Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Holdt på å klikke på butikken i går og har ikke kommet over det ennå. Det startet for et par uker siden når jeg skulle kjøpe en pakke røyk til sambo. Da spør den unge frøkna bak kassen meg om legg. Jeg ser dumt på henne og gir henne kortet mitt hvor det står at jeg er 31!!!!!! Jeg fortalte det til sambo når jeg kom hjem og vi flirte godt. Tenkte at jeg fikk ta det som et kompliment. MEN, to tre uker senere var jeg på butikken å handlet. Masse dagligvarer, bleier, babymat etz... Og en pakke sigaretter til sambo. Da blei jeg jammen spurt om legg igjen av ei ung frøken på sikkert 18 år. DA eksploderte jeg!!! Spurte rett ut om hun var dum! ? Spurte om hun synes jeg så ut som jeg var 17 år??? (Det er jo det hun må tenke sden aldersgrensen for røyk er 18 år) Når du er 31, så ser du ikke ut som du er 17!!! Ga henne kortet og ristet oppgitt på hode over den dumme drittungen.. Jeg har født to barn, Har litt mer enn bare noen få smilerynker. ÅÅÅ hvor mange 17 åringer er det som handler så masse som jeg gjorde den dagen av bakevarer, bleier og andre husholdningsartikler.??? Tipper ikke drittungen spør meg flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Hohoho, selvfølgelig er det morro å spørre deg om leg. når du reagerer sånn. Du blir garantert spurt neste gang også.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 He he. Skal man ikke vise uoppfordret til man er 23 eller 25 eller noe sånt? Er ikke lett å se hvor gamle folk er altså. Jeg får stadig vekk barnebillett på bussen og blir 30 i år.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 Hadde utvilsomt spurt deg igjen, med den reaksjonen der i vente! Hahahaha. Utrolig...! Ellers må jeg jo si meg enig med deg i at det er mange som tydeligvis ikke evner å se sånn ca hvor gamle folk er. Jeg blir spurt om leg hele tiden, både når jeg kjøper røyk og alkohol, enda jeg er 32. De fleste blir flaue og bare flirer når de ser leg'et mitt. Personlig tror jeg forøvrig ikke vi ser så unge ut som 17. Men at de som er 17 ofte ser eldre ut enn de er, pga klær, sminke, attitude etc...?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Tok det som et kompliment første gangen ja. Men ikke like artig når det fortsetter. Dere kan no tenke dere selv hvordan dere ville reagert ved å bli spurt om legg flere ganger på en vare som det er 18 års grense på. Har ikke blitt spurt om legg på polet siden jeg var 18 år sikkert og der er jo mange varer 25 års grense.. Fikk en følelse at denne unge damen gjorde dette som en liten makt demonstrasjon. Hun er nylig annsatt for jeg har handlet på denne butikken i alle år. Tipper hun sikkert synes det er stas å stå der som voksen å kunne utøve en form for makt. Det skal hun ikke få gleden av å gjøre med meg flere ganger hvertfall!!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 HAHA! Hadde jeg vært henne så ville jeg spurt deg om leg. HVER gang du handlet røyk eller alkohol
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #9 Skrevet 29. oktober 2010 HI her! Skjønner virkelig at mange synes dette er hysterisk morsomt, men helt seriøst!!!! Jeg ser ikke ut som jeg er 17 ÅR!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #10 Skrevet 29. oktober 2010 Hun må gjerne fortsette å spørre, hvis hun liker å bli dummet ut selv. Når jeg spurte om hun var dum å ga henne kortet, ble hun stum og helt rød i toppen.. Damen bak meg i køen flirte av henne, så hvis hun vil fortsette å spørre, så kommer jeg til å fortsette å være ufin
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #11 Skrevet 29. oktober 2010 Det er ikke så lett å se hvor gamle folk er nei:) Jeg er 31,og blir stadig spurt om leg,både i butikk,på polet,og utesteder/konserter...Og blir spurt om jeg skal ha voksen eller barne-mndkort. Tar det ikke så tungt jeg da..er litt slitsomt til tider,tenker ikke alltid at jeg må ha med kortet hvis jeg bare skal en tur i butikken og kjøpe snus. Dessuten ser jeg jo ganske ung ut,er ikke så mye jeg får gjort noe med;)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #12 Skrevet 29. oktober 2010 Husk at enkelte plasser har de det som regel at ALLE som kjøper varer som krever aldersgrense skal vise legitimasjon.. Var jo en sak for en stund siden om en eldre mann som ikke fikk kjøpt alkohol i butikken pga han hadde ikke legitimasjon.. Var jo ingen tvil om at han ikke var 17..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #13 Skrevet 29. oktober 2010 Butikkansatte skal faktisk ikke be om legitimasjon om de er usikre på om kundene er under 18 år, de skal be om legitimasjon om de er usikre om kundene er under 23 år.... Så kanskje du ikke ser ut som om du er 17, men tidlig i 20-årene? Det er da ikke SÅ plagsomt å måtte vise legitimasjon vel? Jeg flirer bare litt av det når jeg blir spurt jeg... At du kjøper bleier og babymat har forresten ingenting å si, man kan tross alt få barn før man er 18...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #14 Skrevet 29. oktober 2010 Enten er dette et tulleinnlegg, eller så fremstår HI som en særdeles utrivlig gammel kjerring.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #15 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg forstår HI. Jeg ville riktignok ikke ha skjelt ut jenta i kassen, men jeg ville ha sagt klart i fra at jeg visste godt at jeg verken så ut som 17 eller 23 år, og at jeg opplevde den spørringen etter leg som tullete, og faktisk litt trakasserende. Man spør ikke om legitimasjon når kunden helt klart er gammel nok (og ingen 18-årig tror at en 31-åring er yngre enn seg, det tror jeg ikke på!). Ville ha opplyst om at dersom hun fortsatte, ville jeg ta det opp med sjefen hennes. Er enig med HI, tror nok hun syntes det var stas å kunne herse litt med kundene. Det er en skikkelig uting!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #16 Skrevet 29. oktober 2010 I alle dager, alt man gidder å ta personlig. Hun er ung, nyansatt og vil ikke gjøre feil. Har sikkert fått beskjed om at det går kontrollører og sjekker om de ansatte spør om leg. Så da spør hun vel alle, da.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #17 Skrevet 29. oktober 2010 Lurer bare på hvilke varer som har 25-årsgrense på polet jeg? 18 på øl og vin, 20 på brennevin, selger de noe der som jeg ikke vet om?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #18 Skrevet 29. oktober 2010 Nei. Men man er jo pliktig å vise legg opp til en viss alder. 23 eller 25? Og da blir ofte alle man tror kan være under den alderen spurt.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #20 Skrevet 29. oktober 2010 Man gjør ikke jobben sin dersom man krever leg av noen som helt klart er gammel nok, da trakasserer man kunden. Jeg er daglig leder i en matvarebutikk, og jeg hadde blitt rasende dersom jeg fikk vite at en av mine ansatte oppførte seg slik!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #21 Skrevet 29. oktober 2010 Her er det DU som er dum! De som sitter i kassen blir innprentet at de alltid skal spørre om legitimasjon hvis de er det minste i tvil. Det kommer jo stadig kritikk over at 15-åringer får kjøpe røyk. Smil og vær glad for at kassadama gjør jobben sin! Hva er vitsen med å lage oppstyr over det!?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #22 Skrevet 29. oktober 2010 Hærre fred da! Vet du hvordan det er å sitte på andre siden da? Er du klar over at om den som sitter i kassen selger alkohol/røyk til mindreåringe så kan butikken miste retten til å selge denne typen varer i en gitt periode + at man får en bot som er lite pen. OG om man er vikar så får man ikke mere jobb for å si det sånt om man er den som gjør feilen. Det er vanskelig å se hvor gamle folk er. Jeg sitter i kasse selv innimellom og har gjort dette gjevnlig i mange år nå. Enkelte 16åringer sminker seg så de ser ut som gamle kjærringer. Helt seriøst. Mulig de tror at de blir utrolig pene av å se ut som at ansiktet ble spaklet før de gikk ut døra, hva vet jeg. Nå er det også sånn mange steder at det er mange unge som har barn, så at du handler babymat, bleier og baketing er ikke noen grunn til at du ikke skulle vise leg. Ta det som et komplement! Du har født to barn og har levd noen år, men ser fremdeles ung ut. Og for all del HÅP at det sitter noen som spør om leg og er strenge den dagen barnet ditt prøver seg på å kjøpe ting h* n ikke er gammel nok til.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #23 Skrevet 29. oktober 2010 Hei;) Jeg blir også spurt om leg fra tid til annen...Tar det som et kompliment og smiler bredt hver gang!Er en 28 år gammel tvillingmamma som også handler masse bleier og som har begynnt å vurdere rynkekrem...hehe!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #24 Skrevet 30. oktober 2010 Og neste gang det kommer inn en 17åring som ser eldre ut, vil ikke denne utskjelte jenta tørre å spørre om leg om hun er usikker, godt jobba!
Sweet Amber Skrevet 30. oktober 2010 #25 Skrevet 30. oktober 2010 Herreguder, for en barnslig reaksjon. Sorrry, men du OPPFØRER deg jo som om du var mye yngre enn 17. Er det MULIG? Det er jobben til hun i kassa å spørre etter leg når hun er usikker. Er det så vanskelig å ta førerkortet ut av lommeboka altså? Jeg er 30 og blir spurt om leg på polet hver eneste gang. Skulle jeg stått og kjefta på folk av den grunn hadde jeg vært megaflau. Ta deg sammen. Seriøst, det der går ikke an!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå