Gå til innhold

Åpner helsesekretærene brev som skal til legen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

dette er faktisk veldig individuelt fra legesenter til legesenter...

 

Hilsen ei som har jobbet på flere forskjellige legesentre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legens privatadresse står på internett, så det er også en mulighet å sende brevet til den adressen og beklage veldig for å sende brevet privat. HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De legene jeg har jobbet for har hatt hemmelig adresse, eller adresse registrert på kona si..nettopp for å unngå slike brev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg har forstått det riktig:

 

Helsestasjonen har meldt sin bekymring til BV. Du reagerer med å ikke ville gå til kontroller på Helsestasjonen mer pga dette, men vil heller gå til din fastelege.

 

Om dette er riktig vil det muligens skade din sak, da det virker som om du faktisk har noe å skjule.

 

Mitt råd er å samarbeide på best mulig måt. Dersom dere har god nok omsorgsevne vil BV selv finne ut av dette. Om ikke bør dere ta imot hjelpetiltak til det beste for barna deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Hvis kontrollene av barnet foregår et annet sted, kan BV hente data derfra. BV har alltid tilgang til barnets kontroller under undersøkelser.

 

Jeg har gått på helsestasjonen i 6 måneder etter å ha blitt meldt, og det har ført til forviklinger. Helsestasjonen godtar ikke at det er vanskelig for meg å gå der, så det forlanges at jeg skal være glad og livlig på kontrollene. Etter en kontroll jeg ikke klarte å få opp humøret ringte helsesøster til BV og de mente det var en bekymring til å starte undersøkelse på, dog en "liten" bekymring. På neste kontroll på helsestasjonen hadde jeg med meg en person som psykisk støtte, og var derfor gladere. Dette gjorde helsesøster henrykt og hun ringte til BV og meldte sin begeistring. Kaos, kort sagt.

 

Det behøver jo ikke bli bedre et annet sted, men helsestasjonen er særdeles glad i å melde til Barnevernet, og klarer ikke å se meg som atskilt fra BV. Siden helsestasjonen ser på oss som ressurssvake foreldre kommer de nok også til å melde til BV igjen når vi ikke følger deres anbefaling om å ha barnet i barnehage fra 1 års alder. Legekontoret vil ikke gjøre det samme. Derfor frister legekontoret mer, men kanskje jeg ikke tør å bryte med helsestasjonen ennå. Kanskje vi går på en kontroll til der, og jeg klarer å spille skuespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres til ut som om du sliter med store psykiske problemer..

 

Barseldepresjon?

 

Du trenger hjelp av psykolog og det er bare fint hvis BV kan komme inn å hjelpe deg i forhold til tiltak o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er glad over barnet men er sur på helsestasjonen fordi de skapte bekymring hos BV slik at BV terroriserte oss under 1. undersøkelse. Og på grunn av kaoset etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...