Gå til innhold

Hva er det frekkeste du har opplevd i en butikk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i en klesbutikk og skulle kjøpe en presang til en venninne. Jeg fant til slutt en enkel kort kjole som jeg med 99,9% sikkerhet visste at hun kom til og like veldi godt.

Jeg fant rett str og skulle gå i kassen og betale for den.

Da sier hun som ekspiderte HØYT foran en masse folk (dette var en lørdag rett før jul)" den der er da ALLLLTFOR LITEN til deg, du som har så tjukk mage bør heller finne noe som ikke er så tettsittende".... Fy så sinna jeg ble og forklaret med sint stemme at dette faktisk var en presang.

Mandagen gikk jeg rett ned og forlangte og få snakke med butikksjefen. Fikk heldigvis en skikklig unskyldning og hun lovde at vedkommende skulle få en repremande!!!

Noen andre som har opplevd noe frekt i en butikk???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, er en butikk her i byen som jeg liker veldig godt, hvor de ansatte behandler meg som en tyv! Skjønner virkelig ikke hvorfor, jeg har aldri i mitt liv stjålet noenting, og har handlet mye der. Ja, jeg kan bruke 1 time på barneavdelingen når jeg har tid til overs, går igjennom alt for det er så mye fint der... men betyr det at de skal være skeptiske og se på meg med skråe blikk??

Får meg ikke til å spørre heller, om hva som er problemet... men irriterer meg såpass at jeg unngår den butikken der... selv om jeg liker så og si alt de selger!

Skrevet

Ikke fra ekspeditør men fra medkunde. Jeg og medkunde kommer samtidig frem til kassen og når det blir "vår tur" sier jeg: "du kan godt gå først", hvorpå vedkommede svarer: "eh, ja, jeg var uansett før deg". Jeg ble bare stående å måpe, hva med å si "takk" selv om hun uansett mente hun var først. Trenger ikke svare fremmede (eller kjente for den saks skyld) folk på den måten.

Skrevet

En dame i en fin kjoleforretning som mønstret meg opp og ned og erklærte at "her har vi nok ingenting som passer deg!"

Jeg var (dengang) en liten og nett str.36, men jeg gikk i gummistøvler og regntøy og det passet nok ikke helt for damen.

Jeg tok allikevel en liten kikk på et par stativer og da kom damen med en kjole og sa med et sukk "du kan jo prøve denne.." Den var sikkert 3-4 størrelser for stor, så jeg gikk og brukte opp 1000-lappene mine i en annen butikk hvor de forsto at selv om man går i gummistøvler når det regner så er man ikke en boms.

Skrevet

Var i en spesial bh forretning, har ganske store pupper, så trengte litt hjelp til bh-tilpassing. Hadde venninnen min med, trodde øynene hennes skulle trille ut av hodet hennes da butikkdama tok steget inn i prøverommet, stakk hånda ned i bhen og løftet puppen bedre inn i bhen. Var ganske mye yngre på denne tiden, så turde ikke si noenting! Snakk om sjokk...

Skrevet

Kanskje ikke det frekkeste, men det var en utrolig ekkel opplevelse.

Jeg var 12 år da jeg og venninna mi var å skulle handle for morfar i et større butikksenter. Da vi skulle gå gikk alarmen av på meg og jeg måtte gå gjennom alarmporten flere ganger, tømme lommene og vrenge sekken. Da alarmen fortsatte å gå kom butikksjefen og tok meg med inn på kontoret. Venninna mi måtte vente utenfor. Han beskylte meg for å stjele, at han skulle ringe politiet og at jeg ville komme i fengsel. Jeg fikk ikke ringe hjem og jeg var kjempe redd. Gråt masse for jeg hadde ikke stjålet noe og jeg ville bare gå hjem. Han var utrolig ekkel og jeg satt der i nesten to timer før morfar kom.

Heldigvis hadde venninna mi gått hjem og hentet morfar. Og han var midt sagt forbanna!!!!

Den dag i dag synes jeg det er ekkelt med butikkalarmer.

Skrevet

Jeg ville nok kikket litt skrått på en som brukte unormalt lang tid på å kikke på ting om jeg jobbet der jeg også. Det virker sikkert som du går og venter på en mulighet til å putte noe i veska. Det er ikke mange som bruker en time på kikking.

Skrevet

Uff, det der har jeg også opplevd, bare at hun trakk fra forhenget først, før jeg hadde fått bh-en skikkelig på meg, og det var flere andre i butikken. Ble så paff at jeg ikke klarte å snakke, nesten litt lammet rett og slett. Trakket så langt over mine grenser at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Endte med at jeg sa bh'en var perfekt, hev på meg klærne mine og kjøpt den bare for å komme meg ut av butikken og slippe unna hele kjærringen. Har aldri vært i den butikken igjen.

Skrevet

Var i en butikk der de selger mye fint kjøkken utstyr. Hadde med vogna og gikk inn for å se etter et service som jeg hadde tenkt til å begynne å spare på. Det stod pappesker overalt og jeg kom meg ikke frem med vogna. Hun som stod i kassa stod å snakket med en venninne og kikket bare rart på meg når jeg spurte om hun kunne hjelpe meg å flytte pappeskene så jeg kunne komme frem til kassa.

Så sa hun: "Dette er ikke noe barnebutikk, så det er nok ikke plass til at dere kan komme frem her. Beklager" mens hun himlet med øynene og fleipet om det til venninna si.

Jeg stakk fort men kom tilbake å sa ifra til sjefen der. Hun beklaget på det sterkeste og ga meg faktisk et gavekort som plaster på såret. Har aldri sett hun frekke der siden. Hu fikk vel sparken.

Skrevet

men jeg går jo rundt med klær jeg skal kjøpe på armen, og vesken er så liten at der får jeg ikke noe oppi.. og den er alltid lukket når jeg er i butikker. De har alt mulig der, klær i alle varianter, pluss sminke og stæsh. Så ja, jeg bruker litt tid der når jeg først skal handle.. men jeg går ikke rundt å lusker rundt, jeg går jo der de tydlig kan se meg. Og når jeg går til kassa og betaler ofte 1000 kr, så skulle man vel tro at de skjønte at jeg ikke stjeler?? skulle jeg stjele noe til en 50 lapp da, og betale for resten? Blir for dumt...

Skrevet

Jobbet i en klessbutikk, og ble dyttet overende av en psykisk utviklingshemmet person!! På selve julaften faktisk:(

Skrevet

Det er faktisk folk som gjør det, vet du. Tyver har ikke stempel i panna, derfor blir de som gjør det som tyver vanligvis gjør fulgt med på..

Skrevet

På selveste julaften til og med!

Leit at du ble dyttet, men det var neppe frekt ment.

Skrevet

så da må jeg kjappe meg gjennom butikken da, for at de ikke skal tro at jeg stjeler? Blir irritert av at de tror slikt om meg... for det må være noe sånt de tror utifra måten jeg blir behandlet på...

Skrevet

Prøvde ei bukse på Carlings en gang, der han som jobba der kom inn i prøverommet, stakk fingrene innafor buksekanten og konkluderte med at "den satt jo fint".

En annen gang var det ei som jobbet i en klesbutikk som snakket så sykt stygt til ei annen som jobbet der. Hun manglet vekslepenger, og spurte "sjefa" om de skulle gå en plass og veksle. Da fikk hun svaret: "Ja, så gå en plass og veksle da, hvorfor spør du meg?? JEG KAN DA VEL IKKE TRYLLE FRAM PENGER!!!" Only på City Syd; dere er herved boikottet!

Skrevet

En venninne var med meg i et parfymeri da jeg skulle kjøpe en ansiktskrem. Kvinnemennesket bak disken snudde seg da til min venninne og sa "herregud så mye rynker du har, du ser jo ut som en pensjonist, slik kan du ikke se ut". Min venninne og jeg var 25... Jeg sa klart i fra og gikk til en annen butikk med mitt ærend.

Skrevet

Nei personen virket ustabil, jeg drev å ryddet i noen strømpebukser da personen trodde jeg skulle ta en strømpebukse fra henne å dyttet meg!?

Hun var ikke god da..pratet til seg selv osv...men men det var ekkelt og jeg var meget ung...19 år tror jeg...

Skrevet

Jeg sto i kø for å handle noe hos Voice of Europe for en del år siden. Foran meg i køen sto en dame i 50årene og ønsket å få tilbake pengene for en bukse hun hadde fått i gave. Hun som sto i kassa forsøkte å forklare at for å få tilbake pengene måtte den som kjøpte den ha bedt om å få deponere og ettersom det ikke sto noe om det på kvitteringen hadde hun ikke mulighet for å gi ut penger. Hun forklarte også at hun kunne få lov til å bytte buksa i noe annet. Kunden ble surere og surere og mente at hun måtte jo se at i den butikken hadde de ingenting for henne og etter mye kjefting ba hun om å få snakke med daglig leder. Hun som jobbet i butikken sa høflig at hun hadde fri den dagen, men hvis hun kom tilbake dagen etter, så var daglig leder på jobb. Det nektet kunden, for hun ville ha tilbake pengene sine der og da.

Etterhvert ble hun frekkere og frekkere og til slutt presterte hun å si til hun som jobbet der at "du er jo ikke engang fra Norge og vet ikke hva vi har krav på i butikker her". Hun som jobbet der var født og oppvokst i Norge, men hadde foreldre som var fra et annet land...

En ting er at man skal prøve å gjøre alle kunder fornøyde, men det er lov som kunde å være litt saklig og som ansatt i en butikk, så kan man ikke omgå regler når man vil. Nå har man ikke krav på å levere tilbake varer og få pengene tilbake i butikker i Norge, men om man så hadde hatt det, så hjelper det ingen å komme med rasistiske utsagn ovenfor den som jobber i butikken.

Skrevet

Som tenåring var jeg i en sportsbutikk og spurte etter badedrakter. Jeg så da et stativ med badedrakter og gikk bort til det, og mannen i butikken tørna litt og sa; "Du får aldri på deg de badedraktene der"... viste seg at det var størrelse 12 år eller noe slikt. Men det var ikke så lett å se på avstand.

Gikk inn i en butikk der det stod det var stort salg på brude- og ballkjoler. Da jeg forlot butikken etter ei stund ble de to damene kjempesure og sa "Så frekt!" De var tydeligvis ikke vant med kunder som bare tittet. Merkelig reaksjon når de hadde reklamert med stort salg.

En gang for lenge siden stod jeg i et prøverom, og plutselig ble gardinet trukket fra og ei dame sa "Unnskyld!" på en beregnende måte. Det var tydelig at hun ikke mente det. Merkelig... kanskje hun mistenkte meg for å være tyv? Hadde det hendt meg i dag ville jeg klagd.

Skrevet

Det var like før jul, og jeg var høygravid. Jeg hadde vagget meg inn på butikken for å handle og tenkte å invistere i en ferdigpyntet kransekake.

kransekakene sto på en pall på gulvet (hadde vært der noen dager i forveien og viste hvor de sto)

Påtur bort til pallen så jeg at det bare var en kake igjen, og den var jol engst inn og jeg hadde vansker med å bøye med høygravid som jeg var, jeg prøvde flere ganger med både knebøy og armstrekninger for å få tak i kaka.

så kom det en annen kunde bort til meg, løftet opp kaken og smilte, og satte den i sin egen handlekurv!!

Skrevet

21:08

Ha ha ha Fy F hvor FREKT!!!

Skrevet

Hadde nettopp lagt på meg 6 kg å trengte ny bukse, å dette forklarte jeg til ekspeditøren.. så hentet hun et par til meg, jeg tok den på, så sa jeg at jeg ikke følte meg helt ok i den.. så føyde hun til: å gud nei, du kan ikke ha den buksa der du, du som har så mye cellulitter, di syns jo alt for godt igjennom..

gikk jo inn i den butikken med sånn midt på treet selvtillit, å gikk ut igjen med ganske laber selvtillit....

Skrevet

Jeg hadde kjøpt et brød på en dagligvarebutikk, kom hjem og såg at hele brødet var muggent. Jeg hadde allikevel noe ærender så tok derfor brødet med tilbake til butikken. Jeg gikk i kassen og der satt det ei ung tyggistyggende jente. Jeg sa som det var og fikk tilbake " men det er ikke mitt problem"...Jeg viste henne kvitteringen og hun himmla med øynene..Fikk ivertfall pengene tilbake da...

Skrevet

Ja. Jeg var i køen på matbutikken for en liten stund siden og begge jentene mine var i godt humør og lo masse. De var ikke bråkete eller noe sånt, men fryktelig lattermilde (de er bare 1.5 og 3 år) og jeg synes de var så ufattelig skjønne. Sto i mine egne tanker om hvor søte og blide jentene var da kassamannen (som var utenlands) sa "Barn er ganske masete ja, helt sykt at de har en lov som forbyr at man slår dem, men så finnes det jo heldigvis ikke kameraer hjemme da".

Skrevet

Ikke frekt kanskje, men en underlig salgsteknikk....

Jeg var 25 år og skulle kjøpe meg ny bil. Hadde ikke mer enn max 150.000 å legge i, men....

Det var først i den fjerde bilforretningen jeg kom, hvor selgerene faktisk gadd å se på meg og spørre om det var noe jeg skulle ha.

I de øvrige butikkene var jeg i kanskje 20 min og så på biler og så på selgerene (som alle sammen var ledige) uten et minste tegn til reaksjon selv om jeg prøvde faktisk oppnådde øyekontakt (de snudde seg vekk...)

En annen gang - skulle kjøpe mye i en elektronikkforretning (da snakker vi altså i prisklasse ca 80.000) Hadde med meg broren min for å få litt hjelp til å plukke ut ting. Selgeren henvendte seg konsekvent til min bror som konsekvent spurte meg opp igjen om det samme. Selgeren ga seg ikke - og vi gikk - jeg var over 30 år da.....

Nå skal det sies at jeg nok ikke er den som kler meg mest "voksent" , men pen og ren i tøyet er jeg da, men jeans og genser....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...