Gå til innhold

Inspirert: Kunne du drept en pedofil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessuten blir de fleste overgripere aldri tatt. Anmeldelsene blir levert, men altfor mange saker henlegges pga. mangel på bevis. Norge lukker øynene for det vonde og håper på det beste.

Jeg er også misbrukt av min egen far som barn, og etter anmeldelse sitter han ikke ikke, ble ikke rettsak av det engang.

Jeg kunne drept den personen som evt. overgriper mitt barn eller framtidige barn. Jeg VET at jeg ikke kunne pint den personen så mye hvis han/hun var i live, for det norske rettsystemet og fengselet er for mykt og bløtt. Om personen noen gang hadde måttet sone da..

Så for mine barn, og andre barn og voksne i verden ville jeg gjerne leid en leiemorder for å gjøre det. Selv kunne jeg godt gjort det, men av frykt for å havne i fengsel og ikke kunne være her for datteren min ville jeg valgt annerledes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke som hevn tror jeg, men muligens hvis jeg trodde det var eneste utvei for å redde barnet. Det er vanskelig å vite før man står i situasjonen, men jeg har ikke noe ønske om å drepe noen, uansett hva de må ha gjort.

Skrevet

Hadde vel ikke drept vedkommende men sørget for å fulgt etter hvor han/hun oppholdt seg etter endt soning og gjort livet surt for vedkommende med å henge opp lapper i nabolaget osv. Varslet slik at alle viste hvem vedkommende er.

Min samvittighet er slik at jeg aldri kunne klart å tatt et annet liv annet enn i nødverge

Skrevet

Hvis det var selvforsvar, for å redde min datters liv, selvfølgelig...håper de fleste ville gjort det.

Skrevet

Her var det mange "morsomme" svar...

Jeg ble selv misbrukt som barn av min onkel, over lang tid, men hverken jeg eller foreldrene mine har vært inne på tanken om å drepe fyren. Det er enkelte ting man bare ikke gjør.

Dessuten fører ikke hat og sinne noe godt med seg. Jeg har hele tiden hevet meg over den patetiske dusten og lever i dag et helt normalt liv med mann og barn og har det supert.

Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke...Men føler også det er forskjell på pedofile..De som misbruker og bruker vold og kanskje tenner på barn mer av den grunn av den totale MAKT de får over de,-enn at det er en seksuell/følelsesmessig legning synes jeg er forferdeilg..Mange av de som lager og distribuerer filmer er heller ikke pedofile selv, men utnytter disse for å tjene gode penger.

Så har man de som oppriktig blir forelsket i barn, de som er overbevist om at et kjærlighetsforhold mellom voksen og barn, også seksuelt er mulig og normalt...Disse opptrer jo på en helt annen måte...Også helt, feil, burde også straffes veldig, veldig streng (og vondt!!!!!), men ofte så skader de ikke barna fysisk da det på en forskrudd måte er kjærlighet bak og ikke et tennignsmønster som gir de behov for å ha sex med små barn fordi de 1) kan ha full makt over de 2) tenner på redselen de ser i de små barna 3) tenner på smerten de påfører barna 4) tenner på det groteske i egen handling....

EN person som tror han har et forhodl til et barn trenger nok annen straff enn en som gjør det for "Moro" skyld...Og sistnevnte kunne jeg kanskje ha drept,- men mest sannsynlig ikke..Har edderkopp-fobi uten like, men å drepe en.....Ikke på tale...SÅ....

Skrevet

Hadde leid noen til å kutte av han tissefanten.

Kunne ikke drept et annet menneske nei.

Skrevet

Jeg kunne ha drept ja, spesielt hvis det var noe mot mine egne barn. Men jeg ville heller torturert jævelen i evigheter.

Skrevet

Etter at jeg leste en artikkel i aftenposten ser jeg litt annerledes på det... Mange som er ufrivillig pedofile, men som vet at det ikke kan røre barna de "forelsker seg i". Synes faktisk synd på dem...

MEN, så har du den andre delen med de som forgriper seg på barna, og ja, de kunne jeg ha drept. Lett! Bare fantasien kunne satt stopper for alt det jævlige jeg kunne tenkt meg å gjøre med de som misbruker barn!

Dersom jeg ikke hadde hatt familie og noe å tape på fengsel mm, kunne jeg viet livet til å jakte på de jævlene....

Skrevet

Det er mulig jeg kunne gjort noe slikt mot noen som med vitende og vilje skadet noen som stod meg nær.

Hva det har med pedofili å gjøre, skjønner jeg ikke helt. Selvfølgelig kunne jeg ikke drepe noen fordi vedkomnende definerte seg som pedofil.

Skrevet

Synes det er litt fælt å lese om alle dere mødre som ikke bare vil drepe, men torturere og pine folk..

Ingen har rett til å ta et annet liv. Ingen har heller rett til å ødelegge et barn med overgrep, men å gjøre en urett til gjør det jo ikke bedre?

Nå hørtes jeg kansje ut som en kristen "gi det andre kinne" kvinne, men det er jeg altså ikke.

Hadde spørsmålet vært: kunne du drept noen i selvforsvar eller for å beskytte dine barn? JA det kunne jeg.

Men å planlegge å torturere og drepe et menneske etter å funnet ut at han/hun hadde forgrepet seg på mitt barn, det hadde jeg hverken klart eller tenkt på å gjøre. Er dere helt gale?

Tror ikke dere hadde gjort det heller. Normale mennesker klarer ikke å torturere og drepe andre mennesker. Det skal helt spesielle personligheter til før det er mulig, med mindre det er selvforsvar..

Skrevet

Jeg er kampsportutøver og kan derfor drepe med mine bare hender - vet godt hvordan jeg skal gjøre det (kan mange måter). Jeg ville imidlertid aldri drept et menneske med mindre det var umiddelbar fare for andres liv og helse om jeg ikke hadde gjort det.

Skrevet

Hadde jeg tatt en overgriper på fersken hadde jeg nok vært i stand til å drepe ja! Hadde jeg funnet det ut på en annen måte hadde jeg nok anmeldt og gått den riktige veien. Hadde derimot han gått fri eller fått en latterlig lav straff. Ja da hadde han nok endt opp langt utihavgapet med betongkloss som søkke.

Først og fremst fordi jeg ikke hadde taklet tanken på at han kunne oppsøke min datter igjen. Dessutten at han mest sannsynlig hadde forgrepet seg igjen og ødlagt flere liv.

BLir utrolig provosert av å lese om hvor latterlig lav straff overgripere får:

http://www.dagbladet.no/2010/10/30/nyheter/innenriks/overgrepsak/bodo/sverige/14068707/

"I 1984 ble mannen dømt til to års fengsel i Hålogaland lagmannsrett for seksuelle overgrep mot fem andre barn, det yngste seks år. "

2års fengsel?????

Dessutten slapp han ut og fortsatte sine grusomme overgrep...Håper straffen han nå får er en veldig høy.Selvom jeg ikke tror det finnes en straff høy nok for å ødelegge barndom og livet til mennesker slik han har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...