Gå til innhold

Bare vi som ikke feirer haloween?


*Lissi*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, la oss begynne med brenneing av hekser på bål igjen!!! Det var en herlig tradisjon vi hadde her i Norge! ;) He he, nei da!

 

Men jeg er hvertfall ikke redd for å starte nye tradinsjoner, og er glad på vegne av barna mine at det er et så fint opplegg rundt dette her vi bor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke bor et sted der FAU legger føringer på hvordan jeg skal "oppdra" barna mine iallefall! mohahahaha!

 

"Lussi er så snill, så snill. Så snill at hun en dag blir borte. Og ikke bare litt borte, men helt bortebortebortevekk borte. Faktisk helt inn i veggene vekk. Lussi er så stille og snill og flink og ren og pen at ingen ser henne lenger. Ikke moren, ikke faren, ikke læreren og heller ikke de andre barna"

 

" Men Lussi satt fast inne i veggen, og da hun prøvde å rope, klarte hun det ikke. For ordene satt fast i stemmen. Og stemmen satt fast i munnen. Og munnen satt fast i smilet. Og smilet kunne bare smile."

 

Jeg sier Ja takk, begge deler..selvom Ole Brumm aldri sa det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så provosert av dere som bruker "knep" som motargument mot Halloween...

 

Tror dere virkelig at vi lærer ungene våre til å kaste egg på døra hvis de ikke får godteri???Eller andre knep av den typen??? Hvor dumme er dere egentlig???

 

Fordi vi feirer Halloween betyr ikke det at vi syntes det er greit med herverk heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det egentlig du lærer ungene dine?

At det er greit å gå rundt å tigge godteri?

Hva er så fantastisk med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forklart de om de dødes dag og at det er opprinnelig irsk og det der...

 

har lært barna dine hele juleevangeliet og de har forstått det???

 

Folk velger selv om de vil gi godteri eller ikke, ingen tvang for noen å gi hvis de ikke vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å gå og tigge godteri. Det er heller ikke det de lærer, for da hadde de gjort det andre dager også. Dummeste jeg har hørt!

 

De feirer halloween. Noen de syns er kjempegøy. Kle seg ut og samtidig få godteri. Det er jo bare kjempestas for de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har jeg noen gang sagt at Halloween er en fantastisk feiring???

 

Vi lager gresskarlykter og tenner lys, ber venner på kake og går sammen på knask eller knep. Sosial og koselig for både barn og voksne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes ikke det er noe værre å tigge godteri i dag enn i romjula jeg da.... =)

 

Og det er jo det samme greiene som nyttårsbukk for eksempel! ( sånn som de gjør mye på vestlandet) Og det er jo liksom helt greit..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...