. november 2010 Nei, jeg støtter ikke noen "forferdelig industri". Det er på ingen måte dokumentert noen gang at flertallet av produsentene driver med noe som ligner på dyremishandling. At det forekommer, er selvsagt svært beklagelig, og noe det må ryddes opp i med det samme. Det betyr likevel ikke at alle er skurker.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #27 Skrevet 2. november 2010 Du beviser at du er mindre smart og at du synes det er helt greit at dyr lider for din forfengelighet.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #28 Skrevet 2. november 2010 Løgn igjen. Er du en notorisk lystløgner, eller bare mentalt tilbakestående?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #29 Skrevet 2. november 2010 Det er dokumnetrt opp og ned i mente at mattilsynets kriterier for dyrevelferd er altfor lite restriktive, og at slaktetransporter, pelsdyroppdrett og sirkusdyr ikke har det tilfredsstillende i dette landet.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #30 Skrevet 2. november 2010 Hehehe.. Du vet ikke hva du snakker om og viser bare at du er dum...igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #31 Skrevet 2. november 2010 Så jeg vet ikke hva jeg snakker om? Hva vet så du om forhistorien til min pels? Svaret er: ingenting. Du er fullstendig blank. Men det kjennetegner de fleste "dyrevernere". De har konklusjonen klar på forhånd, og fryder seg over å se bilder som er mishandlet. De jubler! For da kan de fortsette misjoneringen sin, og få halve Dagsrevyen til sin disposisjon.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #32 Skrevet 2. november 2010 Det er IKKE dokumentert at slike kritikkverdige forhold på noen måte gjelder det store flertall av produsentene. Ved forrige anledning, da slike bilder dukket opp, viste det seg at flere av dem var manipulerte av "dyrevernerne". Falsknerier, med andre ord.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #33 Skrevet 2. november 2010 Det å "ta" forbrukerne er nok ikke rett strategi for å få orden på mattilsynets tilsynelatende mangler.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #34 Skrevet 2. november 2010 Du lirer av deg pisspreik hele veien. Har du noen form for mental kapasitet som gjør deg istand til å komme med noe saklig? Eller er du bare gjennomført motbydelig og dum? Slutt og kall meg en "dyreverner", du har ingen forutsetning for å vite noe om meg, eller mine synspunkter i så måte, så du driter deg bare ut.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #35 Skrevet 2. november 2010 Jo, det er dokumentert. Rett og slett fordi det er veldokumentert at pelsdyr ikke trives i så små bur som er godkjent i Norge. Det betyr ikke at flertallet av produsentene mishandler dyrene sine grovt og bevisst, men pelsdyrholdet i den formen det er idag er ikke forenelig med dyrs trivsel.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #36 Skrevet 2. november 2010 Da er det bare å gratulere deg med alle de saklige argumentene dine ... Nå fikk vi demonstrert hva "ufrivillig morsom" betyr. Eller kanskje heller tragikomisk. Men god bedring! Det er håp for alle, selv for de mest mentalt forstyrrede.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #38 Skrevet 2. november 2010 Dyrevernere graver sin egen grav med denne strategien om å hause opp små historier og gjøre en fjær til ti høns. Beklager å si det, men ingen tar dyrevernaktivister seriøst. Selv ikke de som er imot dyremishandling.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #39 Skrevet 2. november 2010 Ja, vi fikk demonstrert det med deg. Men ordet du leter etter er tragikomisk. Jeg har skrevet tre kommentarer. Du trodde jeg var en annen og gikk rett i frontalangrep på meg. Du er motbydelig i denne tråden. Man kan bare håpe det ikke reflekterer hvem du er ellers.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #40 Skrevet 2. november 2010 Siden du kan påstå at det er galt er det på tide at du skaffer deg litt elementær kunnskap.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #41 Skrevet 2. november 2010 Jeg er ferdig med det elementære. Er på et mye høyere nivå nå.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #42 Skrevet 2. november 2010 Spørs hvor pelsen kommer fra her, pels og skinn som stammer fra jakt er greit, pels fra pelsnæring er ikke greit. Skinn og pels fra vanlig jakt og fangst er er forvaltning av naturen og godt miljøvern, mens pels-oppdrett er jeg sterkt kritisk til pga av dyras levevilkår. Jeg er også sterkt kritisk til endel melke og kjøttproduksjon, så jeg lurer på hvor mange pels-motstandere som spiser kylling og kalkun? Har noen av dere vært inne å sett hvordan kyllingene har det? For å si det slik så hakker endel kyllinger hverandre ihjel og det må daglig plukkes daue kyllinger ut av hallene. Det er ikke et pent syn mildt sagt. Men sånn er det når folk vil ha billig kylling og billige egg. Samtidig må man produsere nok mat til alle, og til en pris som alle kan leve med. Pels er ikke livsviktig sånn sett, men hvis man snur litt på det så er faktisk pels bedre for miljøet enn feks fuskepels som knapt har isoleringsevne overhode. Jeg lurer også på hvor pelsmotstandere bor og hvilke temperaturer de er ute i, for det må mer til enn ullundertøy og strikkalue når kvikksøvlet kryper ned under 20-30minus. Så ja til pels, men det må være riktig pels og av dyr som har levd i hvertfall et tilnærmet naturlig liv, ikke stengt inne i kasser av netting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå