Gå til innhold

Noen som starter første pp i desember ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo :o)

Sitter å leser alle innleggene her, super koseli :o)

Mistet selv i september å vi vil prøve på nytt igjen om en liten stund. Hvor lenge i forveien bør jeg slutte på piller (begynte igjen for å ikke bli gravid, ble anbefalt av lege å vente 2 mnd) ? Å hvor lenge før bør jeg begynnne på folat?

Spør dere for det virker som dere har litt peiling på dette :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med p-piller vet jeg ikke..jeg går på minipiller, og de skal visstnok miste sin virkning i det man slutter å ta de..om det stemmer gjennstår å se :P Folat anbefales det at man begynner med 3 mnd før man forventer å bli gravid. Jeg begynner med folat 1 mnd før vi begynner å prøve, man vet jo aldri om det klaffer på første forsøk. Så på mandag går jeg fra minipille til folat :) Det med p-piller er det helt sikkert noen andre som kan noe om :)

Skrevet

Uff, så trist at du minsta:( Det må vere heilt forferdeleg å oppleve noko slikt (har aldri opplevd det sjølv).

P-pillar er veldig individuelt kor lang tid det tar å kome "på rett kjøl" igjen, har haurt om dei som har måtte venta oppmot eit år før kroppen fungerte normalt. Men så har vi og motstykket, med dei som blir gravide innen 2-3veker etter pilleslutt.

Folat er som sagt anbefalt frå 3mnd før graviditet, så kan vere lurt å starte på sjølv om ein fortsatt går på pillen, om ein ynskjer det:)

Stussar litt over at legen din anbefalte p-pillar, om du kun skulle vente ei lita stund med å prøve igjen, sidan p-pillar ofte er forbunde med ein del syklusproblem. Ville tru f.eks. minipille ville vore betre.

Så mitt tips er dersom de vil prøve igjen snart: kast pillen umiddelbart, og sats på kondom eller liknande i staden (største risikoen med kondombruk er jo at ein kan bli gravide om ein har "uflaks").

Du kan godt få lov te å henge deg på oss andre som snart er prøverar;)

Skrevet

Alder: 24

Barn frå før: nei :-)

Sivilstatus: samboer

Bustad: nord

Arbeid/utdanning: snart ferdig med min andre bachelor

Interesser: familieog venner, natur,friluftsliv, dyr, byturer, reiser og trening av ulike slag :-)

Skrevet

Ja, det var tumgt både fysisk og ikke minst psykisk å miste den lille...

Men vi gir ikke opp :o)

Vil veldig gjerne henge meg på dere andre prøvere :o)

Alder: 26

Sivilstatus: samboer

Yrke: resepsjonist

Skrevet

Der var siste pille tatt :D Kiler litt i magen :P Nå er det bare å håpe at kroppen fungerer som den skal og at mensen kommer kjapt! Bare 1 mnd igjen til prøving :D

Skrevet

Hei,

her kommer litt info om meg. Er prøvere fra desember, men tjuvstarter nok fra november. :-)

Alder: 35 (blir 36 i desember)

Barn fra før: Vår første døde i min mage på termindato nå i september

Sivilstatus: gift

Arbeid/utdanning: Jobber som førstekonsulent, utdannet autorisert markedsøkonom og autorisert veterinærassistent.

Interesser: håndarbeid, bunader, motorsykkel, båtliv, dyr

Skrevet

I dag er det 1.november, kun 1mnd igjen til desember!!;) Å, ditta blir spennande!:D

Skrevet

Nu e det bare 3 uke igjæn jente :-D :-D Kjenne det både kile litt i magen og at det e vanskelig å holde ut de siste 3 uken...!!

Glede mæ <3

Skrevet

Ja, nå nærmer det seg:) Fikk mensen i dag, jippi :) Så får vi håpe at neste kommer i begynnelsen av desember sånn at man får startet prøvingen i midten av desember da:) Må vel snart få svar på om jeg har jobb etter nyttår også..og bli frisk, er sykemeldt på 3.uka nå! Men velger å tenke positivt å tro at alt ordner seg :D

Skrevet

Leahpudding&mammapudding: kryssar fingrane for at du er sikra jobb, sånn at du kan prøve med godt grunnlag:) Viss ikkje så går det nok fint uansett:)

Skrevet

Er det forresten andre som har planer om å få unna diverse praktiske ting før prøvinga? Sjølv skal eg til tannlege å fikse det som trengst (fikse eit hol og operere ut ei visdomstann), slik at eg slipper røntgen i næraste framtida. Tenkte eg skulle nemne det, i tilfelle det er andre enn meg som har tenner som kanskje burde hatt seg ein skjekk;)

Skrevet

Nå er vi godt på vei ut i november!! :)

Alder: 26 (snart 27)

Barn: Ingen, (hadde MA i oktober)

Sivilstatus: Gift

Yrke: Farmasøyt

Håper på å starte i slutten av nov:)

Skrevet

Det var lurt :-) Tror ikke jeg har noe slikt praktisk som burde gjøres før.. Har EL neste helg tror jeg, men skal vente til desember. Så tror jeg vil ha første IKM i uke 1 etter prøving :-D Spennende!

Enn dere, når blir første IKM? :-)

Skrevet

Første IKM etter prøvinga startar blir 24. eller 30.desember alt etter kor mange dagar denne og neste syklus hamnar på. Reknar med 1.testen blir tatt julafta (for då skjer det så mykje at eg kan klare å kome over ein ev skuffelse), ellers blir det vel rundt nyttår det blir testing...;)

Aaah! Er ikkje lenge til jo!! Spennande!:D

Skrevet

Hvis syklusen er stabil, så blir vel IKM 30.desember..så blir vel en test på nyttårsaften :)

Sånn ellers så må jeg rett og slett bli frisk før vi prøver, har slitt med svimmelhet, lavt blodtrykk og plutselige blodtrykksfall med besvimelse eller nesten besvimelse i 4 uker snart..Men tror det går bedre nå, regner med sykemelding neste uke også så jeg er helt i form før jeg begynner på jobb :)

Skrevet

Håper det ordner seg Leahpudding&mammapudding. Får håpe det bare er stress, og atå ta det litt roligere da hjelper! Jeg har fått så lange sykluser etter ppilleslutt, argh..hehe, enda lengre å vente :-P De er på 36 dager, så min IKM vil være 3 januar. Men alle vi tre var jo veldig likt, kjempeartig! :-D

Nå prøver jeg bare å henge fingrene i alt mulig annet, for ikke å dø av spenning de neste ukene, og så går tiden forhåpentligvis fortere også :-P

Dette blir bra!!

Skrevet

Takk for det:) Satser på at alt ordner seg jeg, bare å tenke positivt :) Det blir jo spennende i uke 1 for oss alle 3 da:) Jeg håper syklusen min er kort, kjipt med lange sykluser når man skal prøve da:p Hadde glemt hvor vondt i magen jeg pleier å ha når jeg har mensen, men kom på det i natt..haha:) Men glad den kom så fort etter pilleslutt..får bare håpe det ikke blir noe tull. Innbiller meg liksom at minipiller ikke lager så mye kluss som p-piller, men aner ikke om det stemmer da :P

Skrevet

Den gangen jeg sluttet på minipille, fikk jeg mensen så og si rett etterpå. Det gikk så 2 mnd før den kom på nytt, og var heretter stabil. Så det kan godt hende :-)

Skrevet

Håper ikke det tar 2 mnd før neste mens kommer :P Tenker det blir sex annenhver dag i desember, så slipper vi å tenke på EL å sånt :P Er det lov å være så optimistisk? Vi ble gravide med jenta vår da vi droppet kondomen en eneste gang OG hoppet av i svingen..rett etter jeg hadde hatt mensen og tenkte det var en sikker periode..Så jeg innbiller meg at vi får det til på første forsøk :P Litt optimist ja :D

Skrevet

Hehe ja absolutt lov å være optimistisk! Jeg er spent på oss..skikkelig fristende å kjøre på nå til helgen ved eggeløsning, men må klare å vente til neste pga økonomi :-p vi vill så gjærne komme i gang, og lurer veldig på hvor lang tid vi kommer til å bruke :-) Ble spådd at jeg skulle bli gravid i desember, så vist det er sant må det klaffe på første hehe

Skrevet

Ja men da klarer dere det nok på første forsøk :D Syns ikke det er så lett å vente nei, vil gjerne i gang med prøvingen så snart som mulig :) Men får bare holde ut til desember:p Er blitt sykemeldt i 2 uker til nå, så får prøve å få tiden til å gå på sofan..synes egentlig de 3 ukene jeg allerede har vært sykemeldt har gått fort, så får håpe de 2 neste også går unna:) Og så satser jeg på å være frisk som en fisk etter det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...