Gå til innhold

Bruker dere pels?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og dere som gjør det, hvordan lever dere med dere selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har aldri brukt pels og kommer aldri til å bruke pels. Og håper inderlig at det møtet som ble holdt i dag viser politikerne at pelsfarmer i Norge burde forbys... når det gang på gang blir avdekket forferdelige forhold i denne industrien.

Så den eneste pelsen jeg har for å holde meg varm, er bikkja sin når hun ligger i sengen ved siden av meg:)

Skrevet

Nei, men min begrunnelse er at jeg synes det er grisestyg og veldig kjerring. Har ikke noe stort problem med det sånn ellers.

Skrevet

Javisst, jeg bruker pels. Finnes ikke noe deiligere om vinteren. Har ingen problemer med å leve med meg selv. Jeg gjør ikke noe ulovlig, og jeg er god og varm om vinteren.

Skrevet

Nei. Jeg holder meg god og varm med ull, klippet av dyr som lever videre, bomull, kunststoff og annen moro. Den eneste pelsdotten i huset her har fire bein og heter Hampus :-)

Skrevet

Nei.

Etter å ha besøkt en del pelsdyrfarmer som barn gjorde jeg opp min mening forholdsvis tidlig om hva som er rett og galt når det kommer til pels. En sauefell, eller reinskinn har jeg ingen problemer med, de dyra har levd frie liv med nok mat før de blir avliva for å spises (og evt bli kledt på eller ligget på). Pelsdyrene som bor på 27 cm2 skal derimot få slippe å dø for min forfengelighet.

Skrevet

Jeg sulle da aldeles ikke være anonym.

Ærbødigst, 22:16.

Skrevet

Jeg har en pels, men bruker den ikke. Den er gammel og arvet, så jeg klarer fint å leve med det. Ulv er det også, og den levde nok fritt frem til den ble pelskåpe ;)

Skrevet

Du har ingen problemer med å leve med grov dyremishandling?

Skrevet

Nei.

Å arve en pels er en ting, å støtte pelsdyrnæringen noe annet. Pføy!

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Syns ikke noe om driften av pelsfarmer og syns ikke det er noe fint.

Skrevet

Overhodet ikke! Ingen i min familie skal noen gang få lov til å ha ekte pels. Der er jeg diktator.

Skrevet

Enig med 22.24, har også arvet en, den er over 40år så den bærer jeg med stolthet.. Men ville nok aldri kjøpt ..

Skrevet

Nei, jeg bruker ikke pels... Synes det er "kjerring" og gidder ikke bruke så mye penger på et plagg. Er heller ikke for å forby pelsdyrhold, det er mange dyr som har det greit, men det er noen farmere som er fullstendig inkompetente og ødelegger for hele næringen. Ønsker mer tilsyn og få rensket bort grumset.

Dere har vel ikke dunjakker og spiser vel kun kylling og egg fra frittgående høns dere som er imot pelsdyrhold regner jeg med :)

Ikke har dere ullundertøy til barna deres og dere handler vel bare fair trade?

Skrevet

Nei. Har aldri brukt og kommer aldri til å bruke pels! Mye annet man holder seg varm med, som ikke er et resultat av ekstrem dyremishandling!

Skrevet

Nei, kjøper ikke pels.

Eneste vi har med pels på her i hus, er pelskant på anorakker fra 80-tallet. Dere vet, sånne røde som man bruker når man skal på skitur.

Og ja vi spiser kune egg fra frittgående høner -våre egne ;)

Og kjøper kun ull fra forhandlere som forsikrer om at de ikke bruker ull fra farmer som "mulineser" lammene.

Og ja jeg kjøper mest mulig fair trade og økologiske klær, og kortreist mat.

Så ja, jeg er sær jeg ;)

Skrevet

Ja, jeg bruker pels. En fake en, og den er herlig!

Skrevet

Nei. Jeg er for intelligent og har for godt utviklede sjelsevner til å ikle meg pels.

Skrevet

Deilig med pels. Bruker den på kalde vinterdager. Har ingen betenkeligheter med det, og er heller ikke redd for fanatikere med ketchupflasker.

Skrevet

Aldri i verden om jeg bruker pels. Mennesker som bruker pels er egoistiske mennesker med NULL empati for andre enn seg selv.

Skrevet

Hvis man kjøper pels så støtter man faktisk en forferdelig industri. Men det finnes faktis jegere som lager skin og pelser av dyr som har blitt skutt vilt i naturen, det blir noe annet i mine øyne.

Men jeg har ikke pels og kommer aldri til å skaffe meg det.

Skrevet

Nei jeg bruker ikke pels fordi jeg synes det er stygt og kjærringaktig.

Men jeg har ikke noe imot å bruke pels i prinsippet.

Jeg er (selvsagt som alle andre) imot dyremishandling. Jeg mener pelsdyrhold bør regulere og kontrolleres av myndighetene på lik linje med alt annet dyrehold i Norge.

Jeg mener dyrehold er greit så lenge dyrene har det bra. Om det for pels, egg, kjøtt eller annet spiller ingen rolle.

Skrevet

Løgnaktig drittprat. Snakk for deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...