Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på barna til jul (gavene altså)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi kjøper for rundt 1000 kr... :)

Det de trenger av klær og utstyr tar vi etterhvert som de trenger det...:) og til jul får de noe de virkelig ønsker seg, som jeg vet de blir glade for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

300-500 kr til jul

800-1000 kr til bursdag.

 

Barna får jo mange andre gaver en bare gaven fra oss. Jeg pleier å sitte igjen med en kvalmende følese etter jula, når det flyter over av leker her, og barna ikke har noen ordentlig forstålse av at man må jobbe for ting. Jeg ønsker ikke at barna mine skal tro at alt kommer rekenede på ei fjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre unger, samboer har to. Selv om han nå tjener mye mer enn meg (jeg går på AAP) så har vi alltid gitt for samme sum til alle ungene. Til jul så får de for ca en tusenlapp hver, og til bursdager 500,-. I tillegg får de jo gaver fra den andre siden. Men siden vi ikke bryr oss med hva de får derfra, altså om mine får for mer enn hans, så gir vi likt. Vi har to julefeiringer, en hos oss, og en hos den andre av foreldrene, og de åpner da gaver fra oss når de er her, og hos de andre forelderene den andre dagen. Så ingen unger blir sittende å se på at andre får mye dyrere eller flere gaver.

 

Dette fungerer fint hos oss:)

 

5000 til hver unge hadde ruinert oss hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår er bare to år, så han bryr seg ikke så mye om hva han får, eller hva det koster. Tipper vi kommer til å bruke *max* 500. Så lenge det er noe med tog, spiller det ingen rolle hva det er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 500 til hver av de som skjønner noe av det. De som er helt små får så mye "greier" av besteforeldre at det er mer enn nok, så de får ikke noe av oss... Synes ofte det kan bli altfor mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker nok ca 1500 pr barn, har 3 stk. Nå har vi grei økonomi, hvis ikke hadde de ikke fått så mye. Pleier å kjøpe litt unyttig og litt nyttig. Jeg har tidligere spurt venninnene mine hva de pleier å gi og det virker som mellom 1000 og 2000 er helt normalt. Jeg syns nesten det er vanskelig å bruke under tusenlappen på jule og bursdagsgaver, men det er jo fordi at vi alltid kjøper noe de trenger, f eks regnklær, støvletter, ullundertøy osv, i tillegg til leker, bøker, film, cd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe fast sum, men langt unna 5000kr for å si det slik.

Det kommer litt ann på hva ungene ønsker seg og trenger.

 

Jeg ser ingen grunn til å gi de gaver med lik verdi bare for å gi de likt heller. Det ene året kan hun ene få noe dyrere enn de andre og ett annet år en annen. alt etter hva de ønsker seg og hva de trenger.

I år skal hun ene få en gyngehst, det eneste vi skal betale på den er lakk. Men det betyr ikke at hun skal få mye annet dyrt. Vi skal lage den, siden vi ikke finner noen fine.

 

Nå har jeg barn som ønsker seg litt "rare" ting, så ønskene her er rimelig forskjellige. Har hatt en jul der hun ene bare ønsket seg klementiner, alle andre gaver var kjedelige til hun fant den ene klementinen onkelen hadde pakket inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke egentlig satt noen grense, men prøver å kjøpe fornuftige gaver som de trenger til jul siden de denne dagen får mer enn nok av leker :)

Vi havner som regel på 1000-1200 kr per barn og jeg syns det er akkurat passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 500 tenker jeg, de får spesielle ting vi vet de ønsker seg, og som vi ikke deler med andre på ønskelisten.

Men det skal sies at jeg klarer ikke la være å kjøpe leker og gaver ellers, så de får ganske mye leker, bøker, klær (utenom klær de trenger :) dvd'er og så videre i løpet av en mnd.. Jeg er glad for at de likevel ikke finnes materialistiske og er like takknemmelig for en tyggis som for en barbie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 - 2000,- men da er jeg flink til å handle på tilbud, klær de ønsker seg blant annet, følger med hele høsten ;) de får ting de trenger, ofte èn stor ting hver.. Har jente på 12 og gutt på 15.

Prøver å gi likt, i pris, men noen ganger gjør man jo et kupp og da kan det jo være at verdien på gavene til den ene blir høyere enn den andre, men slik har det alltid vært, så ungene bryr seg ikke om det.

 

bruker ca samme pris til min mann, også til han følger jeg med på gode tilbud ;) og det er jeg stolt av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pleier vi å ligge på +/- 1000,-

Har 3 barn.

Kommer litt an på om det er noe spes de ønsker seg. Et år fikk jentene psp som kostet 1800,- Da var det noe vi hadde lyst å gi de, og som de ønsket seg veldig.

I fjor hadde de ikke noe spes de ønsket seg så da ble det litt forskjellig til rundt 600,- hver.

 

Jentene har begge bursdag rett rundt jul, og i år er det heller ikke noe spes de ønsker seg...

Så i år blir det èn stor felles gave; vi skal fikse lekerommet de har i kjelleren til et "jenterom" med sovesofa, noen bord, litt lamper og stæsj;)

Blir en Ikea-tur på mor;)

Da blir det felles gave til jentene også får de en liten ting på bursdagen og til jul.

Lilleknott blir det nok noe duplo til for det elsker han! Blir vel en 6-800,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...