Gå til innhold

Min mann har stilt meg et ultimatum


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5799:0:15,4548:1:0:0:::0:0

 

Her kan du gå inn på de forskjellige sykdommene det blir vaksiner mot. Og da står det hvilke som en bør ta hvert tiende år.

Som du sikkert har forstått, så er vi mange voksne og ikke bare de uvaksinerte barna, som "flyter" på de som er vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig. Jeg skal ringe fhi på mandag å høre begrunnelsen for hvorfor ikke vaksinasjonsprogrammet for voksne er satt i system, dersom det virkelig er slik at hele den voksne befolkning snyter på at barna er vaksinert.

 

Nå ble jeg nysgjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at dette er den absolutt dummeste gunnen jeg noen sinne har ført for å få barn/ikke få barn! Herregud er det MULIG??? Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da hadde jeg ikke ikke fått flere barn!!

Egoistisk av din mann

Jeg vet så altfor godt konsekvensene av å ikke ta vaksiner:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden vil han ikke vaksinere tredje barnet? Har de to første tatt skade liksom? Hvorfor skal booster være verre enn førstegangsvaksinering?

 

Ja ja, det er mange rare mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ville jeg valgt å ikke få flere barn. Med så mange i dagens samfunn som ikke skjønner viktigheten/poenget med vaksinering, i tillegg til våre nye landsmenn som ikke er vaksinert, så hadde det for meg vært uaktuelt å ikke vaksinere barnet. Meslinger er fortsatt dødsårsak nr 1 bland barn under 5 år, for ikke snakke om div alvorlige komplikasjoner etter de forskjellige sykdommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst å forskjellsbehandle barna. Reiser dere på ferie til en annen verdensdel er det bare tredjemann som har stor smitterisiko ved å være der... Sounds like love.... NOT

 

Må også si at jeg syns det var et merkelig utspill fra mannen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som svarer uten å ha lest hele tråden ser det ut som. Smitterisikoen i utlandet er IKKE større en her hjemme. Dette er en myte. Se på statistikk hvor folk som får sykdommene vi vaksinerer mot, se hvor de er blitt smittet. Like mange blir smittet i norge som i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen din er en idiot, du er sikkert ikke den skarpeste kniven i skuffen siden du velger å få barn med han. Helt i orden at dere ikke sprer genene videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en usedvanlig sympatisk og hyggelig fyr, så hvorfor stoppe på det 3. barnet?

 

Ærlig talt; hvordan kan det være mulig? Dersom dette er et seriøst innlegg, er det bare en ting å si: Ikke få flere barn med ham! Signerer Pila til fulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, et kjennetegn på at man er tom for argumenter er at man går til personangrep.

 

Hilsen en som ikke har lest hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en utrolig umoden holdning å sette et vaksineprogram opp mot ett nytt barn.

 

Du må først sette deg ned med mannen og spørre om han ønsker ett barn til. Det har ingenting med vaksnier å gjøre. Hva blir det neste? "Vi kan ikke få et barn til med mindre jeg får en Ferrari..." Eller noe annet dustete...

 

Om man ønsker seg barn nummer 3 handler kun om det. Ikke noe annet. Be mannen din ta stilling til det først. Så kan dere ta vaksinespørsmålet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er tull å utsette små søte for fare pga han er sta eller holder på prinsippet sitt,, Er en grunn til at vi har vaksiner og alle oss andre har no overlevd med alle vaksinene... Hadde han bedt deg ta abort om du ble gravid med ett !"uhell" da? Og dere ikke var enige! Da har du gjerne litt større sjans for å få viljen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er garantert ett tulleinnlegg. vet vaksinedebatt har satt sinner i kok her tidligere. ingen i dette land er så dum i hodet at det er ett ultimatum for å få barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så artig med folk som forstår statistikk!!

 

Hvor ofte/lenge er du vanligvis i utlandet? Mer enn du er i Norge? Trodde ikke det! Det er altså like mange som blir syke i løpet av de to (?) ukene de er i utlandet, som det det er som blir syke de 50 (?) ukene de er i Norge. Hvor er smittefaren størst da? Jeg ville nok gått for utlandet frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, når jeg leser HI, så syns jeg det blir litt parodisk. Som om jeg var veggis, og skrev "Jeg vet at mannen min ønsker seg et barn nr 6, men jeg har sagt til ham at det går jeg kun med på dersom den 6. skal oppdras som vegetarianer. De første fem er ikke vegetarianere, men nå skal jeg fanden skjære meg statuere et poeng."

 

Så alt i alt tror jeg egentlig mannen sier at han ikke vil ha flere barn. Han finner måter å gjøre det vanskelig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/kikhoste.php

 

Å fjerne kikhostevaksinen er hinsides det jeg kaller sunn fornuft.

Om det hadde vært slik at kikhoste kun hadde vært farlig for de som er under 3 mnd, hadde det jo vært kjekt å gjøre det man kan for å hindre smitten i å komme til de under 3 mnd.

 

Min yngste fikk kikhoste selv om hun er vaksinert. Hun fikk selvfølgelig en mildere utgave enn om hun ikke hadde vært vaksinert. Og TAKK for at hun var vaksinert! For hun hostet, hostet, hostet, og hostet. Hun hadde vel 2 timer i døgnet der hun fikk sove, ellers var det hosting.

6 uker varte "moroa". Jippi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva du snakker om. Vi ble heller ikke enige. Husker da eldstemann var baby. Før jeg gikk på 3mnd kontroll ga jeg beskjed at jeg kom til å vaksinere i mot hans vilje. Da jeg kom på helsestasjon hadde han ringt og gitt beskjed at han ikke ville at vårt barn skulle ha noen vaksiner. Jeg sa da til HS at jeg ville vaksinere samme hva han sa. Men da fikk jeg beskjed av HS at det hadde hun ikke lov til å gjøre. Så lenge hun hadde fått beskjed om at en av foreldrene motsatte seg vaksiner måtte hun følge det.

Etter mye frem og tilbake er barna våres nå vaksinert, men vaksiner ødela MYE av småbarnstiden, og nesten et ekteskap. Og det er det ikke verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller ødelegge et eksteskap enn å miste livet sier nå jeg.

hvis mannen til hoveidinnlegger får det som han vil og ungen etterpå blir veldig syk av noe som lett forebygges ved vaksine, vil han nok føle seg dum. komplikasjonene og ettersykdommene etter meslinger o l eer ikke bagateller. i gamle dager hendte det at noen ble blinde eller døve etter såkalte barnesykdommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...