Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Ser det er mange her inne som er så heldige å arve klær til barna sine. Jeg lurer bare på hvem dere arver av? Hva kjøper dere nytt?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Vi har arvet masse klær. Nesten alt i grunn, Synes det er helt topp. Hva kjøpte vi nytt. Hmm. kjøpte noen leker og nyfødtklær og ulltøy. Vi bruker ikke brukte sko. Han får nye når han trenger det. Vi har arvet fra jobbkollega, klær som vi selv har brukt, søsken og kusiner fettere som er ferdig med barn
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Bestevenninnen min fikk barn et år før meg, så fikk det meste vi trengte av de(lite brukt). Et annet vennepar hadde litt klær og ting som ikke var brukt mye som vi fikk. Ellers har besteforeldrene på begge sider kjøpt inn masse også. Kunne få seng, vogn, voksi osv også, men dette ville jeg ha nytt.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Arver fra to kusiner og en tremenning. I tillegg har vi faktisk arvet litt fra noen i barnehagen. Vi kjøper som regel ulltøy og yttertøy samt sko og støvler som brukes til hverdags. Det blir som regel ganske slitt.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Mest fra søstra mi sine unger, men også fra venninner sine unger, og så kjøper jeg på loppemarked. Det er billig det :-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Arver ofte av barna til søstra mi. Hun har to gutter, vi har en så langt Kjøper mye nytt, men får mye derfra, synes det er veldig greit. Kjøper nytt mest for at vi synes det er ksoelig å handle til han,+ at vi synes han skal få ha litt nytt også,men tror egentlig ikke vi hadde trengt det
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Vi arver litt av det meste i grunn. Arvet en del utstyr (leker, matter osv). Men vogn, seng og bilstol fikk poden nytt. Vogn var det ikke å få arvet i nærmeste familie, og siden vi bodde i byen den gangen ungen brukte vogna, så ville jeg ha en som var skikkelig tilpasset mine og barnets behov da det var det mest brukte fremkomstmiddelet. Bilstol kjøpte vi ny fordi vi ikke stoler på brukte (mannen min jobber innen bil, så han var meget streng på akkurat den) og seng fikk vi i barselgave fra foreldrene mine. Men alle uteklær (med unntak av årets vinterdress) har vi arvet, masse hverdagsklær, en del ullklær osv har vi arvet. Også kjøper jeg en del ullklær på Freetex siden de gode gamle hjemmestrikkede er lette å få tak i der Til neste barn kommer vi til å bruke opp igjen seng, spedbarnsete og evnt sete nr 2 og det meste av alt annet utstyr. Men vogn må vi ha ny siden vi nå bor litt mer landlig til, og da funker det ikke like godt med en snerten liten trehjuling som er tilpasset asfalt og bygater Mest sannsynlig kommer vi til å kjøpe den brukt på Finn.no eller noe i den duren, for jeg eeelllsker å handle brukt/arve
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 Selv arver jeg noe til minsten, men ingenting til storesøster. Merker stor forskjell. Til minsten kjøper jeg bare om det er noe spes han trenger, men sko og yttertøy kjøper jeg nytt. Storesøster må alt kjøpes nytt til og det er jammen dyyyrt;) Selv gir jeg videre til venner og andre som ønsker det;) Egentlig er det synd at det er så lite arving sammenliknet med før. Det er jo sjeldent de sliter ut når de er små. Det sparer både miljø og lommeboken når man er heldig å arve;) HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #9 Skrevet 24. oktober 2010 Vi fikk endel klær etter en dame jeg en gang jobbet sammen med. Hun har to sønner og god råd, så det hun har kjøpt har vært veldig god kvalitet og mye spesielle klær fra div andre land de har reist til. Selv var jeg arbeidsledig da jeg ble gravid så hun har sendt meg hele søplesekker fulle av klær i flere omganger:) (og de er fortsatt fine etter bruk og veldig mye av det har kunnet arves videre:) det er veldig fint for miljø og reduksjon av søppel å kjøpe kvalitetsklær gitt)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #10 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg bare tenker litt på hva som skjedde. Da jeg var liten arvet man jo alt fra alle og ga det videre når man var "ferdige" med klær og utstyr. Nå kjøpes det i hytt og pine.. Kjenner jeg gjerne skulle arvet mer, men når man ikke blir tilbud så blir det jo med tanken. Vi tenker jo alle forskjellig og jeg tråkket en på tærne en gang da jeg spurte om hun var intr i å arve etter min datter.. Fikk som svar om jeg trodde hun ikke hadde råd til å kjøpe egne klær selv.... HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #11 Skrevet 24. oktober 2010 arver fra ulike hold vi, noe familie og venner. kjøper litt på bruktbutikker også. fyller mest påder vi har arvet litt lite, feks etpar pysjamaser i noen str, strømpebukser. ullundertøy som brukes noen mnd blir stort sett oppbrukt så det kjøpes nytt. god lue og gode votter som passer den enkelte ungen, noe fottøy. men har også 3 sett besteforeldre, samt flere barnløse tanter som handler nytt tøy. både uteklær, hverdagstøy, undertøy, vintersko og masse søte kjoler. har barnebunader som mamma har tatt vare på fra jeg var lita som brukes til jul og 17.mai (kjøper ny skjorte ofte) Etterhvert som barna blir eldre er tøyet mer slitt, det blir mindre å arve og man må kjøpe mer nytt.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #12 Skrevet 24. oktober 2010 Datteren min har arvet stort sett alt. Fra min lillesøster på 5 år (lillesøster født i august så alle klærne passer bra til årstidene): Sportsvogn som kun har sittedel, klær som bodyer, strømpebukser, masse fintøy og andre gode klær Fra mine brødre 7 og 8 år: Seng, noen klær som er nøytrale, smekker (dem hadde ekstremt mange!), leketøy Fra mine søskenbarn, to jenter på 4 og 6 år: Masse klær! Vogn med bag, sånn vinterdress til å ha i bilstolen, og en hel haug med utedresser Jeg har selv kjøpt: seng til vår egen leilighet, smokker, tåteflasker, bilstol, noen klær, lekematte og leketøy. Flott å arve, særlig siden vi nesten ikke har fått noen gaver (rart).
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #13 Skrevet 24. oktober 2010 jeg er 22.52 Kunne også arvet stellebord fra en nabo, men det ville jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #14 Skrevet 24. oktober 2010 Vi har et barn på 8 mnd, og vi har så langt nesten ikke kjøpt noen klær til han fordi han har arvet så mye / fått i gave. Han arver klær fra søskenbarnet mitt. Vi har også arvet vogn, seng, leker, dyner, vippestol, tripptrappstol, gåstol m.m. Vi setter kjempestor pris på at vi er så heldige å arve utstyr.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #15 Skrevet 24. oktober 2010 2304 her igjen. Det vi kjøpte nytt var bla. flasker, brystpumpe, smokker, kluter, uro med klassisk musikk, babygym osv. Samt noe ulltøy selv om h*n også arvet en del av det. Lille har også arvet klær som jeg og mannen min brukte da vi var små ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #16 Skrevet 24. oktober 2010 Skulle ønske at noen kunne arve ting og klær etter mine jeg. Har huset fullt av masse nesten ubrukte ting, og ingen venner eller søsken som ser ut til å formere seg med det første...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #17 Skrevet 24. oktober 2010 HI Jeg arver gjerne jeg.. hihi Sitter selv og pakker klær i poser etter hvilken str som er oppi som skal videre.... Men til hvem??
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #18 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg vil veldig gjerne arve til min lille.. Finnes det noen som ønsker å gi videre utstyr og klær fra str 74-80 til gutt tar jeg mer enn gjerne imot!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #19 Skrevet 24. oktober 2010 Må spørre om hvor lenge arver barna? Blir på en måte litt galt hvis et barn bare arver, mens de to andre får alt nytt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #22 Skrevet 25. oktober 2010 Vi har arvet veldig mye klær! Min søster fikk barn et par år før meg så vi har arvet utrolig mye fra dem. I tillegg arver vi litt etter en nabo som er 1 år eldre enn vårt barn. Utrolig kjekt, vi har nesten ikke kjøpt klær til barnet selv... Det vi arver bruker vi i barnehagen og til hverdags, og det er jo flest hverdager. Selv kjøper vi sko, uteklær og pene klær som kan brukes til bursdager, helgebesøk osv Vi er superfornøyd!!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #23 Skrevet 25. oktober 2010 00.20 Hvis du ville arve klær og du bodde i nærheten av meg.. hihi Men jeg er et stykke unna.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #24 Skrevet 25. oktober 2010 Her er det nå minstemann som arver, siden eldste er i en aldre der de fleste bruker opp tøyet sitt (og dermed ikke kanm la det gå i arv) Minsten arver fra storebror, en fetter og bestekompisen til storebror. Vi kjøper nye sko, og det han ellers trenger. Og gjerne penklær og utedresser. Det vi arver av utedresser og sko blir som regel ekstraskift, eller ligger på hytta.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #25 Skrevet 25. oktober 2010 Barnet vårt blir det første barnebarnet på begge sider, verken hans søsken eller mine søsken har barn. Samme gjelder kusiner og fettere på begge sider. Mine jevnaldrene venninner har ikke barn så blir dårlig med å arve klær her i gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå