Gå til innhold

Hvor mye har du lagt på deg?


Vårlillespire mai 2011<3

Anbefalte innlegg

Syns det hadde vært litt morsomt om vi kunne sett hvor mye en og hver av oss har lagt på seg. Vi alle er jo forskjellige, men mens vi venter kan vi jo ha det litt gøy på vår egen bekostning:P

 

Selv er jeg ti uker, 1.67 høy og ikke lagt på meg noe.

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Vårlillespire

 

Helt i begynnelsen av svangerskapet gikk jeg faktisk ned et par kilo (antagelig fordi jeg spiste og trente vanlig mens kroppen brukte mer energi på å holde liv i et lite frø). Nå spiser jeg litt oftere, men trener som før og har ikke lagt på meg enda. Men jeg synes selv jeg begynner å se en endring på magen. Spesielt på kvelden er den oppblåst i veldig "gravidform". Noen bukser er allerede kassert.

Skal bli spennende å se hvor mange kilo som kommer etterhvert :)

 

Lillevanilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt på meg noe enda. Men kan jo være for at jeg har vært mye kvalm og har kasta opp mye. Er 8+2 i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt på meg noe. Spiser hele tiden, for å prøve å holde kvalmen unna, men det hjelper ikke. Jeg bare kaster opp "hele" tiden. 2-3 ganger om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 11 uker ca,er 168 høy og har gått ned 2 kg pga kvalme og oppkast.

 

Er det ikke herlig? (ironisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff i starten var jeg også kvalm, men fikk i meg mat for det, er jo helt matgal. Men prøver og spise sundt og drikker 2-3 L vann hver dag da. Men tenkte siden kvalmen har gitt seg at jeg kunne starte og trene, men får se hva de har å tilby. Det kan vel ikke være farlig og vrikke litt på rumpa og bevege seg bare man ikke tar i for hardt? Spent på hva som skjer!

 

Ha en strålende søndag damer! Morsomt at så mange ville være med og svare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier til vanlig 61 kg. Idag viste vekta 62 Så en kg opp da, er i min 9.uke..

 

Hmm...magen BULER, føler meg som en potetsekk igrunn, men med fokus på hva som faktisk skjer er det jo heeelt fantastisk flott da:)

 

Jeg SKAL være aktiv og ikke gå mer opp enn det som er nødvendig, vil tross alt ha tilbake kroppen min ETTER babyen også:)) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh!

det er bare jeg som har lagt på meg jo! Her kommer grammene krypende for hver dag som går, nærmer meg vel 1,5 kg i uke 9...

Jeg har ikke kastet opp da, men spiser ikke mer enn vanlig og trener 3 ganger i uka. Får håpe denne vektøkningen ikke forstetter i samme tempo! :) Har bare lagt på meg ca 10 kg i mine forrige svangerskap, men da har jeg vært over 7 kg i pluss ved startstreken! Føler jeg har et bedre utgangspunkt nå! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 63kg ved positiv test og gjør det fortsatt, selv om jeg syns magen ser mer "posete" ut enn vanlig... Trivselsvekta mi er 58kg, så etter forrige svangerskap har jeg 5kg "for mye", så jeg håper at jeg ikke går opp mer enn jeg har gjort de andre gangene... Da har jeg endt opp på en "sluttvekt" på 77-78kg! Fryktelig tungt... Håper denne gangen at det kanskje ikke blir mer enn 75kg i "sluttvekt";) Trener gjør jeg jo litt, men ikke noe spinning ol... Blir 1 times tur med bikkja 3-4 ganger i uka, og så trener jeg litt styrke 2-3 ganger i uka. Må skjerpe meg med det så jeg får styrka ryggen godt før magen blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, tørr ikke veie meg - VET at jeg har lagt på meg flere kilo allerede da jeg spiser som en hest i et forsøk på å minske kvalmen. Ingenting kommer opp igjen heller. Slik har det vært i de andre svangerskapene også, men det bruker å stabilisere seg i 2. trimester, og gikk vel opp 10 kg til sammen forrige gang.

 

Men skal på kontroll i morgen, så blir vel pisket opp på vekta da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått ned, 1,5 kg, fordi jeg har vært så kvalm. Merker jeg sliter med å få i meg nok veske, noe man ser når jeg tisser på morgenen... Men kiloene kommer, så jeg er ikke redd for det. Sist la jeg på meg ganske mye på slutten, gikk to uker over og det var kjempe varmt ute, men når jeg kom hjem fra sykehuset var jeg 10 kg lettere. Resten rant av med ammingen, spessielt fra lillegutt var 2-3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 9 og har lagt på meg 1,5 kilo. Mesteparten er nok på puppene og magen. Jeg som har alltid har hatt ganske flat mage og små pupper ser nå litt mer frodig ut, hihi. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei junimini!

 

jeg har d på samme vis, forrige svangerskap gikk jeg opp 8 kg, alt før uke 26!

 

jeg føler meg bare feit!! :)

 

hadde vært gøy å slått følge med deg! :)

 

når har du termin?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er strax 12 uker, har gått ned ca 5 kg. Er 172 cm og litt for tung i utgangspunktet, så det er nok ingen krise.

Har nesten ikke spist siden jeg ble gravid, og siste ukene har jeg spydd verre enn verst hvis jeg har spist noe. Får kun i meg mat på kveldstid.

 

Forrige svangerskap gikk jeg også nedi starten, men ikke så mye som nå, og la ikke på meg mer enn et par tre kg før jeg kom over i 3 trimester. Totalt ble det den gangen 14 kg pluss. I og med jeg er en del tyngre når jeg starter denne gangen håper jeg at jeg ikke legger på meg like mye nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nåla på vei opp i skyene. Lagt på meg 3 kg, i uke 9+5...Forrige gang la jeg på meg 8 kg i løpet av svangerskapet, så tipper nok jeg slår det denne gang...magen også er på stormtur fremover, kjenner det skikkelig på buksene, og føler at alle ser at jeg er gravid...sist ble jeg mer kvalm etter 12 uker, så er nesten så jeg satser på litt kvalme slik at jeg stabiliserer vekta litt her nå... =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke badevekt hjemme, så jeg veier meg aldri. Men, når jeg var gravid sist, men mistet i uke 11, da var jeg 58 kg. Og nå når jeg var til legen forige uke, 10 uker på vei, da veide jeg 62 kg... og mage, det har jeg jaggu fått. Så opp 4 kg, og en buksestørrelse, fra 36 til 38.. Hehe, håper jeg ikke blir ei dundre! Trener ikke, men jeg har en jobb der jeg går og står i 8 timer i strekk, butikkjobbing i julestria er jo trening i seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er uke 10 og har i ikke lagt på meg, men det er nok fordi det var litt for mye her i utgangspunktet... er 1.75, veide 77-78 kilo etter to barn fra før. Prøvde å gå ned til trivselsvekt (rundt 68-70) før jeg ble gravid, men klarte det ikke...

Gikk opp 15 kilo med førstemann og 18 kilo med nummer to. Satser på at det ikke øker med tre kilo fra 18 denne gangen...

Prøver å spise sunt og trene, det er nok det viktigste, å holde seg i "gang" så det ikke blir så vanskelig å komme ned i normalvekt etterpå, tenker jeg....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt på meg en kilo tror jeg, kanskje litt mer. er i uke 11 nå. veier til vanlig rundt 63 kilo (er 1,72) og nå var jeg på vekta og den målte meg til 64,4 kilo. Er aktiv med ridning enda, men det tror jeg kun kommer til å fortsette frem til jul eller januar så da må jeg finne meg en ny treningsform slik at jeg kommer raskt tilbake til min "vanlige" kropp etter fødsel. Dette er første svangerskap for meg, har ikke hatt noe kvalme eller noe slikt...bare økt appetiit. min mor ble veldig tung i sine svangerskap (og slet veldig med å gå ned igjen), så jeg er nok litt bekymret for at jeg kommer til å legge på meg like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...