Gå til innhold

Hissig nabo etter halloween

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar jenter!

Mannen min har reist for å hente henne nå, så får vi se hva hun har å si når hun kommer hjem.

Har snakket litt med noen av de andre mødrene også og vi er enige om at ungene sammen skal kjøpe blomster og konfekt til naboen og ringe på sammen og unnskylde seg.

Det viser seg at malingen er hentet i garasjen hos to av barna som var med (min datters venninne og hennes eldre bror), moren deres tror det var sønnen hennes på 11 som kunne være hjernen bak dette.

Jeg tror nok heller ikke datteren min har vært veldig delaktig annet enn som tilskuer, hun er nok mer typen som ikke tør å si fra så dette er litt vanskelig å håndtere for meg også. (med tanke på "straffeutmåling")

I første omgang skal hun få bruke av sine lommepenger til blomster og konfekt, så får vi se hva kostnaden havner på tilslutt.

De har malt med rulle, forhåpentligvis er det vannbasert maling og da er det kanskje mulig å få bort uten å måtte omlakkere?

uansett, takk for mange fine innspill!

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, i praksis er nok den forskjellen nokså hårfin, dessverre.

Skrevet

Og dessuten er det kjipt om han må melde inn saken til forsinkringsselskapet, betale egenandel pluss få registrert skaden i registeret (gir ham dårligere vilkår ved evt skifte av selskap). Dette bør dere ordne uten å blande inn forskingsselskapet.

Skrevet

Jeg tror muligens jeg ville bedt naboen om å annmelde saken. Uten anmeldelse får han ingenting på forsikkringen så en anmeldelse kan gjøre dette vesentlig billigere for dere.

Jeg tror jeg ville snakket med både datteren deres og de andre foreldrene slik at dere kunne bli enige om en økonomisk fordeling av utgiftene. Etter min mening bør dette deles i to separate saker. Den ene er forholdet til naboen. Der bør dere betale jentas andel. Den andre delen dreier seg om hvilken straff jenta bør få. Jeg regner med at dere selv vet hva som virker på deres barn.

Skrevet

Jeg tror det meste er sagt i denne debatten, bortsett fra: Hva i all verden er det som feiler dere som vil bruke støvsuging som straff??? Er det ikke naturlig og en selvfølge at 9-12 åringer deltar i husarbeidet og har plikter hjemme?

Jeg syns det høres merkelig ut, men jeg har bare en 4-åring -med plikter.

Skrevet

Uavhengig av om hun deltok eller ikke må det en straff til her. Hun var tilstede og stoppet det ikke. Deretter kom hun hjem og fortalte dere det ikke. Det er mer enn ille nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...