Sweet Amber Skrevet 30. oktober 2010 #26 Skrevet 30. oktober 2010 Det var nok ikke kassadama hun flirte av...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #27 Skrevet 30. oktober 2010 Det er noe med at du er pliktig til å vise legitimasjon frem til du er 25 og kanskje de trodde du var rundt 24-25? Uansett så hadde jeg tatt det som et kompliment, må selv i ny og ne vise legitimasjon på polet eller lignende og jeg. Faktisk synes jeg det er du som oppfører deg dårlig her, den ansatte gjør bare jobben sin. Utrolig lite voksent å kalle noen dum og eksplodere i en alder av 31.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #28 Skrevet 30. oktober 2010 Håper du HI tuller! For kassadama gjør faktisk bare jobben sin. Tror neppe at hun er ute etter å domme deg ut. MEN, skjønner godt at kassadama spurte om leg til deg. Greit nok at du er 31. Men oppfører deg som en 17 åring i dette innlegget. Så det så!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #29 Skrevet 30. oktober 2010 Håper du HI tuller! For kassadama gjør faktisk bare jobben sin. Tror neppe at hun er ute etter å domme deg ut. MEN, skjønner godt at kassadama spurte om leg til deg. Greit nok at du er 31. Men oppfører deg som en 17 åring i dette innlegget. Så det så!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 30. oktober 2010 #30 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har blitt spurt noen ganger på polet om leg, og jeg er over 30. Bare smiler pent jeg når de ser på legitimasjonen, og spør om jeg var gammel nok? Får gjerne litt flaue og rødmende blikk tilbake med en liten latter, blir bare en morsom greie ut av det hele! :-)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #31 Skrevet 30. oktober 2010 Du ville bitt rasende dersom en av de ansatte spør om leg når de er usikre på kundens alder? Da varer du ikke lenge i dagligvarebransjen. Du er kanskje ikke klar over at om de ikke spør når det er kommunens mindreårige kontrollører som skal kjøpe aldersgrensevarer mister butikken retten til å selge slike varer i minst par uker. Hvis det stemmer at du er daglig leder (eller butikksjef, som de som faktisk er i bransjen kaller øverste leder), så vet du hva det gjør med butikkens omsetning. Får man ikke kjøpt øl og røyk i butikken din kjøper de fleste resten av varene sine et annet sted også...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #32 Skrevet 30. oktober 2010 Spurte du henne om hun er dum? Herregud, skjerp deg!! Har jobbet i butikk i flere år og er ung selv. Aner du hvor jævlig det er å bli hanka inn til sjefen og vite at butikken er blitt bøtelagt for nesten 3000 kr fordi man spurte en person for lite om leg, og attpåtil fått kjeft fra sjefen? DET har nemlig jeg opplevd. Dette var på slutten av arb.dagen og jeg gikk hjem dårlig og skjelven i beina.. Siden dette skjedde flere ganger i min butikk ble vi tilslutt bedt om å spørre folk som så ut som de kunne være under 30 om leg. Det er utrolig vanskelig å vite hvem man ikke skal spørre og hvem man skal spørre. Har ved flere anledninger spurt damer over 30 om leg. Så det så..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #33 Skrevet 30. oktober 2010 Tror forresten ikke HI aner konsekvensene å ikke spørre om leg kan bli. Folk kan faktisk bli sparket om de er for sløve å spørre om legitimasjon. Hilsen anonym over.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #34 Skrevet 30. oktober 2010 Om du ikke er 17 år som oppfører du deg iallefall som det. Det tar deg et sek å viser leg, og tror du virkelig jenta huskerr deg igjen fra sist gang, garantert ikke! Har selv en 18-åring som er begynt å jobbe i butikk, han blir stadig påminnet av sjefen som at han må spørre som han er det minste usikker om leg, sjefen er redd for å miste bevilgning, eller få probemer om det blir solgt røyk og alkohol til mindreårige. Som sønnen min sier, det er vanskelig å bedømme alder, han har spurt damer opptil 35 år ...hehe og de bare ler.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #35 Skrevet 30. oktober 2010 det er frktelig vanskelig å avgjøre alder på spesielt jenter. (og utenlandske gutter)16åringer kan fort se ut som de er 23 og 30åringer kan fint ser ut som de knapt nok har bikket 19. det er utrolig vanskelig å avgjøre!!!!! hun trodde nok ikke du var 17 men hun hadde vanskelig for å avgjøre om du var over 25. hun husket deg sikkert ikke fra forrige gang heller. jeg synes heller ikke jeg ser ut som jeg er 17. jeg er 28 og noen har faktisk innbildt seg at jeg er 34, men jeg blir fremdeles spurt om leg i enkelte butikker. men jeg skal innrømme at det er en smule spesielt å spørre en dame som handler bakevarer og bleier i større mengder, om legitimasjon. jeg hadde nok ikke gjort det.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #36 Skrevet 30. oktober 2010 HI her. Hehe ser at det er mange som hisser seg bra opp her. Poenget er at jeg har handlet på denne buttikken jevnlig i sikkert 15 år. Jeg kjenner butikksjefen godt, da vi har barn som går i samme klasse på skolen. Kjenner også de fleste andre ansatte godt. Grunnen til at jeg ble sint er fordi jeg oppfattet jentungen i kassen som herskesyk. Som om hun fikk en slags makt av å sitte i kassen på kiwi å spørre gud å hverman om legg bare fordi hun synes det var artig å få en form for makt???? Som sakt flirte jeg etter første gangen, men syntes det begynnte å bli drøyt når hun spurte andre gangen, for som sakt så er det ikke i tvil utseende messig at jeg er gammel nok til å kjøpe en pakke sigaretter.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #37 Skrevet 30. oktober 2010 Herregud, du må jo ha store problemer! Jenta i kassa spurte vel av bare ren refleks, sånn som jeg spør om kundene vil ha pose selv om de har sagt at de har medbrakt pose, eller ikke trenger det.. Når man har 70 kunder på en dag, kanskje flere i kassen på en dagligvare, så går det automatikk i det. Da jeg jobbet i en Coop Prix butikk spurte jeg alltid om medlemskort når jeg hadde slått inn siste varen, selv om jeg allerede hadde scannet det inn tidligere i prosessen... Er vel ingenting å kave seg opp over, dra fram kortet og la dem se! Selv blir jeg stadig spurt om legitimasjon på vinmonopolet, selv om jeg er 32 år og bare skal ha en flaske vin, men jeg smiler bare og ler litt når jeg ser reaksjonen deres..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #38 Skrevet 30. oktober 2010 Hvorfor i all verden skulle det være motivasjonen hennes? Om du er gammel nok får hun jo ikke noe ut av det. Om du kjenner sjefen er jo irrelevant, også at du har handet der i 15 år. Det sier jo noe om deg når du er helt sikker på at hun husker deg igjen. Det må jo være det du tenker, siden du flirte første gang og ble rasende andre gangen. Sier egentlig noe om deg når du regner med at hun gjør det for å demonstrere makt. Kanskje det er di tankegang, men ikke regn med at alle er som deg.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #39 Skrevet 30. oktober 2010 I innlegget ditt går det ikke frem at det var samme jenta.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #40 Skrevet 30. oktober 2010 hehe ei venninne av meg ble bedt om legg for å kjøpe energidrink, husker ikke hvilken men er visst 14 års grense. Ho er 32. Og nei ho ser ikke 14 år ut, de fleste vil nok gjette at ho er en 26 eller noe. Jeg lo godt når ho fortalte det må jeg inrømme.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #41 Skrevet 30. oktober 2010 UTROLIG hva voksne mennesker skal finne på å irritere seg over!!! Herskesyk?? Høres ut som om DU er sur for at jenta ikke kjente deg igjen... kanskje du ikke er så veldig minneverdig..??.. Hun gjorde jobben sin, og vil du ha den aktuelle varen så SKAL du vise legitimasjon om du blir bedt om det!! Spiller ingen rolle om du er 15 eller 42...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #43 Skrevet 31. oktober 2010 Men du skriver som om du skulle vært det. (Sånn helt seriøst!!!!!!!!!!!)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #44 Skrevet 31. oktober 2010 til 13:12 Beklager, men jeg klarer ikke å se for meg at du er butikksjef, isåfall tror jeg ikke du er spesielt god på personalpolitikk! Hadde du seriøst blitt sint om en av dine ansatte hadde gjort en litt for grundig jobb? Både mannen min og jeg har jobbet i butikk i over 15 år hver pluss at vi har fagbrev i butikkfag, salg og service og vi har vært ass. butikksjefer. Svigerfar er butikksjef i en stor kiwi-butikk og han har eid sin egen butikk i 26 år før det, så butikkyrket ligger familien nært. Og jeg må si jeg fikk sjokk når du sier du ville blitt "rasende" på jenta fordi hun spør kunden om leg! På fredag fikk mannen min telefon fra faren om at det hadde vært kontroll i butikken hans, gutten hadde vært 17år og fått kjøpt øl. Ingen vet nå konsekvensene av dette for butikken. Så kanskje du skal være glad for at de ansatte spør en gang for mye enn en gang for lite?? Må legge til at jeg i dag jobber som salgskontrollør, og kontrollerer nettopp dagligvarekjeder og utesteder. Vi jobber sivilt, og vi bruker lokkeduer. Så bare vær klar over at neste gang kan det være din butikk, og det kan bli store konsekvenser for en butikk som ikke følger salgslovene! Så hvis du har problemer med at dine ansatte prøver å forhindre at dere mister salgsbevilningen, da tror jeg kanskje du burde finne deg en ny jobb. Sorry om jeg høres sur ut, men jeg syns bare innlegget ditt var helt på trynet!
Sweet Amber Skrevet 31. oktober 2010 #45 Skrevet 31. oktober 2010 Hahaha, åh nå lo jeg så tårene sprutet! Dama som skjeller ut kassadama for å mene at hun ser ung ut påpeker at mange hisser seg opp her. Absolutt priceless:D Aldri slutt å dibbe, hi. Du er bare FOR morsom.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #46 Skrevet 31. oktober 2010 Stakkars jente! Hun er nyansatt sier du? Husker når jeg begynte å jobbe i butikk når jeg var 17 og usikker og voksne mennesker ble sinte eller oppgitte av helt idiotiske ting. Jeg tok alt helt inn på meg og hadde vond klump i magen resten av dagen. Fælt at du behandlet henne slik. Det skal en ordentlig overtramp til for at jeg skal bli irritert på butikkansatte. Spesielt tenåringene. Huff... PS: Samboeren min blir stadig vekk spurt om leg når han kjøper vin på polet og han er 32 år. (Jeg blir også det, men jeg er bare 21, så det er ikke så rart )
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #47 Skrevet 31. oktober 2010 Nei, tror du kan slappe av, HI.. "Drittungen" kommer helt sikkert til å huske deg igjen etter dette. Du kommer alltid til å bli husket som den sure, gamle drittkjærringa som skjelte henne ut.. Jeg har født 4 barn og er 31 år. Blir alltid spurt om leg på polet, og jeg smiler og takker den ansatte for å ha "made my day". Da ser jeg tross alt ikke ut som ei kjerring! Jeg lever lenge på en sånn opplevelse Må også legge til at da jeg var "ung", jobbet jeg i en dagligvarebutikk. Jeg spurte pensjonister om leg, (kunne gjerne si "du har fyllt 18 år, eller?") etterfult av et stort smil og et blunk, og du aner ikke hvor morsomt de syns det var! Flere av dem sa til sjefen min at det var så moro å handle av meg. Klart det er forskjell på din og min historie, men poenget er at man må prøve å se humoren i ting, og ikke være så forbanna selvhøytidelige...............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå