Gå til innhold

Noe du var påståelig på/så for deg før du fikk barn, men som du i ettertid har måttet ta tilbake?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle lage ALL maten selv og aldri kjøpe sånne ferdigglas.....lalala.....

Har fortsatt planer om å lage opp store porsoner og fryse ned, men ikke kommet igang ennå (6mnd), egentlig litt spent selv!

 

Jeg skulle aldri la ungen se på tv.

Jeg skulle ha det like ryddig hjemme.

Jeg skulle "leve som før" sosialt.

Jeg skulle ikke sitte og tenkte på ungen hvis jeg var ute på noe sosialt.

Jeg skulle ikke snakke babyspråk......

Jeg skulle ikke engste meg for å la andre passe ungen.

 

Jeg skulle orke å ha et "normalt" sexliv...

Noen bedre? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle dra fra ham på ferie/korte reiser allerede når han var liten. Overlate han til besteforeldrene.

 

Nå innser jeg at det er mye enklere å ta ham med. Det kunne ikke falle meg inn å reise fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke plapre om ungene i alle mulige situasjoner og fortelle hele verden om hvor søte de er...

 

Jeg skulle ikke avbryte en fin lek for å rope dem inn til barne-tv.

 

Men begge deler gjør jeg stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle heller ikke plapre om ungen til alle og enhver, særlig ikke til de uten barn...det syns jeg var så kjedelig før!!!!

haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker jeg tenkte at jeg ikke skulle være så sliten at jeg omtrent "leverte" henne til faren når han kom hjem fra jobb.....

 

nå er det vel omtrent slik! RETT i armene til faren, ganske sliten og lei da ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha barna hjemme hvis jeg hadde en fridag, så de "slapp" barnehagen akkurat den dagen, i alle fall.

 

Nå, hvis jeg skulle slumpe til å ha fri en formiddag, da skal jeg i hvert fall ikke bruke den på å bake boller og servere kakao! Da skal jeg gå til frisøren eller møte en venninne på kafé, for den ene gangen i året at jeg kan det, vil jeg ta vare på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi, utrolig bra "lærdom" du fikk deg der, 00.18! deilig å lese!!!

 

Jeg skulle lese masse bøker, synge og være stimulerende for barnet...

joda, jeg er vel det egentlig, men ikke sånn "over the top", orker ikke så mye ekstra etter alt som MÅ gjøres...

men jeg glimter jo til innimellom da!

 

 

JEg skulle aldri bruke ironi ovenfor barnet, lest at de ikke skjønner det.

greit nå som ungen er altfor liten, men herregud så morsomt det er!

særlig hvis man er litt uenig med faren! hihi

 

jeg skulle aldri tenke at andre ga for MANGE råd....

jeg trodde alltid gode råd var dyre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

- Jeg skulle aldri ta med en en liten unge på McDonalds for det syntes jeg var grusomt av foreldrene. (Nå innser jeg jo at det er svært sjeldent man gjør det og ungen kan jo ha et kjempesunt kosthold til vanlig.)

- Jeg skulle prate engelsk med barnet hver dag så det lærte det samtidig med norsk. (Haha. Som om jeg harr giddi det.)

- Jeg skulle ha på klassisk musikk hver dag.

- Jeg skulle ha fokus på disiplin fra dag èn og aldri gi etter for masing. (Hahaha! Gitt etter tusen ganger til nå og ungen er ikke to år engang.)

 

Annet enn det har jeg holdt prinsippene mine ganske godt. Og de var og er: Ha fokus på sunt kosthold, lage middag hver dag, ikke gi ungen godteri før han er større, lese masse bøker med han, høre masse på musikk, være flink til å beholde mitt selvstendige sosialliv, ikke bli kun "mamma", være konsekvent på regler, kose og være leken med ungen. Så er temmelig fornøyd med jobben hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle aldri bruke skrikekurer, og det står jeg for ennå!

 

jeg skulle heller ikke handle MED barn og barnevon, skjønte aldri de som gjorde det...

hvorfor ikke dra i butikken ETTER at ungen var lagt?

gjesp......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at hvis jeg noengang skulle få en jente, så skulle jeg IKKE kle hun i rosa, rosa og rosa.

Morsomt å tenke på nå, når jeg ser i klesskapet og på tørkestativet. Der er det mye rosa, gitt! Og ja, jeg har kjøpt det aller meste selv:)

Jeg har forresten en datter på snart to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye samme her som deg HI, og så

 

Mine barn skulle aldri skrike på butikker osv, jeg skulle bli en god mor. Haha, særlig om man kan bestemme det selv.

 

Mine barn skulle aldri få snop g sånt før de var minst 2-3 år. Joda, gikk greit nok med førstemann, men så innså jeg at det funker ikke slik når man får flere barn.

 

Fikk jeg jente skulle jeg ikke bruke noe rosa. Vel, hun har ikke mye rosa, men litt blir det ja.

 

Eventuelle gutter skulle aldri få lekevåpen. Tja, de kom hjem fra besteforeldre med slikt, såååå lykkelige, hadde ikke hjerte til å ta det fra dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha barn som sov i egene senger fra de var små, og sov hele natta. Det gikk sjeis første uka, siden første ungen sov bare noen få timer i døgnet. Gav opp å prøve etter en stund, gikk ikke ann å få en baby til å sove når hun bare var våken og super blid. (men jeg var ikke like våken og superblid)

 

Jeg skulle la ungene prøve seg frem og la de gjøre som de ville med mange ting. Jeg skulle ikke ha hjertet i halsen når de klattret i trær, sto på skøyter, snekkret osv. Jeg har kommet meg litt, men de kommer nok ikke til å få lov til å gjøre så mye som når jeg var liten. Jeg har ikke nærver til slikt.... Ser ikke for meg 5åringen snekkre og sage i snekkerboden nesten alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg tenkte at de som lot ungen hylskrike i vogna på busse f.eks, var dårlige foreldre..Det var jo bare å sette seg ned og spørre ungen hva som var galt, og så ville ungen høre på fornuft og tie stille.... Ja, særlig, akkurat som om ungen hører på fornuft når han er i verste trassen, eller klikker i vinkel fordi det ikke er noen ledige seter så han kan opp av vogna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke få en trassunge fordi jeg med min briljante hjerne kom til å forstå barnet, og ikke være urettferdig (jeg trodde trass var foreldrenes egen feil).

 

Vi skulle ikke ha masse leker, helst bare pinner og kongler og sånt.

 

Ingen TV ever. Hallo, foreldre som lar barna får se på

TV er udugelige! Yeh right.

 

Hjemmelaget mat hver dag, ja.

 

Jeg skulle ALDRI la ungen rase rundt med ene strømpebuksebenet hengende på slep, eller med bare en sokk, eller med matrester på klærne. Noe så slurvete!

Hah!

 

Har sikkert mer, men alle kamelene har blokkert mye av hukommelsen.

For å si det kort, så gikk jeg rundt og trodde at det var foreldrene som bestemte hvordan barnet var. Jeg ante virkelig ikke hvor forskjellige de er, og hvor forskjellige behov de kan ha...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke kle tvillingene likt :-P

 

Det er jo så praktisk! Til mitt forsvar er de toeggede og ikke så like bortsett fra i tøyet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skulle ikke få så mange leker, helst bare til bursdag og jul og en gang innimellom.

 

Men når han har pusledilla, så får han mange nye puslespill. Nå er det perling som er in, og gjett hva han fikk i dag? Tre nye perlebrett...

 

Denne lista er laaang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ler!

 

-skulle aldri bysse ungen i søvn....den skulle sovne av seg selv

-skulle aldri slutte å se bra ut selv, jeg skulle kle meg pent og sminke meg før jeg gikk ut ( nå KASTER jeg på meg noen klær og løper ut uten å se meg i speilet engang!)

-skulle ha middagen klar når mannen kom hjem...ja jøss!

-skulle aldri "diskutere" høyt forran ungen...stakkars...heldigvis ikke sjedd så ofte

-skulle alltid ha en ren og pen baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var overbevist om at trassalder var en dårlig unnskyldning foreldrene brukte fordi de ikke klarte å takle barnas nysgjerrighet og utforskertrang.

Gjett om jeg gjorde helomvending der så snart jeg hadde en unge i den alderen selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg var påståelig på var at jeg skulle få tid til å prioritere trening, husarbeid og det å ikke se ut som en uteligger. Klarte virkelig ikke det rett og slett. Det eneste jeg tenkte var at jeg måtte få søvn, søvn søvn.. og klare å ha bittelitt overskudd til å være en god nok mor for babyen min. Alt som hadde med meg selv og huset å gjøre ble stuet vekk i lang tid.

 

Også skulle jeg passe på å ikke snakke for mye om bæsj og babyting til de barnløse venninnene mine (jeg har få av dem), og det har faktisk klart veldig greit. Det er de som spør meg om alt mulig om babyen og jeg svarer enkelt og greit. Sjelden jeg begynner å prate om babyting, bortsett fra en kort oppdatering om hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes!

Jeg sa til folk at jeg kom bare til å synes det var gøy med våken netter fordi jeg ville ha mest mulig tid med nurket sa jeg! (dette sa jeg første gang jeg var gravid, heldigvis sov babyen rundt fra 4 ukers alder og takk å lov for det for jeg var sliten haha)

 

Jeg mente at ingen barn under 3 år hadde noe i barnehagen og gjøre, syntes faktisk det var en skam jeg og tenkte stakkars små unger..

Vel datteren min var veldig aktiv og det var herligt for både meg og henne da hun var 15 mnd og begynte i barnehage...

 

Jeg ville ta med meg barna mine alle veier, gjerne på besøk sene kvelder..babyen kunne jo bare sove i vognbagen tenkte jeg...

Vel begge mine barn var vanedyr og sov for det meste kun i sin egen seng som babyer så det ble ingen besøk etter 7 på kvelden haha

 

Jeg trodde jeg aldri kom til åbli sliten, så for meg at barn var bare en sann glede og at jeg aldri ville ha barnevakt jeg ville være med barna hele tiden 24/7 selv!

Men gud så herligt med barnevakt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...