frk Nilsen Skrevet 31. oktober 2010 #26 Skrevet 31. oktober 2010 Her har det ikke vært noen å ringt på døra, men noen forbanna drittunger har kastet egg på kjøkkenruta. Og ja, ringeklokka virker!
Anne:-D Skrevet 31. oktober 2010 #27 Skrevet 31. oktober 2010 Her er tydeligvis barna informert om det. Det var mange utkledde store og små som ringte på her mellom 17.00 og 19.00 (alle var høflige og takket pent for godteriet, noen strøk også lillejenta mi på kinnet og sa at hun var søt). Da det var leggetid kl. 19 skrudde vi av utelyset og lyset i gangen og etter det er det ingen som har ringt på
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #28 Skrevet 31. oktober 2010 Nei, det tror jeg det er mange som ikke har fått med seg. Våre er ikke ute å går enda men kommer til å gi beskjed om det
Gjøkeredet③ Skrevet 31. oktober 2010 #29 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg hadde en gjeng staute karer på døra i fjor jeg som gikk på 'trick or sprit'. Holdt på å dø av latter der de stod med shotteglassene sine. Vi ga dem en 16 år gammel Whisky.. Nam nam )
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #30 Skrevet 31. oktober 2010 Selvfølgelig har de fått beskjed om det, de har også fått beskjed om å ringe på bare EN gang, om ingen kommer ut da skal de gå videre.. Jeg har fulgt barna mine på 7 og 9 år da, synes ikke noe om å sende de alene ut i mørket. Jeg har stått som en "skygge" ute på veien og sett at de skikker seg vel. Mannen min har vært hjemme med de minste og har også bare opplevd hyggelig smådjevler, de smiler, takker og sier hadet når de går. Ikke sett noe hærverk eller bråk på runden min, bare masse masse unger som koser seg glugg ihjel.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #32 Skrevet 31. oktober 2010 Her har det bare vært skjønne og blide unger som takker pent for det de får Kjempegøy har det vært Og selvsagt er ungene informert om at de kun ringer på der hvor det er lys og andre halloweeneffekter synlig.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #33 Skrevet 31. oktober 2010 Husk at dette med Halloween er en ganske ny tradisjon, så det hersker vel en del forvirring om "reglene" fremdeles. Selv om det å slukke lysene er innført i USA, så er det ikke nødvendigvis slik i Norge, i alle fall ikke alle steder. Jeg har ikke sagt noe slikt til sønnen min, men så får han bare gå til hus dere han kjenner de som bor og som vi vet er med på opplegget. Han har to klare beskjeder: 1) at han skal takke pent for det han får og 2) det er IKKE tillatt å gjøre "knep" dersom man ikke får! Her i nabolaget/bydelen ser det ut til å være godt innarbeidete regler som praktiseres med stor suksess. Bare fine, høflige unger på døra her i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #34 Skrevet 31. oktober 2010 Regel?? Kor i all verden står det om disse reglene? Har aldri hørt om...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #35 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg slukket ute lyset og lukket alle persiener da vi var tomme for godterier, men en del kom og ringte på likevel. 5 åringen sa da fra om at vi var tomme. Må vel kjøpe større kvanta neste år for det blir bare flere og flere.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #36 Skrevet 31. oktober 2010 HAHAHA!!! Kan dere fatte og begripe og forstå??? Så mange høflige og vennlige damer som henger her inne, Også er ikke alle unger inneforstått med hva normal oppførsel innebærer??? Er vel ALDRI noen av deree mødre som er frekke, utidige, spydige eller bare helt blottet for normal folkeskikk??? Ikke bare dauinger som kommer tilbake og spiller dere et puss på halloween
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #37 Skrevet 31. oktober 2010 hehehe.. Cat... en får jo som fortjent, gjør en ikke? Jeg har bare høflige og koselige smådjevler på døra. Har sågar hatt et gresskar på besøk
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #38 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg hadde 4 unger her i kveld, som sa knask eller knep. Da sa jeg at jeg valgte knask, men de ville heller at jeg skulle velge knep hehehe.. de fikk snop, og var fornøyde. Ingenting galt skjedd. MEN jeg har altså slått av utelysene pga at jeg heller har levende lys og gresskar ute i kveld. Så tro ikke at det å slå av lysene betyr "vil ikke delta". Det kan like gjerne være mørkt NETTOPP fordi en deltar, og det skal være skummelt.... Så det med å slå av utelysene forstår jeg ikke. Da hadde det nok vært bedre med flombelysning på en slik kveld....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå