Gå til innhold

Knask eller knep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken da går man det?

Vet jo at dagen er på søndag, men går man da på søndag?

Er så noen som sier at de skal gå lørdag og noen sier søndag.

Tenkte litt sånn for at nabolaget skulle slippe å ha dem flyenes på døra hele helgen, at flertaller av oss gikk samme dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ledd høyt om noen kom på døre for snop i oktober, og bedt dem komme igjen i romjula i stedet.

Hva er greia med alt dette tullet foreldrene prakker på barna for tiden?

Foreslår at du flytter til USA, og sender ungene ut på søndag (som er halloween).

Skrevet

Be dem vente til 7. november, som er Allehelgensdag. Når de så kommer den dagen, så si til dem at Halloween var forrige helg.

Skrevet

Herregud, for noen idiot svar.

Skrevet

Skrevet

Du bør holde dem hjemme, lker ikke barn som tigger på dørene

Skrevet

Skrevet

Her skal min datter og noen venninner gå på søndag. Men tror det skjer ting på lørdag også og regner med noen kommer på døren da.

Dette har jo blitt en stor greie uasett om vi forldre liker det eller ikke. "Alle" i klassen og på skolen skal gjøre noe i forbinnelse med halloween. Noen skal ha fest på lørdag og det er kostymefest på fritidsklubber rundt forbi. Det ville blitt veldig surt for min datter hvis jeg skulle nektet henne å være med så derfor får hun kle seg ut og gå knaske eller knep som flesteparten av ungene rundt her gjør.

Ja jeg vet man ikke trenger å gjøre alt som alle andre og har hørt "hvis alle andre hoppet fra et stup ville du gjort det samme?"

Men dette synes jeg er ok hvertfall.

Så sånn blir det her :)

Skrevet

Den eneste idioten her inne, er hun som svarte 13:32 + to ganger før det.

Skrevet

Den dagen trekker jeg for gardinene og slukker mesteparten av lyset. Åpner ikke opp noen frekke tiggere ringer på. Gjør de hærverk, skal jeg løpe etter dem og kaste dem i asfalten.

Skrevet

Om barna dine ikke kan spise seg mette hjemme skal jeg selvsagt gi dem litt mat, men om det er bare slik at de av mangel på oppdragelse terroriserer nabolaget fordi foreldrene er amerikanskinspirerte, vil de få grei beskjed om at de ikke er velkommen på døra utenom i romjula.

Såvidt jeg veit går amerikanske barn bare på dørene til de som signaliserer at de er med på leken med gesskarlanterner el.l ved inngangspartiet på huset. Er i alle fall slik med de jeg veit om.

Å komme uanmeldt og tigge er regelrett uhøflig....

Skrevet

Den dagen pleier jeg å fingre meg ekstra mye i analen før jeg åpner og gir dem godteri. De pleier ikke å komme igjen, ihvertfall ikke de samme barna. De voksne ser rart på meg dagen etter, men det driter jeg i.

Skrevet

Takk for ordentlig svar.

Har det som deg. Skulle gjerne vært foruten dette "tullet", men.......

HI

Skrevet

Jammen herregud for noen sure kjerringer! Men sånn er det vel på dib..

Kan dere ikke skryte av kostymene og si dere ikke har noe å gi da? Eller gi dem et eple?

Ungene mine synes det er mest stas med kostymene og at de skal ut å gå i mørket med lykt sammen med vennene sine og at det er en spennende dag som det skjer noe gøy. Ikke godteriet dem tenker mest på..

Skrevet

Her var det mye barnslig.

Greit at man ikke liker ting, men makan til språk bruk.

Skrevet

Å så gøy. Å så gøy! Å så gøy!!!! Å så gøy!!!!!!

Skrevet

De skal jo selfølgelig gå på søndag, det er jo da dagen er! Ikke lørdag fordi det passer best...

Man feirer ikke jul og nyttår den dagen det passer best heller, gjør man vel? Halloween er 31. oktober, ikke 30. okt eller 01.nov.. :P

Ler godt av de grå musene her som absolutt er så imot halloween, men at julebukk er heeeelt ok...hahaha, det er jo samme greia;) Julebukk-tradisjonen er ikke norsk den heller, og det virker jo som d er det dere syns er det verste.. at halloween ikke er norsk nok!!

La nå ungene ha det gøy med kostymer og kos, det er 1!!! dag i året... slapp av gærne kvinnfolk...

Skrevet

Greit nok det, så lenge du instruerer dem til å gå til folk de kjenner eller de som har halloween-effekter.

Klart at jeg ville vært høfllig mot unger jeg kjente, helt greit at de kommer på besøk både med og uten kostyme.

Men å komme til ukjente for å tigge, når de ikke har signalisert at det er greit, er undermåls...

Skrevet

Tydelig at du ikke har peiling, 13:41. Å påstå at julebukktradisjonen er "samme greia", er jo helt hinsides. Hørt om noen som får inngansdøra smadret av egg eller ketchup fordi man ikke gir noe? Julebukker synger som regel en julesang. Halloween-ungene derimot står der bare helt tause og tigger godteri. Som man kanskje ikke har i hus engang.

Skrevet

Synes det er koselig om de nærmeste nabobarna eller tantebarn kommer innom, men jeg orker ikke kjøpe inn kilovis med godis til stokk fremmede unger som kommer og bråker på døra og krever snop.

Det er også alltid noen skikkelig ufine unger som finner på masse dritt hvis man ikke åpner. Kjenner det klør i fingrene når jeg ser og hører om sånne episoder. Digg eller deng burde kunne fungert begge veier innimellom ;) "Nei, jeg har ikke no digg, men du kan få litt deng!"

Er helt enig i at julebukk er en mye koseligere (og mye mer norsk!) tradisjon :) Da har jeg alltid litt ekstra godt til små skjønninger som står på trappa og synger :)

Skrevet

Takk til alle som svarte ordentlig.

-uten voldelige tendenser og aggresjon.

HI

Skrevet

Volden er det barna som står for.

Skrevet

Har aldri opplevd vold og hærverk fra ungene som går rundt, selv om jeg ikke har hatt noe å gi.

De voldelige ungene er vel barn av en av disse sur-maga damene her inne med voldelige/ufine uttalelser. Ungene må jo ha det fra et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...