Gå til innhold

Facebook status...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det eneste land som gjør ting riktig i Afrika for tiden, er Kina. Investeringer som fører til jobber, verdiskapninger. Og selvfølgelig stenger Norge og resten av vesten dørene når det gjelder en markedsplass for afrikanske goder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er dessert generasjonen med puter under armene - dessverre! Vi forventer at staten tar ansvar når vi ikke klarer det selv. Og det er jo ikke noe problem å ikke ha utdanning - for det skal jo staten ordne! Det har ikke noe å si om vi ikke får jobb - det skal jo staten fikse! Det har ikke noe å si at vi setter barn til verden selv om vi ikke har råd til familieforøkelse - staten har jo en ordning!

 

Herregud mennesker! Man må jo ordne seg selv! Med de ordningene som allerede er: gratis skolegang i 13 (!!!!) år og deretter står lånekassen parat til å hjelpe med høyere utdanning! Og så klarer så mange å prestere å ikke ha noen form for utdanning som grunnlag til videre liv.

 

Selvfølgelig kan alt bli bedre - men jeg blir så forbaska lei av alle som bare skal syte og ikke gjøre noe selv. Og det er ofte de som ikke har kommet gjennom skolen f.eks som klager over dårlig tilbud - men ofte har man ikke lagt inn ett gram innsats og da kan man jo ikke heller forvente resultater!

 

Og hva gjelder de eldre: De sykehjem jeg har vært på er av veldig bra kvalitet!! Og jeg HATER når folk sier: "De får jo bare dusje en gang i uka, stakkars!!" DE VIL IKKE DUSJE MER!!! Ingen av de gamle jeg jobber med vil dusje oftere - mange vil faktisk ikke dusje så ofte engang! Det tapper de for energi og ødelegger resten av dagen for dem! Det er vi yngre som dusjer (altfor) ofte! Det finnes ikke bra å dusje hver dag! Og de gamle vasker seg jo - selv om de ikke dusjer hver dag! Herregud!

 

Men ja - alt kan bli bedre, men det blir ikke det over natta! Slik som FrP later til å tro.

 

Og siden innlegget allikevel har blitt så langt, min bakgrunn.

Mine foreldre kan egentlig sammenlignes med staten. De har bestandig hatt dårlig råd fordi det kun var pappa som jobba til jeg var 10 år. Fordi mamma ville være hjemme med oss barna. Vi hadde tak over hodet, mat og klær. At huset ikke var innredet med "det nyeste nye" gjorde ikke noe - det var innredet, at maten langt i fra var biff og indrefilet gjorde ikke noe - vi ble mette, og at klærne var arvet gjorde ikke noe vi hadde klær. Og selv om vi allerede hadde lite gav de alltid, alltid penger til veldedige organisasjoner! Mer penger enn mange andre med bedre økonomi gav!

Jeg føler idag at jeg har hatt mer igjen for det en om de kun hadde tenkt på oss! Og er takknemlig for at mine foreldre ikke bare bryr seg om seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bruke den jeg også!

 

PS: Å være under fattigdomsgrensen i Norge, er fremdeles å være ganske så velstående i fattige land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så dum du er.

 

Tror du virkelig at denne holdningen hjelper de fattige i Norge? Det er skammelig at vi ikke vil hjelpe vår egne, og heller kaste bort penger til u-hjelp som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI HJELPER JO VÅRE EGNE!

Har du hørt om nav?

Kom ikke her og si at vi ikke hjelper våre egne!

ALLE i Norge kan når som helst få seg et glass vann, sitte en lass uten regn, få hjelp på sykehus om det skjer noe alvorlig..

Kan du gi meg et eksempel på en person som IKKE har fått noen form for hjelp, what so ever, her i landet? Fra fødselen og opp?

Nei?

Hva i all vide verden får deg til å bli så sinnsykt KALD at du ikke vil _prøve_ å hjelpe disse små barna som blir født til verden, uten sjangs til å overleve, men hvis noen er så "fattige" her i Norge, at foreldrene ikke får kjøpt ditten og datten, så er det barnemishandling?

Klart at noen ikke har råd til Janusull til barna, noen har ikke råd til ferier, julegaver, juletre, sykkel, tv, vitaminrike middager, et varmt hus osv..

Men de HAR middager!

De HAR klær!

De HAR en plass å bo!

Og har de ikke det, så har de ikke kontaktet nav enda.

 

En 8-åring i et fattig land, med foreldre døde av AIDS, to småsøsken som trenger hjelp til alt, uten mat, uten plass å bo, uten janusull og andre klær, og UTEN NAV(!!) kan vel unnes litt hjelp fra et av verdens rikeste land, selv om noen av de som har alt, ikke har ABSOLUTT alt.

 

Kjenner jeg blir forbanna av slike som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...