Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #26 Skrevet 22. oktober 2010 Igår ble jeg overrasket over snøen. Hadde et barn som skulle til tannlege og et annet som skulle i bhg. Å kjøre på sommerdekk var uaktuelt. Jeg ringte alle jeg kjenner uten å få napp. Tilsutt ringte jeg drosje, men heller ikke drosjene hadde ledig kapasitet. Hva gjørde jeg da? Nei, jeg satte ikke livet på spill for oss og andre, men avbestilte tannlegetimen og holdt barna hjemme. Hvorfor?- fordi noe annet ville vært uansvarlig.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #27 Skrevet 22. oktober 2010 12:28 Takk for at du tar ansvar! Det er sånne som deg som skaper trygghet i trafikken
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #28 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har en 1.klassing og en 4.klassing, vi bor ikke langt fra skolen så de bruker bare 10-15 min på å gå bort dit (i somlete barnetempo). De klarer den veistubben fint, er fortau hele veien.. Men så kommer den første snøen, ungene kommer ikke fort nok ut døra om morgenen og virkelig fryder seg. De har de så morro på skoleveien at kanskje glemmer de et øyeblikk at de må være veldig forsiktig langs veien. Sånne som HI gjør meg livredd for å sende ungene mine ut på skoleveien. Hva i alle dager gjør du om en av skoleungene langs veien sklir og detter ut i veien når du ikke er i nærheten av å kunne stoppe på sommerdekkene dine? Håper for guds skyld det bare er deg selv det går utover den dagen du sklir av veien eller ikke klarer stoppe. Hvordan tror du det blir å leve med vissheten om at du kjørte ihjel et barn fordi du bare MÅTTE ut på sommerdekkene dine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå